Viitor, fără ca societatea sau de companie, fără un viitor?
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Dmitri ZakharovDe obicei, asociate cu dezvoltarea viitoare a ştiinţei şi tehnologiei. Dar daca ne pasa de viitorul om nu, maşini, şi ar trebui să se refere la ce se întâmplă cu o persoană şi societăţii în ansamblu. progresului material nu are nici o valoare deosebită în sine, este mult mai important decât profund influenţa sa asupra vieţii umane.
Pentru a arăta modul în care totul este interconectat, să luăm un exemplu. Totul a inceput cu o idee utilă de articole de unică folosinţă: cani, platouri, şi apoi, şi mai mult. Dar in timp, aceste lucruri de unică folosinţă a creat o noua psihologie. A apărut chiar şi noţiunea de "societate de cupe de unică folosinţă, ceea ce implică o abordare unică răspândirii universale. Oamenii sunt deja psihologic mai uşor să arunci utilizate nu, chiar si vechi, decât să te pui cu el, şi a lua unul nou. Aceasta transportă peste la oameni: de ce a face faţă problemelor, relatii dificile cu vechi prieteni, cunoştinţe, atunci când o mult mai uşor să-l arunce toate şi pentru a găsi cele noi, care, cel puţin în viitorul apropiat, nici o dificultate nu va fi.
Ceva similar se întâmplă cu relaţiile de familie. Mai degrabă o căsătorie pe durata de viaţă a normei este de două sau mai multe. În ţările dezvoltate, ratele de divorţ variază de la 30 la peste 50 la sută a numărului de căsătorii, avem pentru fiecare 10 căsătorii înregistrate au reprezentat, timp de 6 de divorţ. Scade şi mărimea familiei: mai puţine persoane - mai puţin probleme. Au devenit norma, şi, de asemenea, familiile cu un singur părinte, mai ales că în multe ţări de progresul material şi standard ridicat de viaţă poate destul de uşor, fără a face "Survivor". În unele ţări, mai mult de jumătate din copiii născuţi în afara căsătoriei este înregistrată oficial, noi încă - aproximativ o treime, dar apoi trebuie să ţină seama de constrângere economică
condiţii. Oamenii de stiinta americani, în general, cred că familia este pe moarte ca o instituţie socială, ca şi multe alte structuri ale societăţii pe moarte. În America, chiar au fost încercări nereuşite la crearea artificială a unor noi structuri sociale, ceva de genul că o familie extinsă sau comuna.
Puteţi vorbi chiar despre câştigă mai mult de viteză prăbuşirea societăţii în sensul său tradiţional. Unul dintre semnele de acest lucru - apariţia maselor de oameni, de nomazi, care deţine nimic. Aceste persoane muta din loc în loc, lăsând un loc de muncă, prieteni, casa, uneori chiar din ţară, şi se instalează într-un loc nou, găsi un loc de muncă, face prieteni, şi după un timp din nou de a pleca. Astfel de oameni sunt izolaţi intern de la alte persoane, de la societate, ţară şi, în cele din urmă, de la sine.
O astfel de "uşor" în legătură cu o schimbare de scenă pentru a crea o familie, pentru a avea alte legături de prietenie şi sunt adesea prezentate ca fiind câştigă tot mai mult libertatea personală. Cu toate acestea, dacă vom extrapola la viitor că maximizarea libertăţii personale, a proclamat ca un slogan în epoca revoluţiei burgheze, este logic să se ajungă la o dezintegrare completă a societăţii. În schimb a societăţii şi a structurilor sale, care leagă oamenii într-o unitate, putem ajunge la masele de indivizi, practic nici o asociere, iar unele dintre aparatului birocratic, cu care aceştia sunt în mod constant "la război". Este ca şi cum am găsit casa în loc de un morman de cărămizi, din care el a fost o dată.
Într-o societate de ceşti de unică folosinţă şi relaţii de unică folosinţă o persoană devine un "centru de" univers, format ... de la el singur. Deci, o mare problemă cu care ne îndreptăm în viitor - aceasta este individualism extrem. În societatea de timp elementele unu, unu-timp relaţie, în timp prietenii unul (nu se poate spune chiar - prieteni), atunci cândlibertatea personală nu este construit in absolută a om, nici o alegere, cu excepţia unuia - el însuşi. El începe să vadă numai în sine, dar totul altceva este ca acesta cu bunuri şi servicii pe care le consumă, nu se gândesc la viitorul lor.
