ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Ce fac copiii au nevoie de scoala?



Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

"Ideea de a trimite copiii la unele instituţii caritabile
unde vor învăţa straini programului
întocmite de către politicieni şi teoreticieni provenienta de clasa
în sine este o nefericita şi nerealistă
nevoile copilului, care se poate întreba numai
cum ea a reuşit să devină o realitate. "
Stephen Harrison, "Happy Child"

"Este ridicol şi imposibil de crezut astăzi, că cuvântul" şcoală "
vine de la rădăcina greacă însemnând petrecere a timpului liber! "
Marina Kosmina, Jurnalul de Educaţie şi carieră "


Astăzi aproape nimeni nu ar putea susţine că actualul model de educaţie este mai mult ca linia de asamblare pentru ştampilarea dinţi a mecanismului economic, decât sistemul, promovează individuale gratuite. Ei bine, în principiu, este de înţeles. Membre sunt libere să indivizilor nu este necesară. Dar ceea ce ei cred că părinţii?!

Aparent, părinţii sunt atât de dus cu ai invata pe copii că au uitat că esenţa lui copil educaţia lor - aceasta este creaţia sa de o viaţă fericită. La urma urmei, o viaţă fericită - ceva ce doresc din toată inima şi copiii lor şi ei înşişi.

Cele mai multe dintre prietenii părinţilor mei, ca, într-adevăr, profesori, teribil de nefericit cu şcoala secundară moderne. Dar, cu toate acestea, nimeni nu incearca sa schimbe nimic ... În final, cele mai multe au trecut prin acest sistem şi consideră că este posibil doar unul.

Au uitat propria ura lor pentru şcoala dikature? Să deschide enciclopedia: "Totalitaizm: o formă de guvern (stat totalitar), caracterizat prin finaliza (în total) controlul asupra toate sferele societăţii, eliminarea virtuală a drepturilor şi libertăţilor constituţionale, represiunea împotriva opoziţiei şi disidenţă". Nu credeţi că aceasta este despre şcoala noastră?!

"Da, exact - note jurnalist Marina Kosmina - sarcină sistemul de clase de învăţământ - cu toate atributele de teroare asupra libertăţii individului, în primul rând, în principiu ostil copilului. Şi în al doilea rând, este depăşit fără speranţă. "

Tot ce am folosit pentru a lua în considerare o fundatie de nezdruncinat, esenţa şcolii, norma de dispozitivele sale - modul de întreaga şcoală, care, după cum sperăm, să le discipline şi învaţă-i să lucreze (în special intelectuală), să trăiască în societate, cu nevoia sa de munca de zi cu zi în general şi pe este, în special, cu programele sale, calendare, programe şi termenele limită, cu inevitabilitatea acestei autorităţi de stat şi a cerut executivului - şi astfel, modul de întreaga şcoală este de fapt doar un-de aplicare a sistemului represiv nu permite copilului sa respire, să trăiască şi să se dezvolte. Pentru că l-au urât atât de solid şi consistent.

În astfel de circumstanţe, indiferent cât de rău, la şcoală nu învaţă atât de mult matematica şi chimie, ca dând lecţii în dexteritate, induce în eroare, să se adapteze la presiunea de puterea şi autoritatea, sa minta, sa tradeze. Acest lucru nu este fantezie. Este - realitatea ...

Deci, hai sa incercam inca sa inteleaga a) ceea ce mai multe scoli moderne: prejudicii sau beneficii, şi b) dacă scoli moderne - este singura cale posibilă pentru a educaţiei copilului tau ...


Dezvoltarea, creativitatea, încrederea în sine ...

Ati observat că copiii dumneavoastră înainte de a s-au dus la şcoală, doar scântei impulsurile creatoare, a arătat mare interes în tot ceea ce şi face să ţâşnească de idei şi descoperiri? Un câţiva ani de şcoală în cazul în care merg toate?

Îmi amintesc Radacini Chukovsky publicat pentru prima dată cartea sa "De la două până la cinci", care a publicat observaţiile copiilor de aceasta varsta. Odată, cărţi de acest gen, o gazdă. Copii spun, paradoxal lucruri uimitoare. Dar de ce nu rezervati cu declaraţii de la copiii de 14 - 18, de ce în acest adolescenţi de vârstă (pentru cea mai mare parte) sunt deja vorbesc unor platitudini? Este evident că copiii subcinci ani, mai creativ decât studenţi bine instruit.

Aşa cum pe bună dreptate, Stephen Harrison, "sistemul de învăţământ existente pe baza faptului că atenţia copilului ar trebui să deţină. Dar nu un copil atât de imperfectă? A avut el nu poartă iniţial curiozitatea, creativitatea şi dorinţa de a comunica - toate lucrurile pentru care luptă atât sistemul de educaţie? Este la început, copiii nu încearcă să înveţe să facă ceva, nu se acumuleze informaţii şi nu interacţionează mult mai eficientă decât adulţii? "

De ce suntem pentru copil să decidă ce vrea să-i învăţăm şi cât de multe ore pe zi? Ce copil nu construi spontan traiectoria educaţiei sale, croindu-şi drum în mare de informaţii după ce sa auto-interes, sau ar trebui să înghită măsoară măsura în vârstă de experienţă culturală a omenirii - rezistenţă pasivă, superficial, cu încetează, dar planul?

