Bicicleta electrică cu mâinile proprii
Câteva gânduri în calitate de introducere.
De ce anume acum au început să vorbească activ despre maşinile electrice, avioanele electrice, motocicletele electrice? În cele din urmă, aproape s-a rezolvat problema principală a transportului electric - au început să apară baterii destul de compacte şi de mare capacitate. Mai mult decât atât, ele se taxează într-un timp tolerabil. De fapt, doar acest lucru şi am aşteptat, toate celelalte au fost create şi testate - caroseria, şasiul, electronice, motoare electrice. Toate acestea sunt deja utilizate de o sută de ani.
Specificaţii tehnice:
- bicicleta obişnuită, preţul aproximativ 200 dolari
- Motorul electric pe 48V şi 380W puterea
- Bateria pe 48V şi 10A
- Viteza fără pedalare pe un drum plat 35-40 kilometri pe oră
- Distanţa de călătorie 22-25 km de cale dealuroasă şi în oraş
- Timp de încărcare completă 2 ore
Trebuie de remarcat faptul că conversia nu este foarte vizibilă şi majoritatea oamenilor de pe stradă pur şi simplu nu observă nimic neobişnuit în bicicleta dvs.
Întregul set a fost achiziţionat în China prin intermediul eBay. Căutaţi seturi după cuvinte-cheie „ebike”, Motor Conversion, kit, LiFePO4”. Costul achiziţiei este aproximativ 650 $ USD cu transportarea din China.
Va trebui să cumpăraţi două seturi - KIT şi bateria.
KIT constă din roţi asamblate, controller, mâner pentru viteză, manete de frână, un senzor de sub pedală, faruri cu cheie, buton de sunet, pungi pentru baterii.
A doua parte a setului - bateria şi încărcător.
Seturile sunt pentru 12, 24, 36 şi 48 volţi de o capacitate de 250, 380, 500 şi 1000 de waţi.
Se selectează o baterie de putere corespunzătoare. 380W pentru drumul plat şi dealuros este îndeajuns. Crescând puterea, nu veţi mări în mod semnificativ viteza, dar va fi mult mai uşor să ajungeţi în deal.
Experienţa mea personală - eu foarte rar îmi ajut cu pedale şi pinioane sunt tot timpul pe "viteza maximă".
Este demn de remarcat faptul că, în multe ţări există o limită de 250W.
Motor
Roata-motor 4 este deja asamblată. Anvelope şi tuburi nu sunt incluse. Roata trebuie să alegeţi după dimensiunea roţilor bicicletei dvs., pentru mine a fost numărul 26 - dimensiunea cea mai răspândită.
Principalul lucru este de reţinut la montarea roatei - cablul ar trebui să iasă din partea stângă. Al doilea pericol şi nu prea evident – din roată iese trei fire groase şi câteva subţire. Primul lucru, care face persoana la montarea roţilor - ea învârteşte roata. Roata generează energie electrică între sârmă de putere şi unul dintre fire subţire trece o scânteie şi totul arde, senzorul se anulează. Prin urmare, scoţând roata din casetă, învelim imediat cabluri cu o bandă izolantă până la conexiunea la controller.
Proprietarilor bicicletelor scumpe cu furculiţe de aluminiu ar trebui să aleagă roata din spate, am citit cum o roată puternică elimina furculiţe în timpul testărilor. Furculiţa din faţă este proiectată pentru încărcarea în sus şi înapoi, iar roata trage înainte şi în cercuri. Iar motorul pe roata din spate încarcă cadrul.
Controller
Controller este o cutie mică de aluminiu nr. 3 cu un teanc de fire. Găsiţi un loc convenabil în cadru şi fixaţi această cutie. În partea de jos a bicicletei au existat două şuruburi încorporate în cadru.
Cu unul din ei am atârnat controller, al doilea nu s-a potrivit şi l-am fixat cu benzi din materialul plastic. Este un lucru indispensabil pentru fixarea cablului.
Comanda
În primul rând trebuie să înlocuiţi manete de frână. Eu nu am schimbat maneta frânei de faţă. În mâner este un contact, care dezactivează motorul electric în momentul frânării.
În al doilea rând, pe partea stângă a pârghiei instalăm mâner pentru viteză.
În al treilea rând, trebuie să instalaţi faruri. În far se află cheia de pornire şi bip. Cheia înlocuieşte comutatorul de alimentare, iar cotitura următoare include farul. Nu puteţi să scoateţi cheia din far fără a nu opri bicicleta. Bicicleta este destul de grea, şi funcţionarea pedalelor, de asemenea, nu este atât de simplă (ele stau la maxim, mai trebuie să porniţi motorul, care în acest caz, devine generator) - hoţul nu va reuşi să pornească uşor bicicleta dvs.
Acumulator
Bateria cu litiu LiFePO4 - este mai ieftină decât omologii ei de pe telefoane mobile, ea nu explodează, oferind bun curent electric, se încărcă rapid, are până la 1500 de cicluri de încărcare/descărcare până la reducerea semnificativă a capacităţii. Încărcarea completă ocupă 2 ore, încărcătorul este destul de uşor, puteţi să-l puneţi în geantă şi să taxaţi bicicleta în drum.
Concluzie
Impresiile de la această plimbare cu bicicletă electrică sunt puternice. Sunetul motorului nu poate fi auzit. Mişcare uniformă, liniştită prin spaţiu.
Şi ce este frumos – nu aveţi nevoie de permis pentru conducere, de asigurare şi nu miroasă a benzină.