Tricicleta pentru un pasager este mai economică decît bicicleta!
Prominence Commuting Device (PCD) astăzi este unul dintre cele mai elocvente exemple ale minimalismului japonez : această maşină electrică în formă de ou, a întrecut chiar și cel mai compact mijloc de transport modern, cu cabină, alimentat de la un acumulator reîncărcabil. În comparație cu bicicleta, avantajul este în favoarea PCD, care a reușit deja, să treacă certificarea în țara soarelui răsare.
Tomoyo Miyamura de la compania Trem Prominence, unul dintre "părinţii ideologici", a spus că la crearea tricicletei au fost luate în seama următoarele cifre: după intensitatea energetică bateriile litiu-ion sunt inferioare benzinei de o sută de ori, iar de motorină nici nu putem vorbi. Prin urmare, pentru a concura cu maşinile şi trenurile convenţionale, automobilul electric trebuie să consume energie de două ori mai puţin. Deși, inginerii nu au fost în stare să pună în aplicare acest plan în întregime, cu toate acestea, PCD poate fi considerată drept rezultatul progreselor impresionante în acest domeniu!
Puterea motorului Prominence Commuting Device este modestă: 0,5 kW, proiecţia din faţă - 0,7 metri pătraţi, greutatea totală se apropie la 125 de kilograme. Înainte de a sonoriza timpul necesar pentru "alimentarea" piticului, ar trebui să ne amintim că reţeaua electrică internă japoneză are o tensiune de aproximativ 100 V. Prin urmare, viteza încărcării durează 4 ore, iar încărcării la 80% - aproximativ două ore. Cu reţeaua de 220 V acest timp se va reduce mai mult de două ori.
Tricicleta este capabilă să dezvolte viteza pînă la 75 km / h, dar într-un mediu urban va trebui să se mişte de două ori mai lent, doar nu este Raliul Paris-Dakar, la fiecare pas sunt instalate semafoare, amenajate treceri pentru pietoni, iar în unele locuri traficul rutier este supraaglomerat. Cu această încetinire, cheltuielile de energie la Prominence Commuting Device sunt de trei ori mai mici, decît cheltuieşte un ciclist obişnuit şi este în ciuda faptului că vehiculul cu două roți cîntărește mult mai puțin decît automobilul electric. Pentru a dezvolta o viteză medie de PCD, ciclistul trebuie să se urce într-un deal abrupt și să coboare. În plus, nu fiecare sportiv poate merge la o singură răsuflare sau mai corect, apăsînd pe pedale ca tricicleta japoneză ...
Cum dezvoltatorii au reușit să obțină astfel de rezultate? În primul rînd, datorită greutăţii ușoare a maşinii: corpul ei din fibră de sticlă de plastic este aproape la fel de ușor, dar nu la fel de scump ca fibra de carbon. În al doilea rînd, există o diferență între scaunele pentru pilot: ciclistul stă în poziție verticală, iar scaunul PCD permite călătorului să se întindă pe spate, la fel ca şi în sedan. În al treilea rînd, datorită unei forme aerodinamice a caroseriei, la tricicleta aproape lipseşte orice rezistență a aerului (și cu ea, a zăpezii, grindinei și fluieratului în urechi). Deasemenea, cele trei roți, fac mijlocul de transport stabil în comparație cu bicicleta, acest lucru permite să se utilizeze pneuri mult mai economicoase, cu rezistență redusă la pompare.
Dacă astfel stau lucrurile cu bicicleta, alte maşini electrice nu pot ține pasul cu PCD: ele cheltuiesc mai multă energie, chiar şi din cauza cîtorva locuri suplimentare, dintre care majoritatea nu sunt folosite de pasageri.
Compania Trem Prominence a ales pentru creaţia sa numai acele componente pe care le puteți găsi cu ușurință pe piață: acest lucru vă va ajuta să evitaţi problemele cu piesele de schimb și va reduce costul produsului în întregime. De exemplu, motorul şi sistemul de control au fost împrumutate de la una dintre bicicletele electrice chineze. Astăzi Prominence Commuting Device, este testată cu succes pe drumurile publice și dezvoltatorii speră că in viitor, va fi posibil de a dota tricicleta cu baterii mai eficiente, care vor crește în mod semnificativ distanţa parcursă și dinamica vehiculului electric.
Sursa: facepla.net