Volvo testează încărcătorul rapid pentru maşinile electrice
Compania Volvo Car Corporation efectuează testări ale noului încărcător de baterii pentru vehicule electrice. Timpul de încărcare al acumulatorului pentru vehiculul electric dotat cu un dispozitiv nou de încărcare, poate fi redus pînă la o oră și jumătate.
Astfel, taxa noua va "umple" maşina electrică cu energie de șase ori mai rapid decât dispozitivele existente la bord. O încărcare completă într-o oră şi jumătate va fi posibilă într-o rețea cu trei faze.
Anterior încărcătoarele rapide pentru vehicule electrice au demonstrat şi alte companii de automobile, cum ar fi Nissan şi Tesla. Cu toate acestea, pentru prima dată este vorba nu de un încărcător exterior, ci anume de un încărcător de bord.
Pentru o reîncărcare periodică a bateriilor timpul utilizat va fi și mai puțin de 90 de minute. Potrivit asigurărilor reprezentanților companiei, noul încărcător de 22 kW la conectare de la o sursă cu trei faze timp de o jumătate de oră va oferi o rezervă de energie electrică, suficientă pentru 80 km. În cazul dacă este necesar să umpleţi rezervorul plin, veţi avea nevoie de o oră şi jumătate.
După cum a menționat Lennart Stegland, vice-preşedinte Volvo Car Corporation pentru sistemele de conducere electrice: "Ştim cât de necesare pentru utilizatorii potenţiali ai electricilor sunt încărcarea rapidă și îmbunătățirea capacităţilor operaționale. Dispozitivul de încărcare rapid este un remediu pentru anxietate, deoarece maşina poate fi ușor reîncărcată în timpul zilei. Chiar dacă nu aveți timp suficient pentru a o taxă de o oră şi jumătate, conexiunea timp de doar 30 de minute va oferi suficientă energie pentru încă 80 km de conducere".
Cu toate acestea, există în continuare şi o posibilitate de a încărca în mod tradițional de la o priză monofazată convenţională cu o tensiune de 230 volți. Ca de obicei, acest lucru va necesita 8-10 ore.
Primul încărcător fast-bord va fi instalat pe linia electrică Volvo C30 Electric. Proprietarii lor vor putea să alimenteze bateria o dată sau de mai multe ori în timpul zilei.
"Acest lucru înseamnă că intervalul total de kilometraj zilnic va crește în mod semnificativ, dar cu același nivel scăzut de întreținere, comparativ cu vehiculele cu o transmisie convenţională", - continuă Lennart Stegland. - "Furnizarea clienţilor mai multor ore potrivite pentru utilizare înseamnă că mașinile electrice devin din ce în ce mai viabile ca propunerile de afaceri, atât în sectorul privat, cât și cel public".
În prezent, în lume funcţionează aproximativ 250 de Volvo C30 Electric. Primul din lume încărcător de bord va transforma C30 Electric într-o maşină electrică cu o viteză top de încărcare.
Deci, pentru a reîncărca cu energie bateria celui mai popular în prezent vehicul electric Nissan Leaf sunt necesare 7- 20 de ore. „Supercherger” de la Tesla Motors este capabil timp de 30 de minute să "umple" Modelul S cu energie suficientă pentru a parcurge 150 de mile (240 km), dar pentru acest lucru este necesar să mergeţi la stația de încărcare, care nu este amenajată pentru alte vehicule electrice. Compania Hydro-Quebec lucrează asupra unui sistem revoluţionar care va taxa mașina electrică în doar cinci minute. Dar, deocamdată Hydro nu are soluții practice.
Autor: Alexei Norkin
Sursa: facepla.net