Zboruri transatlantice săptămânale pe ulei vegetal
Uleiul cu care astăzi preparăm cina, mâine poate fi combustibil pentru următorul zbor în Europa.
Compania aeriană olandeză KLM a început să efectueze unele zboruri comerciale pe combustibil ecologic curat, care reprezintă un amestec compus din ulei vegetal reciclat 25% și 75% de kerosen aerian pentru motoare reactive.
Uleiul vegetal în calitate de combustibil va fi testat de Boeing 777 timp de 25 de zboruri transatlantice între aeroporturile JFK (Jay-EF-Kaye, New York) și Schiphol (Amsterdam) , tur / retur în fiecare joi în următoarele șase luni.
Deșeurile de ulei vegetal rămase după gătit provin din restaurantele situate în sudul statului SUA, Louisiana, în care acesta este folosit pentru prăjitul ouălor, cartofilor și altor feluri de mâncare. Uleiul selectat este examinat cu atenţie, iar apoi prelucrat la fabrica de lângă Baton Rouge, apoi livrat sub formă de combustibil în New York.
Deşi unii spun că combustibilul miroase a fast food, uleiul vegetal este un combustibil sigur pentru multe avioane de pasageri și, din punct de vedere al exploatării, asigură calitatea zborului similară cu combustibilul reactiv curat. Un bonus în plus este reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 80%.
La nivel molecular uleiul vegetal nu diferă de kerosenul aerian convenţional. Căpitanul Rick Shouten, care a condus primul zbor de test, a declarat: "Pentru piloți nu este nici o diferență. Este acelaşi lucru ca şi zborul cu avioanele alimentate cu combustibil convențional".
Compania KLM oferă zboruri cu biocombustibili de-a lungul anilor, de la primul zbor demonstrativ în noiembrie 2009 care a avut loc cu utilizarea unui amestec de 50% de ulei din camelină (planta din genul Brassicaceae) şi 50% de kerosen aerian. Deși, companiile aeriene olandeze au început să folosească uleiul reciclat în unele zboruri comerciale între Amsterdam și Paris în iunie 2011 iar, compania aeriană Air Canada a efectuat un zbor de test din Toronto în Mexico City, totuşi, zborurile americane sunt primele care vor utiliza biocombustibilii în zborurile transatlantice săptămânale.
Care este viitorul uleiului vegetal în calitate de combustibil?
În viitorul apropiat este probabil că uleiul vegetal va continua să participe mai mult la prăjirea cartofilor, decât la zboruri. Motivul este prețul înalt la biocombustibil fabricat din uleiul vegetal - aproximativ 10 dolari pe galon, de trei ori mai scump decât combustibilul aerian convențional, în mare parte din cauza costurilor de prelucrare și de preparare a uleiului pentru a fi utilizat de avioanele de pasageri de mari dimensiuni.
Astăzi cea mai mare parte a uleiului vegetal reciclat este utilizată pentru camioane, în amestec cu combustibilii auto sau pentru încălzirea caselor, deoarece procesul de rafinare a uleiului pentru utilizare în domeniul transporturilor auto este mult mai simplu și mai ieftin.
În ciuda faptului că sustenabilitatea acestui combustibil alternativ este o alegere excelentă pentru utilizarea fără a dăuna mediului înconjurător, companiile aeriene, ca să-l folosească în mod regulat, au nevoie de o utilizare mai largă a biocombustibililor în toate domeniile, ceea ce va duce la scăderea prețurilor disponibile pentru companiile aeriene.
Comunitatea transportului aerian speră la un sprijin financiar din partea guvernului.
"Încă multe ar trebuie să se întâmple înainte ce biocombustibilii vor fi disponibili pe o scară largă și destul de competitive comparativ cu combustibilii fosili, cum ar fi kerosenul", - comentează KLM. "Noi nu putem realiza acest lucru singuri. Avem nevoie de sprijinul tuturor părților interesate: mijloacelor de afaceri, statului și societăţii".
Sursa: facepla.net