10 cele mai performante vehicule verzi în 2013
Organizaţia non-comercială din SUA Consiliul American pentru Economie Eficientă Energetic (American Council an Energy Efficient Economy, ACEEE) a publicat recent lista anuală a celor mai verzi automobile. În ciuda faptului că ratingul se numeşte "zece maşini verzi", numărul de autovehicule este mai mare. În mod evident, acest lucru se datorează unor modele foarte apropiate în ceea ce priveşte impactul minim asupra mediului înconjurător, prezentate de diferiți producători.
Primul loc în ratingul 2013 la sigur, îl ocupă hibridul Toyota Prius C, care este succedată de Honda Fit EV. Cum s-a întâmplat că hibridul care arde benzina este mai "verde" decât o maşină electrică complet lipsită de orice emisie? Răspunsul depinde de aritmetică.
Fiecare poziție în rating se bazează pe punctele "verzi" calculate în conformitate cu o formulă concretă. ACEEE ia în considerare atât smogul, cât şi gazele cu efect de seră emise de mijloacele de transport şi companiile care produc energie electrică pentru a încărca bateriile acumulatoare pentru vehicule electrice.
În plus, la determinarea pozițiilor în clasament se ia în considerare energia necesară pentru producerea mijloacelor de transport, precum și impactul asupra mediului înconjurător al reciclării după încheierea termenului de exploatare a vehiculului și a componentelor sale. Nu au fost lăsate neobservate nici indicii de eficiență și de performanță.
Ca urmare a acestor calcule pe primul loc, cu 58 de puncte a ieşit hibridul subcompact hatchback Toyota Prius C, cu un motor de o capacitate cilindrică de 1,5 litri. Indicii de eficiență energetică - kilometraj de 53 de mile (4.44 l/100 km) la un galon de benzină.
Maşina complet electrică Honda Fit EV a marcat cu un punct mai puţin, 57. Ea nu consumă combustibil, nu poate merge nici o milă cu un galon, litru sau o tonă de benzină. În loc de litri de combustibil pe bază de hidrocarburi maşina electrică consumă kilowați-ore de energie electrică. La un kilowatt-oră Fit EV poate parcurge 3.9 mile (6.28 km) în oraș și 3.1 (4.99 km) pe autostradă. O baterie complet încărcată este suficientă pentru 80 de mile (128.75 km).
Locurile 3-5 au fost ocupate de maşinile care au marcat același număr de puncte - 55. După Toyota Prius, cu un motor de 1,8 litri și reîncărcabila Toyota Prius Plag-in Hybrid se plasează hibridul Honda Civic. Elementul decisiv în alocarea poziţiilor au fost indicatoarele de economie.
Vehiculele sus-menţionate sunt urmate de maşinile hibride Honda Insight (54 de puncte) și Volkswagen Jetta (53 de puncte). În ciuda diferenței de evaluare, produsul industriei auto germane este mai economic.
Următoarele două poziţii sunt ocupate de o pereche de automobile unice pentru rating, dotate cu motoare de ardere internă: Mercedes-Benz Smart ForTwo și Scion IQ. După obținerea aceluiași scor ca și Jetta, aceste autovehicule miniaturale au cedat la capitolul, consumul de combustibil.
Ford Focus electric și hibridul Toyota Prius V au ocupat pozițiile 10 și 11, cu același număr de puncte - 52. Completează ratingul, tandemul de maşini hibride Ford Fusion / Ford C-Max, titularii de cel mai mare motor cu ardere internă de o capacitate cilindrică de 2,0 litri. Scorul lor - 51 de puncte.
După cum vedem, în general, ratingul poate fi numit panoul de onoare al industriei auto japoneze, totodată, fruntaşii incontestabili sunt hibrizii din seria Toyota Prius.
Sursa: facepla.net