Banda de morcov salvează lumea
"Noi, Carrotmob, ne unim forţele pentru a face lumea mai bună prin metoda nouă de influenţă asupra oamenilor de afaceri. În loc de a organiza un boicot, noi propunem ideea de consum strategic, care demonstrează în mod clar puterea cumpărătorului: de fapt, numai noi avem posibilitatea de a vota cu punga! Noi sprijinim antreprenorii care sunt de acord să trimită o parte din venituri, pentru a efectua o restructurare social responsabilă şi a înverzi întreprinderile lor, fie că este vorba de un restaurant, o cafenea sau un supermarket. Datorită campaniilor desfăşurate prin întreaga lume (200), noi am investit 115.000 de dolari în modernizarea ecologică. Alăturaţi-vă!"
Numele ”Carrotmob” provine de la cuvintele ”carrot” (morcov) şi ”flashmob” (mobilizare momentană). Şi totuşi, de ce iniţiativa ecologică, aşa dintr-o dată, a devenit cea de morcov? Noi ne- am fi gîndit mult mai rapid dacă zicala cunoscută despre biciul şi turta din limba noastră, nu s-ar deosebi de versiunea engleză: de fapt, noi ar trebui să vorbim despre bici şi morcov.
După cum se ştie, măgarul încăpăţînat poate fi urnit din loc numai prin două metode: cu o lovitură puternică (ceea ce în afaceri este puţin probabil) sau cu un morcov delicios agăţat în faţa nasului său. Numai că măgarii obişnuiţi niciodată nu vor ajunge la el, iar oamenii de afaceri imediat vor simţi beneficiile considerabile de cooperare cu ”Carrotmob”.
Această eco-mişcare portocalie a luat naştere în 2008, în San Francisco. De atunci, ”Carrotmob” s-a petrecut în oraşele din Australia, Franţa, Germania, Asia, Hawaii ... Activiştii nu au nevoie să ameninţe antreprenorii cu "biciul", agitînd cu postere furioase şi colectînd semnături de protest împotriva bucătăriei prost organizate, din punct de vedere ecologic. Liderii ”Carrotmob” pre-negociază cu proprietarii ce procent din venituri, aceştia vor investi în înnobilarea instituţiei. Şi apoi, la ora stabilita, masele de cumpărători asaltează punctele de vînzare şi cumpără cu plăcere, cumpără, cumpără ...
Şi nu este vorba de bani irosiţi: fiecare cumpără exact ceea, de ce are nevoie cu adevărat, mărfuri pe care le-ar cumpăra în altă parte, fără a investi în viitor. Proprietarii numai pot să se bucure de cele întîmplate, deoarece veniturile de la ”flash-mob” de morcov, de obicei, sunt de 2-4 ori mai mari decît în mod normal. Şi în ciuda faptului, că cea mai mare parte a veniturilor trebuie să fie din nou investită, proprietarii de afaceri obţin un avantaj ascuns. Cum?
Totul începe cu o listă pregătită de propuneri din partea activiştilor: asigurarea unui iluminat eficient energetic, prize, plite şi sisteme de refrigerare, montarea malaxoarelor economice pentru apă, înlocuirea containerelor pentru depozitarea alimentelor cu recipiente reutilizabile, renunţarea la ambalajul din plastic, organizarea livrărilor de produse din fermele ecologice, etc. Astfel, proprietarii în viitor pot economisi pe facturile de energie electrică şi apă , în acelaşi timp, se vor ridica la un alt nivel în ochii vizitatorilor exigenţi. În plus, aceste acţiuni de ”Carrotmob” sunt o publicitate foarte bună pentru instituţii, deoarece informaţiile se răspîndesc în reţelele de socializare, la radio şi cu ajutorul foilor volante.
Să fii membru al ”bandei de morcov” este vesel: printre aceşti tovarăşi de idei poţi găsi noi prieteni, te distra la ”seratele portocalii”, organizate în cinstea succesului unei incursiuni curente , te amuza în costume comice, schimba temporar imaginea: maiouri şi insigne cu imprimeuri tematice, saci în formă de morcovi: beta-carotenul creşte semnificativ!
Pentru ca mişcarea ”Carrotmob” să aibă succes şi în continuare, ea are nevoie de noi membri în toate punctele lumii: de îndată ce în oraş se adună un număr suficient de activişti, puteţi cu forţele proprii să începeţi înverzirea. Deşi ... aceste "tehnologii sociale" nu aparţin nimănui, fiecare poate organiza un flash mob propriu în locul de reşedinţă.
Sursa: facepla.net