Autobuze hibride Volvo salvează natura și fac economii de energie

/ Vizionări: 5278

Гибридные автобусы Volvo берегут природу и экономят энергию

 

Consumul de combustibil este redus cu mai mult de 80%, iar consumul total de energie - cu mai mult de 60 %. Acestea sunt rezultatele uimitoare ale testelor autobuzului hibrid Volvo pe teren, care au avut loc în Gothenburg.

Produse anti-energetice
Produse anti-energetice

" Rezultatele noastre sunt chiar mai bune decât ne-am așteptat. Hibridul consumă mai puțin de 11litri de combustibil la 100 de kilometri. Acest lucru este de 81 % mai puțin decât consumă autobuzul diesel echivalent", - a spus șeful testelor, Johan Helsing. Mai bune decât a fost planificat sunt și datele cu privire la totalul economiilor de energie. Autobuzul hibrid reîncărcabil consumă energie cu 61% mai puțin decât standardele de mediu Euro-5 impuse pentru autobuze diesel.

Testele pe teren din Gothenburg, la care au participat trei autobuze hibride, au început în iunie 2013. Urmărind rutele urbane stabilite, autobuze periodic au reîncărcat bateriile lor la opriri, folosind o conexiune la anvelopele încărcătoare.

Plasate pe acoperiș, tije încărcătoare sunt similare cu pantografe la tramvaie sau troleibuze. Pentru o încărcare, ele se ridică în mod automat și vin în contact cu electrozii încărcătorului în timp ce pasagerii îmbarcă și debarcă. Schema bateriei cu o încărcare periodică a permis autobuzelor hibride să treacă cea mai mare parte a traseului pe energie electrică. În afară de faptul că ea a făcut multe economii semnificative, tehnologia în cauză provoacă mai puține daune pentru mediul înconjurător, oferă șoferului și pasagerilor mai mult confort prin reducerea emisiilor și zgomotului.

AMD Opteron 4000 — procesor pentru servere cu cel mai eficient consum de energie
AMD Opteron 4000 — procesor pentru servere cu cel mai eficient consum de energie

Conducătorii auto care au condus mașinile în timpul testelor au remarcat o circulație liniștită și confortabilă, fără vibrații. Motorul diesel a lucrat foarte rar, în ciuda faptului că rutele abundă  prin urcări în deal. Durata funcționării pe energie electrică a fost de aproximativ 85 % din timpul total petrecut de autobuze pe trasee.

Proiectul-pilot din Gothenburg nu este încă finisat. Programul său include 10 000 de ore de muncă și va continua cea mai mare parte a anului viitor. Un alt proiect similar va avea loc la Stockholm, unde pe rutele vor ieși opt autobuze hibride.

Mai multe orașe europene manifestă un interes deosebit pentru implementarea hibrizilor în schema traficului de pasageri. Autoritățile de Hamburg și Luxemburg au semnat contracte pentru furnizarea autobuzelor hibride în 2014 și 2015. În 2015 Volvo intenționează să înceapă producția de masă comercială a acestor mașini.

Unitatea de putere la autobuzul hibrid Volvo constă dintr-un motor diesel mic și un motor electric alimentat de o baterie litiu. Exclusiv pe energie electrică, fără zgomot și emisii, autobuzul se poate deplasa aproximativ 7 km. Reîncărcarea bateriei durează 5-6 minute.

Гибридные автобусы Volvo берегут природу и экономят энергию

Гибридные автобусы Volvo берегут природу и экономят энергию