Vestul se aşează la vehicule electrice
Vestul se aşează la vehicule electrice
Mărcile asiatice oferă activ lumii modele noi de vehicule electrice, Europa are de gând să renunţe la motoare pe benzină până în 2050, Statele Unite se pregătesc să găzduiască următoarea etapă a Cupei Mondiale de curse pe maşini electrice. Iar în Rusia deocamdată lipseşte orice sprijin din partea statului şi o infrastructură adecvată.
Din mijlocul lunii iunie la Moscova şi Sankt Petersburg puteţi cumpăra un electric Mitsubishi i-MiEV. Experţii pieţii auto tratează începutul vânzărilor acestui model în Rusia ca un experiment, care are o şansă minusculă de succes.
"Modelul nu va fi în cerere mare. Aceasta este o maşină concept la un preţ înalt. În ţara noastră, o astfel de achiziţie este nerentabilă, - spune directorul agenţiei Auto-Diler-SPb, Mihail Ciaplâgin. - În Europa şi SUA electrice iau o întorsătură bună datorită subvenţiilor din partea statului şi infrastructurii dezvoltate. În America, predominată construcţia caselor joase şi proprietarii pot reîncărca uşor maşina de la o priză, în casele noastre cu multe etaje ar fi o problemă ".
Guvernul Statelor Unite sprijină ferm proliferarea vehiculelor electrice, deoarece acestea pot ajuta ţării să devină mai puţin dependentă de preţurile la benzină şi importurile de petrol. În stat la nivelul federal sunt stabilite standarde economice a combustibililor pentru a reduce emisiile în atmosferă, cumpărătorilor maşinilor electrice sunt oferite aşa-numite "credite fiscale". Conform cercetărilor de la Universitatea din Michigan, în ultimii 3,5 ani ponderea emisiilor provenite de la vehiculele noi în SUA a scăzut cu 14%.
Statele Unite continuă să dezvolte infrastructura pentru maşini electrice. În iunie, Asociaţia Americană a automobiliştilor a introdus staţii mobile de încărcare care vor reîncărca vehicule electrice descărcate în mijlocul drumului, astfel încât acestea să poată ajunge până la cea mai apropiată staţie de alimentare.
Producătorii , de asemenea, intenţionează să înlocuiască benzina cu energie electrică. În luna mai, directorul executiv al Ford Motor Company, Bill Ford a declarat că până în 2020 aproximativ 25% din produsele companiei vor fi maşini care funcţionează pe energie electrică, şi a îndemnat guvernului să sprijină producerea bateriilor litiu-ion pentru caruri electrice. In acest an compania intenţionează sa prezinte autoturismul electric Ford Focus, precum şi versiunea hibridă şi electrică a unei inovări - MPV Ford Focus C-Max.
Producătorii europeni încearcă să ţină pasul cu americanii. În martie, Comisia Europeană a propus ca peste câteva decenii să se renunţă la utilizarea maşinilor cu un motor pe benzină în oraşe. În iunie, constructorul auto britanic, Gordon Murray, a prezentat un car electric T27, care va apărea pe piaţă mai puţin de 2 ani şi, după ideea autorului, ar trebui să fie cel mai rentabil vehicul electric.
O serie de ţări au început să renunţe la stimularea vânzărilor vehiculelor electrice, afirmând că, creşterea preţurilor la benzină şi încărcarea maşinilor cu energie electrică este profitabilă şi fără un sprijin suplimentar din partea statului. De exemplu, în mai 2010, guvernul german a anunţat că nu va mai subvenţiona cumpărătorii carurilor electrice, dar va aloca bani pentru testarea vehiculelor ecologice. În cadrul programului de stat compania germana Porsche a dezvoltat şi a început testarea a trei prototipuri de maşini electrice Porsche Boxter.
Cu toate acestea, în Rusia, fără sprijinul dealerilor şi cumpărătorilor maşinilor electrice din partea guvernului, proliferarea maşinilor ecologice este puţin probabilă, în special, având în vedere preţul destul de înalt la caruri electrice. Deocamdată în ţara noastră devin tot mai populare maşini hibride, care pot fi alimentate cu benzină şi electricitate. În Sankt Petersburg, se vor deschide în curând primele staţii de încărcare a vehiculelor electrice şi hibrizilor, există o companie specializata în repararea şi întreţinerea autovehiculelor hibride. "Hibrizii în ţara noastră au perspective bune, în special, dacă vor fi reduse taxe de import la maşini străine: Toyota Prius, Honda Civic", - menţionează meşterul firmei Serviciul- Hybrid, Serghei Şamhalov.
Se aşteaptă ca până la sfârşitul anului 2012, pe piaţa auto vor apărea şi hibrizii autohtoni. Pe 8 iunie, în zona industrială Marino, în partea de sud-vest de Sankt-Petersburg, guvernatorul oraşului, Valentina Matvienko, şi omul de afaceri, Mikhail Prokhorov, au lansat construirea uzinei pentru producerea hibrizilor autohtoni de marcă "e-mobil". Se presupune că motorul maşinii noi poate fi reîncărcat cu benzină sau gaze naturale, dar nu şi cu energie electrică. Experţii sunt de părere că este prea devreme de evaluat şansele de succes ale hibridului rus.
Sursa: Sankt-Petersburg de afaceri