Camion urban prietenos cicliştilor
Bike-ul este cel mai curat mijloc de transport. El nu are nevoie de surse suplimentare de energie, în afară de dejunuri, prânzuri și cine pentru ciclist. Cu toate acestea, în zonele urbane o călătorie cu bicicleta nu este deloc ușoară. Oraşele moderne nu sunt făcute pentru oamenii pe două roți, ci pentru mașini care transportă pasagerii şi încărcături. A manevra pe o bicicleta într-un trafic intens nu îndrăzneşte oricine. Este periculos.
O nouă inițiativă a companiei londoneze LCC (London Cycling Campaing) are ca scop îmbunătățirea siguranței cicliştilor pe traseurile rutiere. Designerii LCC au dezvoltat un concept de camion urban, care ar putea salva multe vieți și facilita introducerea pe o scară largă a bicicletei în viața cetățenilor urbani.
De ce anume un camion? Conform LCC, rata camioanelor din Londra constituie doar 5% din mijloacele de transport. Cu toate acestea, camioanele sunt responsabile pentru o jumătate din totalul deceselor printre cicliști. În 2011 mii de londonezi au semnat o petiție pentru introducerea pe scară largă a programelor de siguranță care includ instruirea șoferilor de camioane. Răspunsul Londrei a fost înăsprirea normelor de siguranță pentru fiecare mijloc de transport pentru încărcături pe străzi.
Principalul motiv de accidente cu consecințele tragice - șoferii camioanelor nu văd cicliștii. Astfel, cel mai evident lucru care poate fi făcut este îmbunătățirea vizibilităţii. În plus, designerii au prevăzut măsuri constructive care vor proteja ciclistul de la căderea sub roţi dacă coliziunea totuşi va avea loc.
Drept exemplu pentru designeri au fost camioanele pentru transportarea deşeurilor cu localizarea joasă a cabinei. Dezvoltând schema conceptuală, designerii au pornit de la faptul că camioanele moderne nu au nevoie de un spaţiu rural mare pentru a circula prin oraș, în care calitatea pavajului este îmbunătăţită în mod constant. În plus, intrarea joasă în cabină reduce riscul de cădere şi traumatizare a şoferilor, precum şi impune mai mari precauții în mișcare.
Scaunul șoferului în concept este situat cu aproximativ 60 cm mai jos decât în camioanele convenționale. În această poziție, șoferul poate vedea mai bine spațiul din apropiere nemărginită a camionului. Geamul frontal și lateral este mult mai mare, ceea ce îmbunătățește vizibilitatea deplasării înainte și în părțile laterale.
Bara de protecție a camionului este apropiată de pământ. Acest lucru creste probabilitatea că, în caz de coliziune a camionului cu ciclistul, cel din urmă va fi împins la o parte și nu va nimeri sub roți. Astfel funcţionează şi dispozitivul de protecție laterală, care protejează ciclistul de a nimeri sub roți în coliziunile laterale.
Avantajele suplimentare sunt oferite de camera video de "avertizare timpurie" care controlează spaţiul în jurul camionului, inclusiv prin părțile laterale și din spate.
Sursa: FacePla.net - materiale LCC