Sunny Transport
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Recent, echipa franceză-elveţiană PlanetSolar a început construcţia de catamaran cu acelaşi nume, care trebuie să meargă primul în jurul Pământului la energia luminii solare.
Suprafaţa totală a panourilor fotovoltaice sale vor fi 470 de metri patrati, unele dintre aceste panouri (la margini şi la personalul pupa) va fi pliere. La 22 de celule de eficienţă% va fi în măsură să ofere o zi însorită la 103.4 kilowaţi.
Acest lucru ar trebui să fie mai mult decât suficient pentru a furniza două motoare de propulsie, elice rotativă (până la 10 kilowaţi fiecare), avionică şi de încărcare a bateriei pentru traficul de pe o zi ceţoasă şi de noapte.
toată lungimea şi lăţimea PlanetSolar (cu panouri laterale periat) ajunge la 35 şi, respectiv, 23 de metri. Pliat - 31 şi 15. Înălţimea vasului este de 6 metri si un deplasament de 60 tone (fotografii si ilustratii PlanetSolar).
Echipajului PlanetSolar două căpitanului. Acesta este un lider de proiect Rafael Domyan (Raphaël Domjan) şi partenerul său Gerard D'Abovil (Gerard d'Aboville), care este, de asemenea, un navigator. "Pământ", ca parte a echipei a aproape un duzini de oameni.
Apropo, intenţia de a construi o barca circumnavigaţie solare Domyan şi tovarăşii săi a spus din nou în 2006. Dar apoi ceva a mers prost.
Acum a început activitatea practică de a traduce visul lui Rafael. Şi în comparaţie cu proiectul în 2006 a crescut în mod semnificativ dimensiunea navei. putere la vârf excesiv de panouri solare şi un volum solid de baterii ar trebui să ajute călătorie calm şi stabilitate progresa.
Constructii PlanetSolar merge la companiei Portul Knierim Yachtbau în germanskom Kiel. Un proiect general PlanetSolar cu sediul în oraşul elveţian Yverdon-les-Bains (Yverdon-les-Bains) (fotografii PlanetSolar).
PlanetSolar va fi cea mai mare navă din lume, acţionată numai de la soare. Şi să presupunem că, din motive practice, cum ar fi transportul, nu este adecvat (cel puţin pentru o viteză de modeste), testate în Bocondiţiile evyh tehnologii avansate cu siguranţă servi ca rampă de lansare pentru a crea ceva mai impresionant.
Aici trebuie să ne amintim că la începutul punerii în aplicare a mari panouri solare pe vasele cu încărcătură uscată a fost deja un pionier în Auriga Sef. Adevărat, atâta timp cât aceste capacul bateriei o mică parte din costul de energie al navei - în cazul în care panourile solare sunt în curs de dezvoltare 40 kilowaţi, care este de două ori şi jumătate mai mică decât PlanetSolar. Acest vas cântăreşte o mie de ori mai mult circumnavigaţie catamaran. Deloc surprinzător, atunci când soarele mai întâi un pic de ajutor, atunci, pentru sursa al doilea single de energie.
Interesant, toate PlanetSolar poate lua la bord până la 200 de suflete. Şi în timp ce peste oceane, Rafael şi Gerard merg împreună, în numeroase porturi (punctele principale sunt afişate pe hartă), care va merge catamaran solare, este cu siguranţă poate fi vazut o multime de vizitatori (fotografii si ilustratii PlanetSolar).
Călătoria în jurul lumii PlanetSolar programată pentru 2010. Viteza medie a ambarcaţiunii trebuie să ajungă la 8 noduri (15 km / h) şi un maxim de 14 noduri (25 km / h), astfel încât călătoria de 40 000 km de la Marsilia la Marsilia va dura aproximativ 120 de zile.
Reţineţi, pentru toate idee fantastică în cadrul proiectului PlanetSolar au o bază bună pentru a realiza predecesorii. Pentru ambarcaţiunile de agrement cu baterii solare, lacuri de croazieră, şi chiar între insulele din apropiere, în mare, nu o noutate. Da, şi mult mai serios posibilitatea unei astfel de tehnici dovedit a fi: în 2007, o barca mica solare (Elvetia) pentru prima dată în lume traversat Oceanul Atlantic.
