ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

A fost descoperit secretul popularităţii automobilelor «verzi»



A fost descoperit secretul  popularităţii automobilelor "verzi"

 

Tehnologiile care cu 10-15 ani în urmă mulţi experţi şi conducători auto considerau drept dezvoltări conceptuale sofisticate ale inginerilor visători, tribut, adus trend-ului ecologic şi, prin urmare, puţini oameni credeau în potenţialul lor "masiv". Şi abia acum, a devenit clar că totul nu a fost în zadar.

De fapt, omenirea a intrat deja în era industriei auto "verde". Cea mai bună dovadă – cel de-al 81-lea Motor Show de la Geneva (Geneva Motor Show) a adunat în acest an mai mult de 700 de mărci de automobile din 30 de ţări. Economia combustibililor şi motoarele alternative - aceste teme din nou în acest an au devenit principale la Salonul de la Geneva, unde producătorii auto din întreaga lume şi-au prezentat cele mai recente evoluţii tehnologice. La salonul auto a avut loc peste 170 de premiere mondiale şi europene. Un sfert dintre ele - maşini cu dispozitiv de acţionare alternativ (hibride, complet electrice, gaze). Această cifră impresionează. Fără să mai vorbim că în lumea reală proporţia  dintre motoarele tradiţionale şi cele alternative este departe de a fi în favoarea celor din urmă. De exemplu, din 51 milioane de maşini înmatriculate în Germania, numai 40 mii au motoare hibride. Şi din trei milioane de maşini, înregistrate de către automobiliştii germani, doar mai puţin de o mie au motoare electrice.

La crearea automobilelor "verzi" (din limba engleză green vehicle sau environmentally fierdly vehicle) lucrează toţi jucătorii mari - de la Peugeot şi Audi până la Ferrari (Ferrari 599 Hybrid) şi Rolls-Royce (102EX Phantom Experimental Electric). Este semnificativ că, chiar şi companiile din China, care deocamdată  nu-şi fac griji pentru protecţia mediului înconjurător, au început să investească surse imense în crearea şi dezvoltarea liniilor de automobile "verzi". Şi acest lucru este pe bună dreptate, pentru că astăzi cheia pentru pieţele mondiale majore, sunt caracteristicile "ecologice" ale maşinii, laolaltă cu calitatea, siguranţa şi preţurile accesibile.

Producătorii auto concurează cât la compartimentul economisirii resurselor non-regenerabile de energie, atât şi la minimalizarea impactul negativ asupra mediului înconjurător. Şi dacă înainte ei nu s-au mişcat dincolo de concepte, astăzi companiile trec de la declaraţii şi exemplare experimentale la implementarea în masă a dezvoltărilor lor.

Sectorul auto "alternativ" creşte într-un ritm lent, dar sigur. Cererea pentru automobile "verzi" a fost formată chiar înainte de criza actuală şi nu a dispărut, în ciuda declinului prelungit a preţurilor la petrol. Astăzi, în lumina luptei împotriva încălzirii globale şi luând în considerare punerea în aplicare a planurilor privind reducerea dependenţei de resurse tradiţionale de energie non-regenerabile, guvernele mai multor ţări, cu ajutorul instrumentelor monetare şi non-monetare, motivează cetăţenii lor de a cumpăra anume maşinile "verzi". Dar, deocamdată aceste vehicule sunt prea scumpe şi incomode pentru utilizarea de zi cu zi, pentru că nu a fost încă creată infrastructura necesară (staţiile de alimentare cu biocombustibili şi de încărcare rapidă a bateriilor pentru vehicule electrice, centre de servicii, etc.).

Experţii Appleton Mayer au efectuat un studiu statistic, chestionând 30.000 de proprietari de maşini în 10 cele mai mari capitale ale lumii.

Printre cele mai principale cauze, care împiedică cumpărarea maşinii verzi, 90% dintre respondenţi au invocat lipsa de informaţii detaliate despre aceste vehicule, costul ridicat (76%) şi lipsa de infrastructură de serviciu (69%).
Pentru 91% din automobilişti, economiile sunt stimulente majore, care îi motivează la cumpărarea maşinii funcţionând pe combustibili alternativi/"curaţi". Este interesant faptul că numai 21% din respondenţi au indicat preocuparea pentru mediul înconjurător ca fiind unul din motive. Totodată, 25% au răspuns că maşina "verde" pentru ei este o modalitate de a se evidenţia în comparaţie cu proprietarii vehiculelor convenţionale.

