Yoga şi afaceri
Yoga şi afaceri
În limba modernă, uneori, pot fi găsite combinaţii de cuvinte foarte ciudate, care nu se pot îmbina după sens. De exemplu, "cuie lichid" sau „holtei însurat” ...
Deci, yoga-business este din aceeaşi operă. O îmbinare de cuvinte contradictorie. Totuşi, această afacere are loc şi evoluează rapid, câştigând, în acelaşi timp, o parte din clientelă de la centre de fitness şi chiar de la psihologi şi medici.
Aţi crezut că yoga se predă în subsoluri în scopuri căutării spirituale de către entuziaşti? Deschideţi ochii: o majoritate de direcţii de yoga sub ochii noştri se transformă în imperii reale de afaceri, care deja încep să semene cu industria de fitness pe scară largă. Instructorii centrelor se ocupă de oligarhii şi soţiile lor, şi, uneori, în clase vin câte 33 de persoane, şi covoraşe pentru yoga trebuie să fie plasate, fără spaţii libere.
Pe cale de iluminare
Yoga a pătruns în multe sfere ale vieţii moderne - yoga la oficiu, yoga pentru pierderea în greutate, yoga pentru tratamentul dependenţei, yoga pentru coloana vertebrală şi articulaţii ... Noi am inventat mai multe moduri de a folosi anumite aspecte ale yoga. În special, cele mai fiziologice. Am transformat yoga într-un instrument pentru scopuri zilnice obişnuite şi nevoile umane. Am scăpat ceva important? Da, am scăpat. Sau, mai degrabă, în mod conştient, am căutat să dăm impresia că practica yoghină se aseamănă cu gimnastica sau fizioterapia. Dar nu este aşa.
A pierde din greutate cu ajutorul yoga este la fel ca şi a bate cuie lichid cu microscop. Acest lucru poate fi făcut, dar microscopul este de o mie de ori mai complicat, decât ciocanul şi nu este destinat pentru cuie. Eu nu vreau să spun că a pierde din greutate cu ajutorul yoga este greşit sau rău. A pierde din greutate, în general, este bine. Dar noi, totuşi, uităm lucrul principal. Yoga este o ştiinţă. Destul de complexă, o ştiinţă structurală despre om.
Şi în acelaşi timp o practică spirituală. Aceasta nu conţine doar exerciţii fizice, toate ele sunt mai degrabă psihofizice. Şi, lucrând cu corpul, noi lucrăm cu energie şi conştiinţă. În yoga există un aspect spiritual şi valorile spirituale.
Deci, cum putem îmbina aceste cuvinte: yoga şi afaceri?
Realitatea este următoare: există o sută de săli comerciale pentru yoga (vorbesc acum doar despre Moscova). Bune, rele, de reţea, independente, în cadrul centrului, în suburbii, profesionale, de amator, foarte promovate pe scară largă şi nu prea. Diferite. Ce caută în ele oamenii? Totul menţionat mai sus. Întregul spectru - de la pierderea în greutate până la perfecţionarea spirituală de sine. Şi toate acestea există datorită unui singur factor. Frecvenţa vizitării. Acest lucru este salutabil, deoarece iniţiativa dumneavoastră bună de a aduce mesajul luminii de yoga la masele poporului poate prospera doar atunci când aveţi un număr mare de vizitatori. Sunt mulţi oameni în clasă - şi toată lumea este fericită. Instructorul, directorul, administratorul. Toţi. Instructorul mai ales, pentru că acest lucru înseamnă popularitate, şi salariu la timp, şi instructorul se dezvoltă în plan profesional, exersând cu grupuri mari.
Dar aici ar trebui să ne oprim şi să examinăm cu atenţie ceea ce se întâmplă în comunitatea yoghină din Moscova. Putem spune că există pur şi simplu săli pentru yoga şi există combinaţii neaşteptate de yoga cu alte practici. Aceste combinaţii excită o nedumerire ... fuziunea cea mai cunoscută - yoga şi freediving. Alte combinaţii sunt mai greu de înţeles: yoga şi dansuri, yoga şi măiestria de actor, yoga şi box ...
De ce se întâmplă acest lucru?
Probabil, principalul motiv sunt factorii economici. Interesul oamenilor faţă de yoga, deşi nu a slăbit, totuşi diminuează, unii cred că boom-ul principal a trecut. Vă place sau nu, dar părerile s-au împărţit. În opinia mea, cauza este că centrele de yoga apar ca ciupercile după ploaie. Propunerea în acest moment cu prisosinţă îndeplineşte cererea. Propriile cluburi de yoga, uneori, întemeiază persoanele cu vederea non-standard la practica de yoga. De aici şi apar toate aceste îmbinări de yoga sus-numite. Participarea frecventă a claselor de asemenea este un motiv pentru a găsi unele modalităţi de a atrage oamenii prin adăugarea serviciilor noi. Concurenţa ia forme extreme, lipsite de scrupule, transformându-se în atragerea banală a clienţilor şi instructorilor de rating. Ambiţiile personale ale managerilor yoghini ajung la maxim, unii din ei încearcă să transforme profesorii în iobagi, legându-i cu acordurile de robie şi sistemul crud de amenzi.
Aşa că afacerile în acest domeniu merg pe aceleaşi roate ca şi în celelalte. Numai că oamenii care lucrează în stratul yoghin al oraşului nostru, sunt puţin diferiţi. Mai blânzi, mai moale… în sensul yoghin ... ei deseori nu se gândesc la bani, plutind în nori, ştiu cum să se bucure cu adevărat şi să empatizeze ... Pentru că sunt Iluminaţi de lumina yoga.
Şi dacă totuşi veţi încerca să aduceţi oamenilor o particulă de lumină, încercaţi să acţionaţi în aşa mod, încât lumea crudă de afaceri moscovită să nu stingă lumina în dvs.
Arthur Torosyan, proprietarul reţelei de centre yoga.
Sursa: chaskor.ru