O astfel de închidere în sine, egoismul duce la extreme, şi mai mult o persoana se vede pe sine ca fiind "buricul pământului", mai detaşat de la alţi oameni şi a pierdut pentru societate. "Mulţumirea de sine, ca un turn înalt, care a urcat la partea de sus a prost arogant. Acolo stătea în izolare mândru, nimeni nu vizibile, cu excepţia unei singure pe tine însuţi "- un vechi text cunoscut sub numele de" vocea "Tăcerea, acum este la fel de relevantă astăzi ca mii de ani în urmă.
Dar omul - o fiinţă socială, iar societatea este necesar să se asigure că acesta ar putea trăi şi să crească. Societatea nu poate fi reînviat, dacă oamenii nu se poate conecta cu caracter personal cu interese comune, colective, pentru a construi noi relaţii. Persoană trebuie să fie atât o personalitate, individualitate, şi de o parte activă a întregii societăţi. Acest lucru este adevărat individualizarea - atunci când o persoană se ştie şi este implementat în armonie cu lumea din jur, cu alţi oameni nu să se concentreze asupra dezvoltării lor.
În plus faţă de libertatea personală, pe care oamenii de multe ori încearcă să folosească în interesele lor practice în detrimentul altora, nu există altul, adevărata libertate, care a spus multe dintre filosofi ai antichităţii: Socrate, Epictet, Plotin, Giordano Bruno şi alţii. Seneca a scris: "vă întreb ce este (libertate completă)? - Pentru a nu se tem nici oameni, nici zeii să fie nu doresc sau ruşine, sau prea mult, pentru a deveni maestru de necontestat de el însuşi. Dar să aparţină însuşi - un avantaj inestimabil. În contrast cu libertatea de externe, dă relativă şi condiţionată, această libertate interioară o tărie persoană să fii tu însuţi în toate împrejurările, în toate situaţiile, în special atunci când nu există limite sau constrângeri.
Dacă persoana medie nu are limita, el va face tot ce-i place, ghidat de dorinţele lor. Pe plan intern, un om liber alege de care vor beneficia toţi şi au una dintre aceste ar fi benefic pentru el. După cum sa menţionat în jurnalul său Marcus Aurelius: "nu beneficiază de stup nu îl aduce şi albine. Adevărata individualitate este creat şi a relevat nu separarea sa de la societate, precum şi faptul că el nu pentru alte persoane, deoarece este util şi necesar. Din cele mai vechi timpuri, a fost numit "minister", şi că aceasta dă sensul vieţii şi valoarea adevărată.
Dar de unde vine libertatea de interne, ca să-l găsiţi? Ea vine dintr-un centru interior al poporului eterne şi neschimbătoare, prin urmare, va fi întotdeauna tine şi ştiu cine este, de ce în numele care traieste. Acest centru deţine esenţa omului, ea exista cu mult înainte de o persoană se naşte, şi continuă să existe după care o numim moarte.
Numai etern poate învinge timp trecătoare, şi fără un sentiment de veşnică în adâncimi de noi înşine este imposibil să reziste timp şi de a trăi într-o schimbare mai accelerat, ritm nebun. Aceasta înseamnă că viaţa umană trebuie să găsească neapărat un loc pe care il numim valorile "eterne": bun, dragoste, frumusete - si mai mult spatiu vor ocupa în sufletul omului, cu atât mai uşor va fi capabil să reziste la asaltul de timp. Centru de Interne, pe baza unor valori eterne - nu este un refugiu din furtunile vieţii, ci de un principiu activ care ne călăuzeşte şi ne permite să pună în aplicare cele mai frumoase idei şi vise de a face lumea din jurul nostru un pic mai bine.
Prin intermediul acestei puteri deschise şi ascunse interioară a omului, ceea ce este prevăzut în ea natura si destinul. Deschiderea lor capacităţile profundă şi de a găsi centrul de interior - acestea sunt două feţe ale unui singur proces care să conducă la realizarea umanevoego locuri din lume, la înţelegerea noi înşine, alţii şi natura. "Cunoaşte-te pe tine însuţi şi vei cunoaşte Universul şi zeii" - continuarea acestei idei vechi, am putea adăuga: "şi viitor". O cunoaştere a viitorului dă enorma putere de a crea acest viitor, pentru că din cele mai vechi timpuri cunoscute: "Pentru a şti - pot să spun.
mwb.newacropol.ru