În general, în ceea ce priveşte stimularea vânzărilor de maşini care utilizează combustibili alternativi, există trei direcţii de bază. În primul rând, iniţiativa producătorilor auto şi a vânzătorilor. Astfel de iniţiative includ punerea în aplicare a programelor de leasing: auto întreg, sau elementelor cele mai scumpe - de exemplu, bateriilor, sau sistemelor de taxare), asistenţa în reciclarea elementelor învechite, serviciu de consiliere şi tehnice gratuite. În al doilea rând, iniţiativele statului (monetare şi nemonetare): eliberarea de impozite la înregistrarea maşinii noi, precum şi a taxelor rutiere. Stimulente non-monetare includ: parcarea gratuită, călătorii gratuite pe drumuri cu taxă, folosirea gratuită a zonelor speciale (benzilor pentru autobuze sau vehicule speciale). În al treilea rând, iniţiativele companiilor, care presupun sprijinul financiar al angajaţilor care doresc să cumpere anume maşina verde, precum şi reorganizarea flotei corporative prin înlocuirea maşinilor convenţionale cu omologii lor ecologici. De exemplu, compania Google oferă un împrumut corporativ de $ 5000 pentru toţi angajaţii care şi-au exprimat dorinţa de a cumpăra o maşină hibrid, inclusiv Prius, foarte popular în S.U.A. în luna februarie a acestui an, CERN, precum şi grupul elveţian Gazmobil au anunţat un acord privind cumpărarea a 100 de maşini pe gaze naturale pentru personalul Organizaţiei Europene pentru Cercetări Nucleare şi construirea unei staţii de alimentare cu gaze pentru acest tip de combustibil în Meyrene. Şi astfel de exemple cu fiecare lună devin tot mai multe.

Întrebând "ce fel de maşină (tehnologie) aţi alege?" se includ nu numai vehiculele existente, dar şi declaraţiile oficiale ale producătorilor privind modele noi.
Rezultatul sondajului, privind cea mai populară tehnologie, a devenit tehnologia PHEV (plug-in hibrid), care reprezintă maşina hibrid (motor pe benzina + motor electric), cu capacitatea de a încărca bateriile. Maşini, care funcţionează pe baza acestei tehnologii ar dori să achiziţioneze de la 26% până la  29% de respondenţi în Tokyo, Shanghai, Seul, Berlin, New York, Londra şi Paris.

La Moscova şi Kiev, majoritatea conducătorilor auto chestionaţi ar dori o maşina care funcţionează pe gaze naturale. Pe al doilea loc după popularitate s-a plasat tehnologia PHEV şi  a finisat topul celor trei lideri maşinile, care utilizează biocombustibili (etanol, biodiesel, biogaz).

Eficienţa (91%), lipsa de probleme cu încărcare şi întreţinere (85%), fiabilitatea tehnologiei utilizate (77%), precum şi rezerva de putere (73%) vor deveni acei factori cheie la care potenţialii cumpărători de automobile "verzi" vor atrage atenţie în primul rând. Prezenţa "compensaţiilor" din partea guvernelor, designul, şi caracteristicile practice ocupă locul al cincilea şi al şaselea, respectiv.

 

 

Sursa: rf-energy.ru cu link pe Expert - on-line

ABONAȚI-VĂ
Luni, 13 iunie 2011 9:40
Vizualizări: 2039

Citiţi de asemenea

Spectacol grandios, simfonic dedicat marelui compozitor Ion Aldea Teodorovici, care la 7 aprilie 2024, ar fi împlinit 70...
205
Ultima, colțul pământului izolat de lume și neatins de urme, aproape necunoscut. Chiar și Statele Unite, când transmit p...
251
Problema nu este în lipsa banilor, alimentelor, apei, pământului sau supraaglomerării. Problema este în noi înșine. Sunt...
98
Mulți medici, vorbind despre acțiunea celulelor stem, menționează că, pe lângă efectul pozitiv în vindecarea unui orga...
146