A doua viaţă a acumulatoarelor pentru vehicule electrice
A doua viaţă a acumulatoarelor pentru vehicule electrice
În Islanda a avut loc o conferinţă internaţională de Dezvoltare Durabilă a Industriel auto, în cadrul căreia, în mod activ, au fost discutate nu numai problemele ecologice ale industriei auto, dar şi cele din viitorului său imediat.
În cadrul conferinţei, directorul Mitsubishi Motors, Ichiro Fukue a propus să se împartă costurile bateriilor acumulatoare în trei secţiuni: primele 25% din preţ plăteşte cumpărătorul maşinii noi, următoarele 25% le achită proprietarul al doilea al vehicului electric şi restul de 50% plăteşte compania, care va reutiliza fostul acumulator pentru scopuri proprii.
Vehiculele electrice, cu toată atracţia lor ecologică, vor costa mult mai scump, decât maşinile cu motoare cu ardere internă. Şi cea mai mare parte a costurilor la vehicule electrice revine bateriilor acumulatoare. Prin urmare, companiile auto luptă pentru a nivela diferenţa de preţ dintre maşinile clasice şi vehiculele electrice, oferind o varietate de scheme de leasing şi credite preferenţiale pentru maşini de generaţie nouă.
În 2008, inginerul companiei Tesla Kurt Kelty a declarat ca firma este în căutarea aplicaţiilor posibile ale bateriilor litiu-ion faţă de sisteme de reciclare existente. La acel moment a fost o idee noua, care încă este departe de realizare. Cu toate acestea, la conferinţă ideea lui Kurt Kelty a fost sprijinită de producătorii auto mari, care au discutat posibilitatea reutilizării în masă a bateriilor pentru vehicule electrice, de exemplu, în calitate de tamponare a fluxurilor de energie, produse de sursele neregulate de energie regenerabilă, cum ar fi centralele electrice, care funcţionează pe energia eoliană şi solară. Punerea în aplicare a acestui proiect oferă mai multe avantaje: reducerea costurilor de vânzare cu amănuntul a vehiculelor electrice pentru clientul final, utilizarea mai eficientă a energiei din surse regenerabile, maximizarea de viaţă a acumulatoarelor, care, după cum ştim, nu sunt produse cele mai ecologice, atât în termeni de producţie, cât şi în sensul de eliminare.
Această politică de exploatare a bateriilor pentru vehicule electrice este promovată şi de General Motors. Acest gigant auto a anunţat despre cooperarea sa cu firma elveţiană ABB Group, care explorează posibilitatea utilizării bateriilor folosite în reţelile electrice. ABB are sediul în SUA, în Carolina de Nord. Această diviziune va dezvolta strategii de refolosire a baterilor pentru hibrid electric al companiei GM Chevrolet Volt.
Ford şi Nissan, de asemenea, au anunţat, în programele lor utilizarea bateriilor pentru vehicule electrice la noi tipuri de centrale electrice. Compania Nissan a creat o întreprindere mixtă cu Sumitomo Corporation, care va determina soarta ulterioară a bateriilor pentru vehicule electrice Nissan LEAF.
Clarviziunea uimitoare a liderilor mondiali pe piaţa auto, nu poate să nu ne bucure. Electrice încă nu sunt disponibile în magazine cu amănuntul, iar "rechinii" afacerilor auto se pregătesc temeinic pentru eliminarea lor.
Desigur, numai viaţa reală va pune totul la locul său. Dar, dacă planurile strategice ale companiilor auto, care vizează dezvoltarea durabilă, se vor realiza, vor câştiga şi consumatorii, şi ecologia.