Top 10 modele avia pe energie solară
Top 10 modele avia pe energie solară
Fabricarea încărcătoarelor solare portabile pentru utilizare în avionică (aplicare a tehnicilor electronicii în domeniul aviației; aeroelectronică – trad.). oferă o oportunitate reală de a presupune utilizarea lor pe scară largă pentru proiectarea aeronavelor în viitorul apropiat. În momentul de faţă vă invităm să revizuiţi aeronave existente, care funcţionează pe energie solară.
Sunseeker - primul avion din lume alimentat cu energie solara. Sunseeker a efectuat 21 zbor, petrecând în aer 121 de oră.
Pathfinder a fost creat în anii 80 pentru programul de stat, acum disolvat, care a dezvoltat aeronave de înaltă altitudine, cu un zbor lung, destinate pentru supraveghere aeriană. În aparat pentru prima dată au fost folosite opt motoare electrice, încărcate de la panouri solare.
Centurion - un model uşor pilotat de la distanţă, tip "aripa zburătoare", cu o centrală electrică solară, care a demonstrat prima tehnologie, folosind energia solară pentru perioade lungi de timp şi la o mare altitudine. Mai târziu în baza lui a fost elaborat Helios.
Helios - un avion model de tip "aripa zburătoare”, dezvoltat ca un proiect demonstrativ pentru cercetări în domeniul mediului şi tehnologiei senzorilor. Helios experimental a stabilit un nou record mondial pentru aeronave polifuncţionale cu elice - el s-a ridicat până la o înălţime de 97 000 de km.
«Hy-Bird» este un proiect conceput pentru zboruri de pasageri din întreaga lume cu o aeronavă ecologică la 100 %, care funcţionează doar pe surse de energie regenerabile - solară si hidrogen.
Dintre toate proiecte demne de remarcat sunt două modele de aeronave, care funcţionează pe energie solară - Sky-Sailor şi Venus - acestea sunt concepute pentru zboruri de recunoaştere în viitor pentru a explora alte planete - Marte şi Venus, respectiv.
SoLong - un alt aparat de zbor fără pilot. În timpul orelor de zi, el este capabil de a stoca energia solară în panouri solare, amplasate pe aripi. Este atât de eficace, încât ar putea continua zborul şi în timpul de noapte. În acelaşi timp poate stoca energia colectată.
Zephyr - o aeronavă care nu utilizează nimic altceva, decât energia solară şi "rezistenţa aerodinamică scăzută. Cumul de panouri solare pe suprafaţa exterioară a aripii cu baterii acumulatoare permite lui Zephyr să fie în aer pentru mai multe săptămâni şi chiar luni.
Sursa: cheburek.net