Bicicleta electrica de la Audi: viitorul verde a sosit deja
În ultima vreme, moda pentru vehiculele electrice este însoţită de altă modă care progresează nu mai puţin de rapid: cea pentru biciclete. Inclusiv bicicletele pentru "leneşi" – bike-uri electrice. Mulţi producători auto sau doar antreprenori, au prezentat deja pe piaţă propriile versiuni ale bicicletelor electrice şi astăzi vom povesti despre una din ele. Pe 16 mai a fost expus oficial noul proiect Audi: o bicicletă sportivă frumoasă şi plină de inspiraţie, Audi e-bike Wörthersee. Prezentarea a avut loc în Carintia, Austria.
Prototipul bicicletei combină posibilităţile de mişcare cu motorul electric sau prin răsucirea pedalelor. Inginerul şef al proiectului, Wolfgang Egger, a comentat: "Această bicicletă electrică de înaltă performanţă pentru sport şi călătoriile extreme, frapează cu un design ultra-modern şi funcţionalitatea construcţiei".
Primul test serios îl aşteaptă pe Audi e-bike Wörthersee în curînd, la 31-a reuniune anuală a fanilor Audi, VW, Seat şi Skoda - Wörthersee Tour. La acest eveniment, bicicliştii extremi, Julien Dupont şi Bernhard Peter, vor demonstra cascadoriile lor pe bicicleta nouă de la Audi.
Dinamismul incontestabil al prototipului bicicletei poate fi observat la prima vedere. "În dezvoltarea structurii şi designului acestei biciclete, am fost inspiraţi de principiile de asamblare pentru competiţiile de curse", - a spus Hendrick Shaefers, unul din constructorii de la Concept Design Studio, Munchen. - "Electrobike-ul pare construit incredibil de exact şi interesant, dar în acelaşi timp, este strict funcţional. De fapt, cele mai multe eforturi ale constructorilor s-au concentrat asupra părţii sportive a maşinii, deci - funcţionalităţii. Astfel, toate elementele construcţiei sunt strîns legate de specificaţiile tehnice ale maşinii".
Un cadru uşor al bicicletei are un centru de greutate jos şi dimensiunile compacte. Astfel, bicicleta este perfectă în sensul flexibilităţii conducerii, ceea ce este foarte important pentru un model sportiv. Bateria litiu-ion este introdusă în corp şi se încărcă complet în 2,5 ore. În acelaşi timp, înlocuirea bateriei descărcate constă în doar cîţiva paşi simpli.
Cadrul bicicletei şi aripa din spate sunt realizate din fibre de carbon. Acelaşi material este folosit în construcţia roţilor de 26 inchi care sunt făcute în conformitate cu designul inovator al Audi - "Audi ultra blade". Roţile au spiţele late şi plate, în scopul de a optimiza transferul energiei de la pedale. "Prin alegerea materialelor, noi am fost în măsură să demonstrăm cît de aproape este activitatea noastră de asigurarea uşurinţei construcţiei", - comentează Hendrik Shaefers.
Cadrul bicicletei este completat de benzi omogene, cu LED-uri, care îi redau proiectului Audi e-bike Wörthersee, o originalitate a brandului. Pentru a efectua cascadorii extreme, scaunul poate fi redus la nivelul de cadru, iar pentru a-l instala înapoi într-o poziţie confortabilă, trebuie doar să apăsaţi butonul.
Modurile de mare viteză şi alte caracteristici pot fi instalate pe ecranul tactil al calculatorului, care este situat pe volanul bicicletei. Smartphone-ul ciclistului poate fi conectat la calculator printr-un canal local fără fir. Ciclistul poate alege pentru călătorie unul din cele trei moduri: complet pedalat „Pure”, modul „Pedelec”, atunci cînd ciclistul învîrte pedalele, iar viteza este susţinută de un motor electric sau un mod complet electric „eGrip”.Acest mod "Pedelec” , asigură o viteză maximă - pînă la 80 km / h, iar modul „eGrip” - pînă la 50 km/h. În regimul „Pedelec” rolul motorului electric în funcţiune, poate fi configurat cu ajutorul unui PC.
La efectuarea trucurilor pe roata din spate, sistemul de control electronic menţine echilibrul şi siguranţa ciclistului. Cu smartphone-ul sau direct de la calculatorul încorporat, puteţi seta diferite moduri. De exemplu, în "Power Wheelie” puteţi ajusta unghiul de înclinare a roţii din spate pentru piloţii mai puţin experimentaţi, iar pentru cicliştii cu experienţă, va fi potrivit modul "Balanced Wheeli”, în care sistemul de control electronic asigura echilibrul cu ajutorul unui motor electric.
Motorul electric este situat la punctul cel mai jos al cadrului bicicletei. Cuplul maxim este de 250 Nm şi puterea maximă - 2,3 kW: un nou record mondial pentru bicicletele electrice. Greutatea totală a bicicletei, fără motor electric este de 11 kg.
Sursa: facepla.net