Catamaran Sun21 nu este uşor să ajungă dintr-o parte din ocean la altul, dar a fost calea de aproape 7000 de mile marine. Un om care a plecat la Basel aparate excentrice a intrat în cele din urmă portul din New York (ilustraţie şi foto Transatlantic21).
Dacă ne amintim că oceanele sunt întoarcere navighează treptat (cu vele nu-l cred pe transportul de mărfuri), veţi vedea, în curând va fi posibil să vorbim serios despre mare naviga solare, sau mai degrabă despre nave de transport cu aripi solare.
Şi totuşi, nu există nici una, aripile solare pot fi văzute în aer.
Primul a fost coloană Solar , creat de Larry inginer Mauro (Larry Mauro) în 1979.
Proaspete "solare" exemple din lumea automobilelor. Numai în decembrie 2008, "SolarTaxi "(nota - proiect elveţian) rotunjite planeta , utilizarea energiei din ziua de stele şi inspirat artistului Adrian Jain (Adrian Jain) pe această imagine (de mai sus) 2009. Şi la sfârşitul lunii martie, am vorbit despre modul în care o alta masina pe fotoelectric panouri (ptiu, de data aceasta din Canada), lungimea şi lăţimea călătorit America de Nord (mai jos), fără a utiliza un singur gram de ulei (şi altele) de combustibil (Foto de la solartaxi.com şi xof1.com).
Mai târziu, lumea a vazut o serie mica de masini experimentale înaripat, condus de lumina (amintesc, este vorba despre nave spaţiale cu echipaj de la trântorii solare mult mai mult, şi nu sunt atât de surprinzător). Dar vorbesc despre un singur avion solar, care este în funcţiune în prezent. Mai mult, recent a ajuns la o scuză bună.
Astăzi germanskom Friedrichshafen (Friedrichshafen) a deschis o expoziţie de e-zbor Expo , prima şi a afişa numai de aeronave electrice ( Electric aeronautic ). Aceste maşini, care se rotesc şuruburi de la motoare electrice, alimentate cu celule de combustibil, baterii, condensatoare, celule solare sau radiaţii direcţionale - cuprind o poveste decentă.
Sunseeker II - nu este frumos? (El este în imaginea de sub titlul lumină.) Acest lucru nu elice de aeronave care nu nevoie de combustibil, dar trebuie. Cu toate acestea, în timpul "bruscă eclipsă de soare" această maşină din cer nu va cadea. În primul rând, pentru că, de fapt, ne confruntăm cu un planor mare, şi în al doilea rând, - motor de tractiune poate există o perioadă scurtă de timp "pauză" de la baterii litiu curent, au câştigat de energie de la panouri solare pe aripi. Şi ce un miracol acest aparat - veţi vedea (foto solar de zbor).
Aceasta dezvoltare a tehnologiei în ultimii ani a permis să vină la trântă cu echipaj "e-avioane. Că doar este "fabuloasa" ultralight Avioanele decolează la baterii penlight 160, primul zbor cu echipaj într-o celulă de combustibil sau, de exemplu, un proiect de sport luminoase electrice E-zbor.
Deci, la o expoziţie în Germania, Elveţia (ceea ce o coincidenta, din nou, Elveţia), compania Solar de zbor a adus un dispozitiv unic Sunseeker II este singurul existente în prezent în lume, cu echipaj avion solare.
Eric Raymond (Eric Raymond), fondator si presedinte al Solar de zbor, a început să lucreze la un astfel de dispozitiv în 1986. După un şir de succese şi pauze forţate a apărut Sunseeker I sau pur şi simplu Sunseeker. Aripile sale sunt decorate cu panouri solare, dar masina a fost capabil de lumină şi de zbor de la bateria încorporată, cu motor bun de a conduce vehicule şuruburile dezvoltat numai 2,5 cai putere.
Sunseeker I (foto solar de zbor).
În 1990 a trecut la inventatorul SUA Sunseeker, care a durat 21 şi 121 de ore de zbor în aer.