Când m-am dat fiicei sale în grădiniţă, ea sa întors exact o săptămână, şi după ce a refuzat categoric. Întrebarea "de ce" Trei-om? Răspuns: "Nu sunt toate la fel" ... Mai multe încăpător nu s-ar spune Einstein, şi ... O grădină - acest lucru nu este scoala!

Şcoala modernă - o clasă de 30 de persoane, de unde copiii de aceeaşi vârstă pe acelaşi program cu aceeaşi viteză de predare ... La un moment în care este scris, rescris şi, cel mai important, experienţa arată că de comunicare a copiilor de vârste diferite, rata de mai multe ordine creste (!!!) toate vârstele, de a comunica ... În această privinţă, instanţa de judecată, cu set complex de situatii de comunicare şi alegerea copilului, mult mai contribuie la dezvoltarea de sămînţa ta decât sala de clasă. Oricum, de învăţare de acţiune pentru un model - cel mai mic nivel de gândire aptitudini, şi şcoala este diferit, din păcate, nu ofera ...

"Are de lucru mentale implicate un copil care este de zece ani nu disaccustoms, că este cu adevărat de gândire, şi forţată să se facă doar cu memorare şi reproducere a probelor? Şi în viaţa socială într-adevăr ceea ce se poate adapta absolvent? Este că, în liceu. Sunt de acord: problema numai în viaţa că într-adevăr este capabil să rezolve lui odinnadtsatiklassnik ieri - este de a introduce o universitate ", - observă profesor de Sankt-Petersburg Universitatea, autor al" Introducere in expertiza de educaţie umanitare, Serghei Bratchenko.


Patru întrebări despre şcoală:

• Ce se întâmplă în şcoală cu credinta copilului în sine? Cu capacitatea sa de a baza pe el însuşi? Cu dorinţa de a rezolva problemele lor din punctul de vedere al autorului şi de gazdă a vieţii sale? Scoala - l ajută să ne asigurăm că fiecare copil mai mult încrederea în el însuşi, sau invers?

• Ca un copil înţelege şi simte el însuşi? Ca el ştie punctele forte şi punctele slabe lui, şi resursele sale? Are el înţelege şcoala în sine? Sau ea îi dă iluzia? Sau, dimpotrivă, este, în general, se abate de la dorinţa sa de a te cunoşti?

• Ce face o scoala cu capacitatea unui copil de a trăi printre oameni - cum ar fi liber, cum ar fi unic? Care modalităţi de rezolvare a conflictelor inevitabile dintre oameni prezinta copii de şcoală ca un exemplu de relaţii intra? Dezvolta o şcoală capacitatea de a intelege pe ceilalti, de a accepta, în ciuda tuturor diferenţelor, să simpatizăm cu ei şi să negocieze cu ei? Sau ea ştie un principiu: "Pleacă de clasa?

• Cum copilul se dezvoltă forţa de a stabili propria viaţă? El a înţeles că viaţa - este rezultatul eforturilor sale? Ca el pregătit să facă faţă cu dificultăţi, ca el are curajul? Are el înţelege durata de viaţă a unei opere de artă, ca o soluţie la problemele vieţii? Sau el convins că durata de viaţă corect - direct, şi dificultăţile - nu este normal, e vina cuiva?

În cazul în care cel puţin jumătate din aceste întrebări şcolii nu poate răspunde pozitiv, atunci cu certitudine absolută ar putea spune: se ridică de personalitate .. Dar ... în cazul în careCare scoala ... Dar asta nu e tot ...


Aspecte legate de sănătate

Potrivit camerei de Ministerul Educaţiei al Federaţiei Ruse, şcoala a primit aproape 70% din copiii sănătoşi, şi să termin - doar 10% dintre absolvenţi. În plus, majoritatea bolilor sunt printre elevii de liceu. Inconfortabil strică mobila postură, suhomyatka - stomac, lipsa luminii afectează viziune .. Conform datelor preliminare, aproape unul din patru copii are probleme cu său. Medicii acest atribut de iluminare slabă la săli de clasă, şi TV entuziasm excesive şi calculator. În plus, mulţi copii au probleme cu locomotorii şi tractul gastro-intestinal. Pediatri spun că principalul motiv gastrită copii şi colită - un regim alimentar nesanatos la scoala. Astfel, medicii au ajuns la concluzia că majoritatea boala apare la adolescenţi este un timp de studiu.
Asta e un trist cinci cele mai frecvente afecţiuni în legătură cu şcoala:

• boli respiratorii,
• miopie
• legate de tulburări digestive
• tulburări ale sistemului musculo-scheletice,
• boli ale aparatului circulator.

