Torq Roadster – maşina electrică cu caracter
Maşina nu este un lux, ci un mijloc de transport. În mod clar că această formulă la ziua de azi este învechită. Astăzi, maşina ca mijloc de transport poate fi laolaltă şi un obiect de lux şi o pasiune extremă. Transportul verde electric a împrumutat de la predecesorii săi pe benzină cele mai bune calităţi, dar este capabil să ofere utilizatorilor o mai mare plăcere și senzații extreme.
Compania Epic Electric Vehicles din San Diego, California, a anunţat formarea comenzilor pentru maşina electrică unică cu trei roți Torq Roadster.
De ce trei roți în loc de patru? Poate că în scopul de a se evidenţia printre toţi ceilalţi producători. Însă pe site-ul său, compania susține că prin reducerea numărului de roți Torq Roadster este cu 25% mai eficient decât vehicule pe patru roți. Unii percep această declarație ca o glumă.
Torq Roadster - vederea din spate
Privind maşina electrică din față, de la un punct jos, este greu de observat că partea din spate a caroseriei se bazează doar pe o singură roată. Anume această schemă a ales fondatorul şi directorul Epic EV, Chris Anthony. În opinia sa, distanţa mare dintre roţile din faţă (2,04 metri) este mult mai stabilă decât varianta clasică cu trei roți, atunci când cele două roți sunt în spate.
În general, acest punct de vedere este susținut de cifre. Valoarea maximă a unei opțiuni puțin cunoscute a accelerației laterale, care se caracterizează prin raportul dintre viteza unghiulară posibilă de rotație a vehiculului și viteza lui de mers, ajunge la Torq Roadster la 1,3 G. Pentru comparație, modelul Corvette ZR1, cu capacitatea motorului de 638 CP și preţul de 110000 de dolari demonstrează doar 1,1 G.
Motorul Torq Roadster nu diferă prin caracterul calm. La maxim motorul poate atinge o putere de 400 CP și un cuplu de 813 Nm. Cu această "inimă" Roadster accelerează uşor la 60 mile (96 km) pe ora în doar 4 secunde. Motorul este ajutat de caroseria uşoară, panouri de hidrocarbur și un parbriz din policarbonat. Greutatea totală a maşinii constituie 2200 ft (998 kg).
Energie pentru un start puternic dintr-o dată este oferită de bateria acumulatoare fier-fosfat de o capacitate de 34 kW / oră. Ea are o capacitate suficientă pentru a conduce la o taxă de 100 km. Timpul de încărcare este estimat de o gamă largă de la 1 până la 6 ore.
Pilotul maşinii Roadster se află într-o cabină deschisă, dotată cu scaune sport, vitezometru digital, monitor tablet, sistem de divertisment și chiar ... o priză de 12 volţi.
Pentru 2013 este prevăzută ediţia lotului limitat de Roadster în număr nu mai mare de 50 de maşini. Preţul lor este de $ 65.000. Cu toate acestea, compania promite că în 2014 va crește semnificativ producția.
Sursa: facepla.net materiale Earth Techling şi Gas2