Cartoful modificat genetic, autorizat în SUA. McDonalds, principalul beneficiar
Culturile de cartofi modificaţi genetic, ”fabricaţi” de grupul american Simplot, principalul furnizor al McDonald’s, au fost autorizate de autoritățile din SUA.
Această autorizare a primului cartof modificat genetic care se va regăsi în farfurie ar putea să deschidă calea unei comercializări rapide, având în vedere că Simplot este principalul furnizor de cartofi congelaţi al McDonald’s.
Simplot, compania care a modificat ADN-ul cartofului, susţine însă că Innate, cartoful modificat genetic, are mai multe avantaje, printre care acela că permite eliminarea acrilamidei, o substanţă recunoscută a fi puternic cancerigenă. Iar al doilea avantaj ar fi acela că noul ADN împiedică alterarea cartofilor”, scrie lemonde.fr.
Americanii încearcă, însă, sentimente ambivalente în ceea ce priveşte organismele modificate genetic. În iulie 2013, un sondaj realizat de New York Times indica faptul că trei sferturi din persoanele intervievate şi-au exprimat neliniştea faţă de prezența OMG-urilor în meniul lor.
Amflora, primul cartof modificat genetic, cultivat în UE
Amflora, cartoful modificat genetic de numărul 1 mondial în chimie, grupul german BASF a fost interzis, în 2012, în UE de Tribunalul Uniunii Europene, care a anulat decizia Comisiei Europene (CE) de a autoriza, în martie 2010, cultivarea acestuia.
Amflora era unul din cele două culturi modificate genetic autorizate în UE, alături de porumbul MON810, creat de grupul Monsanto. Cartoful Amflora a fost creat pentru a produce mai mult amidon sub formă de amilopectină, substanţă ce poate fi procesată industrial pentru fabricarea textilelor, hârtiei şi betonului şi este cultivat, în prezent, în SUA.
Americanii îşi schimbă obiceiurile alimentare
Din ce în ce mai mulţi americani conştientizează legătura dintre fast-food, băuturile carbogazoase şi obezitate, diabet sau alte boli de nutriţie şi încep să prefere salatele sau mâncarea gătită acasă în schimbul hranei cu surplus caloric, potrivit organizaţiei Corporate Accountability International, citată de lapresse.ca.
Vânzările McDonald’s au scăzut, în SUA, cu 3,3% în ultimul trimestru din 2013, iar consumul de băuturi carbogazoase a atins, în acelaşi an, nivelul din 1995. Un american consuma, în medie, în 1998, 193 de litri de băuturi carbogazoase, consumul său scăzând, în 2013, la aproximativ 166, potrivit centrului american de date Beverage Digest.
“Americanii au început să prefere mâncarea gătită acasă, ori salatele, în schimbul celei de la fast-food. În calitate de nutriţionist nu m-aş fi gândit vreodată ca, în această ţară, să revină la modă salata”, a spus nutriţionistul Keith-Thomas Ayoob de la colegiul de medicină Albert Einstein din New York.
În decembrie 2011, oraşul californian San Francisco a obligat lanţurile de fast-food să crească porţia de fructe şi să ofere băuturi mai puţin dulci în meniul pentru copii, iar rezultatele au început să se vadă.
Sursa: green-report.ro