BlueOne: Hyundai intră în cursa de maşini electrice
BlueOne: Hyundai intră în cursa de maşini electrice
Compania coreeană Hyundai Motor s-a alăturat cursei mondiale pentru locul de lider pe piaţa vehiculelor electrice, prezentând un electrocar, construit pe baza modelului pe benzină i10. Noua maşină reprezintă vehicul electric clasic cu o baterie litiu-ion.
Pentru această dezvoltare constructorul de automobile coreean a cheltuit 34 milioane de dolari şi aproape un an de muncă grea.
Declaraţiile anterioare ale reprezentaţilor Hyundai au arătat că celulele de combustibil pe bază de hidrogen sunt principalul obiectiv strategic, cu toate acestea, cu schimbarea conducerii întreprinderii, a fost ajustat şi planul strategic. Astfel a apărut ideea, iar un an mai târziu, şi electrocarul sub numele BlueOne.
Motorul electric de o putere de 61 kW şi bateria litiu-ion polimer cu un volum de 16.4 kW/h şi o mare parte a echipamentului electric coincid exact cu ceea ce am văzut la Mitsubishi i-MiEV şi clonele sale. Prin aceasta şi se explică viteza dezvoltării şi apariţia mai recentă pe scenă a electricului BlueOne.
Potrivit inginerilor companiei, datorită introducerii unor inovaţii, cum ar fi puterea activă, care reîncarcă bateria, folosind energia de frânare, s-ar putea creşte semnificativ kilometrajul pe o singură încărcare a bateriei. Mai exact, 140 km la BlueOne faţă de 130 km la i-MiEV, cu aceeaşi capacitate a bateriei.
Câteva îmbunătăţiri au atins şi servodirecţia electrică şi multiplicarea presiunii uleiului în sistemul de frânare, ceea ce, de asemenea, va reduce consumul de energie.
Cât priveşte timpul de încărcare a bateriei, sistemul de putere al BlueOne practic nu se deosebeşte de concurenţii săi viitori, sistemul lui de alimentare are două opţiuni. Prima - taxare din reţeaua de uz casnic de 220 V pînă la 90% din capacitate timp de 6 ore sau până la 80% din reţeaua industrială de 380 V în 25 de minute. Pentru comparaţie: i-MiEV se încarcă în 7 ore de la 220 V şi în 30 minute de la 380 V. Dar, acestea nu sunt decât declaraţii. În timp ce Hyundai demonstrează caracteristici tehnice atractive, i-MiEV deja călătoreşte în jurul lumii, şi pe baza acestuia giganţii auto produc vehicule electrice.
Ambele maşini se pot deplasa la o viteză maximă de 130 km / h, însă Hyundai BlueOne accelereaza mai repede până la o sută km în 1.13 sec. Sistemul audio special VESS (Virtual Engine Sound System) sonorizează funcţionarea motorului pentru a avertiza pietonii despre apropierea maşinii fără zgomot.
Planuri pentru producţia în masă a noilor vehicule electrice revin pe toamna anului 2012, până la sfârşitul căruia compania intentionează să producă 2500 maşini.
Sursa cu link pe www.koreaherald.com