Viitorul trenurilor japoneze pe levitaţie magnetică a sosit deja
Producătorul de trenuri JR Tokai, recent a prezentat publicului
prototipurile "Series L0" (Foto: discovery.com / Phys.org)
Compania centrală de cale ferată din Japonia (Central Japan Railway Company) a prezentat un prototip al trenului "plutitor" pe suspensie magnetică, care dezvoltă o viteză de până la 311 mile pe oră (aproximativ 500 km / h), anunţă discovery.com.
Introducerea acestor trenuri minunate se va întâmpla doar în 2027 însă, cifrele sunt impresionante. Producătorul de trenuri JR Tokai recent a prezentat publicului prototipurile sale "Series L0". Lungimea locomotivei cu „nasul” aerodinamic extins este de 92 ft (sau 28 de metri), la aceasta va fi atașat o garnitură "plutitoare" din 14 vagoane.
Acest tren lipsit de interacţiune va folosi levitaţia magnetică – suspensia magnetică - și va transporta pasagerii din centrul Tokyo în Nagoya, în 40 de minute. În prezent, trenul de mare viteză depăşeşte această distanță în 90 de minute. Lungimea drumului dintre cele două orașe este aproximativ 200 de mile (321,869 km).
Levitația magnetică promovează o mişcare liniştita şi de mare viteză. Dar, cum a observat în mod întemeiat Andrew Tarantola, trenurile pe levitaţie magnetică sunt foarte scumpe și complexe pentru producere, din punct de vedere tehnic. În cele din urmă costul proiectului va valora o sumă uimitoare de 112 miliarde $, comunică Engadget’s Nicole Lee. Pentru comparaţie, proiectul Boston’s Big Dig costă 24,3 miliarde dolari, inclusiv dobânzi.
După ce ruta Tokyo-Nagoya va fi finisată se planifică prelungirea ei pînă la Osaka.
Sursa: energy-fresh.ru