Trenul chinez stabileşte record de viteză pentru linii comerciale
Trenul chinez stabileşte record de viteză pentru linii comerciale
Transportul feroviar nu este doar unul dintre cele mai sigure mijloace de transport, dar, de asemenea, şi unul dintre cele mai eficiente după calculul costurilor pentru transportarea unui pasager. Astăzi el devine şi un mod foarte rapid de a călători: demult a depăşit transportul auto şi treptat ajunge pe cel avia.
Noul tren ultrarapid pe calea ferată, care leagă cele două oraşe chineze Shanghai şi Handzhou, a atins o viteză maximă de 416.6 km/h, bătând recordul chinez precedent - 394 km/h. Această viteză mare va reduce timpul călătoriei între punctele de destinaţie de două ori şi acum pasagerii vor depăşi distanţa de 202 km în doar 40 de minute, ceea ce înseamnă că viteza medie pe acest segment va fi de 350 km/h!
Şi, deşi trenul chinez a lăsat în urmă trenurile ultrarapide din SUA şi Japonia, trebuie să recunoaştem meritele dezvoltătorilor aceastei nave de căi ferate. Trenul a fost construit de mai multe companii, inclusiv Siemens, Bombardier şi Alston.
Recordul mondial încă aparţine trenului francez TGV, care în aprilie 2007 a luat viteza până la 574.8 km h. Însă a fost doar o cursă de încercare. Pe cînd trenul chinez cu o astfel de viteză va face curse zilnice.
Astăzi, China are în total 7000 km de secţiuni de cale ferată ultrarapidă, ceea ce este, de asemenea, un fel de record.
Deşi pasagerii nu sunt încântaţi de trenul nou, deoarece preţurile pentru bilete s-au dublat şi au constituit 100 de yuani, sau aproximativ 15 dolari, progresul nu poate fi oprit. În plus, printre pasagerii stabili există părerea că, în realitate, trenul va călători între punctele finale aproximativ două ore, în caz dacă va face opriri la toate cele 9 staţii ale traseului. În orice caz, este mai rapid, mai ieftin şi mai sigur, decât folosirea unui automobil.
Biroul feroviar din Shanghai a anunţat că cursa cu trenul ultrarapid era doar un test, al cărui scop a fost evaluarea capacităţilor tehnice ale liniei şi ale materialului rulant, precum şi preţul la bilete nu a fost încă aprobat şi va fi ajustat în funcţie de factorii de piaţă.
În ultimul timp China dezvoltă, în mod activ, reţeaua de căi ferate, şi, deşi după lungimea căilor se situează în urma mai multor ţări, după numărul de linii ultrarapide astăzi nu are pereche în lume. China este o ţară mare, cu o populaţie numeroasă, de aceea transportarea rapidă şi accesibilă a pasagerilor este o chestiune strategică. SUA, o ţară mai bogată, a luat o cale diferită, utilizând pe scară largă aeronave pentru zboruri interne, amprenta ecologică şi siguranţa de circulaţie ale cărora lasă de dorit.
Sursa cu link pe www.ibtimes.com