Tramvaiul fără fir coreean OLEV cucereşte străzile din SUA
Institutul Coreean de Cercetări Ştiinţifice şi Tehnologii Perspectivale (KAIST), culege beneficiile muncii multianuale, dedicate dezvoltării noi tehnologii, care promite să schimbe noţiunile tradiţionale despre transportul electric public. Va trece puţin timp şi On-line Electric Vehicle – OLEV dintr-un număr de atracţie coreean exotic se va transformă într-un mijloc de transport ordinar, cel puţin într-un oraş american.
OLEV este un exemplu de transport electric pur, care nu necesită prezenţa firelor. Folosind un sistem magnetic unic de non-contact, noul produs primeşte putere direct de la drum sau, mai degrabă, de la benzile energetice ascunse sub suprafaţă. "Tramvaiul se va reîncărca în drum, evitînd staţii suplimentare şi echiparea locurilor pentru taxare.
Traseul OLEV este împărţit în segmente şi doar unele din ele sunt dotate cu benzi de încărcare situate sub suprafaţă. Intrarea la fiecare segment de astfel drum se înregistrează de senzori, care includ mecanismul de transfer al energiei. Echipamentul special este instalat în partea de jos a mijlocului de transport, colectează energie electrică de pe drum şi o foloseşte pentru a alimenta motorul sau a încărca bateriile care se includ în zonele fără acoperire magnetică. Acest mecanism oferă o siguranţă electromagnetică a pietonilor şi proprietarilor altor vehicule, care sunt nevoiţi să traverseze drumul OLEV.
Eficienţa colectării energiei de cîmp magnetic cu ajutorul unui detector este 70%. Mai mult ca atît, din moment ce noul produs este aproape întotdeauna conectat la o sursă de energie, acesta nu are nevoie de baterii voluminoase şi grele. OLEV poate să-şi permite o baterie de cinci ori mai mică decît cele utilizate în prezent la alte vehicule electrice.
Primele cercetări şi dezvoltări dedicate viitorului echipaj electric on-line s-au început în primăvară 2009. De atunci, Institutul Coreean de Cercetări Ştiinţifice şi Tehnologii Perspectivale a trebuit să încerce o serie de "transportatori" pentru know-how şi să producă (şi să demonstreze) prototipuri de autobuz, sedan, SUV şi tramvai. La finalizarea reuşită a testelor draw, tehnologia a fost folosită pentru a crea trei tramvaie electrice on-line comerciale. Din iulie 2011, ele circulă în parcul de distracţii din Seul, Coreea de Sud. Tramvaiul, care constă din 3 vagoane, transportă simultan pînă la 100 de pasageri.
Şi acum, pentru prima dată de la crearea sa, OLEV var fi disponibil pentru publicul larg ca un transport pentru utilizare zilnică. Unul din oraşele americane - McAllen, Texas - a primit de la Administraţia Federală pentru transportări de pasageri (Departamentul american de transport), subvenţii în sumă de 1,9 mil. $ de la Tigger Fund III (Investiţiile în transportul public urban pentru a reduce emisiile gazelor cu efect de seră şi a reduce consumul de energie) "Proiectul Bus" McAllen a fost selectat din 226 de cereri de acordare a grantului în cadrul programul Tigger III (în rezultat 46 de proiecte au primit 112 milioane de dolari SUA). În afară de grant, oraşul va aloca de la sine 211.000 de dolari pentru realizarea proiectului OLEV.
O firmă recent creată, OLEV Technologies, Inc, Massachusetts, va fi responsabilă pentru punerea în aplicare a lucrărilor relevante: KAIST i-a oferit o licenţă exclusivă pentru a comercializa tehnologia în Statele Unite în luna martie a acestui an.
Dr.Hikyu Lee, preşedintele şi directorul executiv al OLEV Technologies, Inc, a spus că, în urma introducerii transportului public pur, emisiile anuale de gaze cu efect de seră în oraş vor scădea cu 289 de tone de CO2. În total, în timpul funcţionării autobuzele OLEV „vor economisi” 3.455 de tone de emisii de CO2. Economiile preconizate de energie se vor ridica la 2.7 milioane ani MJ, 32.9 milioane MJ pe durata de exploatare a autobuzelor. Conform aşteptărilor, proiectul va fi lansat în MakAllene în 2012 şi va fi finalizat în cele din urmă la începutul anului 2013.
Sursa: facepla.net