ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

UE extinde utilizarea autobuzelor pe hidrogen



UE extinde utilizarea autobuzelor pe hidrogen


În Uniunea Europeană a fost adoptat un nou program CHIC, care prevede utilizarea autobuzelor hibride, funcţionând pe hidrogen, pe rutele urbane. Conform programului, care promovează trecerea transportului public pe hidrogen, 26 autobuze noi cu instalaţii hibride electrice deja în anul viitor vor transporta pasageri în oraşele Milano, Londra, Oslo, Bolzano şi Aarau.

Programul CHIC (Clean Hidrogen in European Cities) va reuni cei mai importanţi producători europeni de autobuze - compania germană Mereceds-Benz, belgiană VanHool şi irlandeză Wright. Fiecare producător, având la dispoziţie propriile elaborări, va prezenta autobuze pentru realizarea programului.

Astfel, compania irlandeză va lansa pentru rute regulate autobuzul său cu etaj, dotat cu elemente de combustie pe hidrogen. Compania belgiană VanHool va utiliza o serie hibrid AG300, elaborată în comun cu companiile americane UTC Power şi ISE Corp.  AG300 este echipat cu motorul electric şi celule de energie electrică de 120 kW, care vor permite autobuzului să dezvolte o viteză maximă de 105 km/h, şi cu rezervoare, pline de hidrogen, oferă un kilometraj de 400-450 km. Compania Mereceds-Benz, la rândul său, va folosi în cadrul programului CHIC autobuzul ecologic curat din a doua generaţie - Citaro FuelCell Hybrid.

 

UE extinde utilizarea autobuzelor pe hidrogen

 

Autobuzul producătorului german este o dezvoltare cea mai promiţătoare şi, prin urmare, merită o atenţie specială. Compania auto Mereceds-Benz este o filială a concernului Daimler AG, producător de automobile, camioane şi autobuze şi are o experinţă foarte bogată în crearea maşinilor hibride. Un număr de modele "verzi" al autobuzelor Citaro şi chiar de camioane (Atego BlueTec Hybrid) oferă dovezi clare în acest sens. La începutul anului 2009, compania Mereceds-Benz a prezentat cel mai mare diesel-electric autobuz-hibrid Citaro G BlueTec Hybrid. Deosebirea lui de la modelul standard diesel a fost în înlocuirea motorului la 12 l cu  cel la 4,8 l, şi schimbarea instalaţiei centrale, adică trecerea de la diesel la motoare electrice. Astfel, folosind greutatea mai mică a motorului (cu o tonă), aplicarea tracţiunii electrice şi a regimului de recuperare (producerea energiei electrice la frânare) a fost posibilă reducerea consumul de motorină Citaro G BlueTec Hybrid cu 30%.

 

UE extinde utilizarea autobuzelor pe hidrogen

autobuzul Vanhool

În ceea ce priveşte cele mai recente dezvoltări ale companiei germane, aceasta a devenit un model de prezentare a transportului, ecologic la 100%. Modelul autobuzului  Mercedes-Benz Citaro FuelCell Hybrid nu emite nici un fel de emisii nocive, unicul produs secundar sunt vapori de apă. Eliminarea emisiilor toxice la zero a devenit posibilă datorită utilizării celulelor de combustibil pe bază de hidrogen care asigură generarea energiei electrice pentru toate cele patru motoare (la fiecare roată). În plus, autobuzele hibride sunt practic fără zgomot, ceea ce este în mediul urban o calitate nu mai puţin valoroasă. Deşi a doua generaţie Citaro FuelCell Hybrid în comparaţie cu predecesorul său este aproape fără  schimbări semnificative, diferă, în principal,  cu o scădere semnificativă a comsumului de combustibil hidrogen  - aproape cu 50%. Acest lucru a redus numărul de cilindri pentru stocarea hidrogenului de la 9 până la 7 şi, astfel a redus greutatea autobuzului. Totodată, a fost posibil nu numai să fie păstrată distanţa parcursă  de Citaro FuelCell Hybrid, dar chiar şi ca aceasta să fie mărită. Hibrizii Citaro  puteau trece cu rezervoare pline (40 kg de hidrogen) circa 165 km. O nouă generaţie Citaro FuelCell Hybrid este acum capabilă să treacă cu o rezervă de 35 kg de hidrogen, aproximativ 200-250 km.

 

UE extinde utilizarea autobuzelor pe hidrogen

autobuzul companiei Wright

Amintim că noul program al Uniunii Europene CHIC este o continuare a programului anterior, Clean Urban Transport  for Europa (CUTE), care a fost lansat în 2001. Scopul principal al CUTE a fost testarea autobuzelor cu celule de combustibil pe bază de hidrogen în condiţii reale. La teste au participat 36 autobuze hibride Mercedes-Benz Citaro, care timp de cinci ani au fost exploatate în astfel de oraşe europene mari,cum ar fi Amsterdam, Londra, Hamburg, Stuttgart, Barcelona, Madrid, Porto, Stockholm şi Reykjavik. Mai târziu, câte trei autobuze au fost, de asemenea, lansate în Beijing şi Perth (Australia). Şi în 2007, programul CUTE a fost renumit HyFleet: CUTE şi lărgit cu 14 autobuze de la concernul MAN.

 

 

Sursa

ABONAȚI-VĂ
Duminică, 26 decembrie 2010 15:33
Vizualizări: 4034

Citiţi de asemenea

Haideți să ne amintim programa școlară, să zicem, de literatură. Și să începem, de exemplu, cu clasicii. Ce studiem la ș...
188
La Detail Garage oferim o gamă completă de servicii de detailing auto, pentru ca mașina dvs. să arate mereu ca nouă și s...
281
Deși toamna este în plină desfășurare, la XOstudio FLOWERS am început deja să ne pregătim pentru magia sărbătorilor de i...
418
Astăzi dorim să vă prezentăm o băutură naturală de casă, care este excelentă pentru organismul dumneavoastră. Dacă beți ...
465