Şi în 2002, Eric si firma lui a proiectat o noua aripa pentru Sunseeker - suprafaţă mai mare şi maifiligran (neted) integrarea subtiri celule solare flexibile în suprafaţa lor. Aşa a început evoluţia noii masini reale, care, după o serie de îmbunătăţiri (a fost înlocuit cu o coada de bord electronic şi aşa mai departe) şi a devenit un avion Sunseeker II.
Acum, acest dispozitiv, în conformitate cu Raimond, are cel mai mare raid din lume dintre toate vehiculele cu echipaj, alimentat de soare, a fost construit vreodată. Şi procesul-verbal al Elveţiei "pasăre" nu este încă finalizată: după spectacol de e-zbor Sunseeker II va merge în turneu în Europa. El trebuie să zboare peste Italia, Franţa, Spania, Germania, Elveţia, Austria, Ungaria şi Slovenia. Aceasta va fi cea mai lungă călătorie de la intersecţia Sunseeker Americii.
Şi din nou Sunseeker II. motor electric sale - de două ori mai puternic decât primul model, avansate de baterii litiu-polimer-au găsit locul lor în grosime de aripi. De asemenea, trăsătură distinctivă a maşinii este "fixarea" de panouri solare. Acum, ei nu sunt lipite la partea de sus a aripilor sunt gata, şi sunt ele însele o parte constructivă a puterii lor. Aceasta reduce greutatea totală a maşinii (foto solar de zbor).
Pentru a atrage atenţia publicului la "verzi" tehnologii, pentru a identifica visul unei "carbon-free" de transport ale creatorilor viitor Sunseeker şi-au stabilit aceleaşi obiective ca şi autorii PlanetSolar, comanda taxi solare "şi Solar Impulse.
Vorbind de aceasta din urmă. Proiectul este încă în viaţă, în ciuda o întârziere semnificativă în programul. Făcut unele părţi ale maşinii, de proiectare lustruite, cautat (şi a constatat că este important), sponsori noi.
Solar Impulse la poze si ... (Ilustraţii Impuls Solar).
Nota pentru ingineri Solar Impulse este în valoare de sarcină mult mai dificilă decât înainte de creatorii de Sunseeker, precum şi toate celelalte avietok solare. Pentru solare impuls ar trebui să poată ocolul Pământului fără aterizare, apoi zbura zi şi de noapte - zi - noapte şi aşa mai departe. Curent aeronave cu pilot alimentat de energia solară, chiar şi cele echipate cu baterii şi, pe de o astfel de realizare nu este capabil. Prea mult pentru baterii pentru o noapte plina de zbor, iar acest lucru greutate.
Ciclul de zi şi de noapte-stop mişcare non dat anterior doar solare UAV, şi non-stop în întreaga lume până în prezent angajat cu echipaj numai aeronavele care goale la bordul unei sume uriaşe de combustibil (care este final de ultima călătorie eroică).
... În hangarul de asamblare. Dacă mai precise - este Esche nu este versiunea finala a aeronavei, precum şi prototipul său de lucru din HB-SIA, care ar trebui să fie primul din lume pentru a demonstra un echipaj de 36 de ore de zbor pentru a curăţa energiei solare.
Dar o a doua masina (valoarea inferioară arată o comparaţie cu Airbus A-380) trebuie să treacă mai întâi un test de zbor pe mai multe zile, apoi smucitură de peste Atlantic, dar după această călătorie - şi într-un non-stop din întreaga lume. HB-ASI ar trebui să ia de pe acest an, iar în jurul lumii-Solar Impuls - în 2011. anvergura aripilor lui, de altfel, este de 80 de metri (de la HB-SIA - 61) cu greutatea maşinii este de numai 2 tone (în HB-SIA - 1,6) (fotografie şi ilustraţie Solar Impulse).
De la combustibil şi visul de a scăpa de tot ce am considerat iniţiatorii proiectelor. Cu toate acestea, în timp ce utilitatea acestor maşini este zero. Echipament sportiv, masina record, raritet că înainte de noi.
Dar panourile solare sunt treptat să devină mai eficiente şi, astfel, mai ieftin, iar bateriile sunt mai uşoare şi mai puternice. Prin urmare, putem spune că am văzut în zorii unei noi ere în transport. Pentru zori dimineaţă în curând. Şi pentru zori este în creştere.
Materialele furnizate de membrana revista Internet ( http://www.membrana.ru )