condiţiile musculo-scheletice - de la săraci postură, care studenţii se schimbă mult mai frecvent decât este absolut necesar. Da, şi mobilier în şcolile noastre nu este întotdeauna convenabil.
"Cei mai mulţi părinţi nu permit copilului dumneavoastră de a utiliza un liliac opt adulţi în jocul de cricket sau un biciclete adult, dar nu vă faceţi griji atunci când copiii lor sta pentru o lungă perioadă de timp, fără un suport cu un gât răsucit şi încheieturile suprasolicitată" - a declarat profesorul Peter Buckle (Peter catarama) de la Centrul de Robens medicale Economie (Robens Centrul pentru Economie Sănătăţii).
În ceea ce priveşte "dyhalki", tuberculoza, din păcate, este încă în viaţă. În şcoala din cauza copiilor supraaglomerată în aceeaşi cameră în timpul zilei dezvoltă o certă, adesea negative, mediu de aer de caldura. De ieşire? Întotdeauna aerisi si a se aerisi, care nu este întotdeauna de făcut.

Ochii - Plaja şcoli veşnică. Potrivit statisticilor, fiecare al cincilea copil din clasa 11-lea nu este bine cu viziunea sa. Acest lucru este influenţat de tot - numărul şi dimensiunea de ferestre în sălile de clasă, şi gama de culori de iluminat fluorescente, culoarea peretilor (acestea ar trebui să fie grea, pastel), culoarea de perdele (întotdeauna blonda).

Interesant poveste cu "Golgota", adică tablă. Ar trebui să fie de culoare verde sau maro, dar în orice caz, nu negru. Ochii în primul rând se deterioreze din cauza pereadaptatsii constant în timpul lecţiei: notebook-uri şi manuale, elevii scriu în alb şi negru, şi pe bord - alb pe negru. Deci, cel mai bun - toate placile modă alb pe care le scrie cu un marker.

Ce avem? Sarcina pe ochi + + + lumina proasta pe restul nu alimentare de origine + înfundat şi fierbinte - se dovedeşte şcoala este locul cel mai dăunătoare în viaţa copilului! (Aceasta este ceea ce nu vorbim despre stres intelectual, stres de examinare, lupta cu profesorii şi epistaxis de iarna la ora 8 dimineaţa.)


Deci, să spunem, am convenit că şcoala este rău. Care sunt opţiunile mele? O serie de opţiuni, de la cea mai usoara până la cele mai fundamentale:

• Mutaţi copilului de a se externship;
• Mutaţi copil într-un alt tip de şcoală (liceul, colegiu, şcoli alternativi);
• Mutaţi copilul la şcolarizare la domiciliu, fără să treacă examenele şi de a primi certificat, sau, pur şi simplu, locuieste cu parintii ei.

Studii externe - este de ordinul a examenelor pentru cursurile plin de liceu pentru persoanele fizice, acestea nu sunt studenti (externs). Asta este, un copil vine la şcoală doar pentru a trece examenele. Ca el a lucrat si cu cine - nimeni nu ar trebui să vă faceţi griji. Cel mai important lucru pentru a lua examenele încă ne-au asupra curriculum-ului aceeaşi. În cadrul acestui post, se adaugă numai că, dacă vă decideţi să extern, apoi în temeiul legislaţiei ruse, orice liceu,de acreditare de stat meyuschaya, trebuie să dea posibilitatea de a pune programul şcolar extern.

Scoala de alternative.
Principalele caracteristici ale astfel de şcoli, care le diferenţiază de standard sunt:
• Se respectă elevii, nu de sistem.
• Studenţii au posibilitatea de a alege metoda şi rata de prezentare în clasă.
• curriculum flexibil, in functie de schimbarea care se studiază în clasă.
• Peste principiile învăţării întâlni cu elevi şi profesori, nu de sistem.
• În grupele cu care lucrează, profesorii se acordă libertatea de acţiune.
• normele pedagogice depăşite nu sunt interzise. Ideile noi sunt binevenite.
• test continuă schimbare şi prelucrate pentru a se potrivi cu nivelul de competenţe şi cunoştinţe.
• schimbarea in mod constant cursuri de tehnologie sunt norma întreaga istorie a instituţiei.
• Este posibil ca tot acest lucru este discutabil.



Din păcate, spaţiul post-sovietic, chiar şi însăşi noţiunea de "şcoală alternativă" pentru profesori absolventul nostru par blasfemator, lasa numai exemple de astfel de şcoli pot fi număraţi pe degete:
• Sistemul de o scoala Montessori, ca un sistem şcolar licenţă, care se aplică elevilor ca "învaţă independent", cu toate acestea, este în esenţă un sistem de grădiniţe, ca acoperă numai copiii de până la şase ani, astfel încât să putem vorbi despre principiile utilizate în Montessori -pedagogie, dar nu pe şcoli existente într-adevăr ...
• Sistemul de educaţie Waldorf - de asemenea, o şcoală de "american" de tip, este cea mai mare creştere mai rapidă şi de circulaţie laică din lume, cu 800 de şcoli în peste 30 de ţări din întreaga lume. La etapa iniţială de subiecte academice este dat prea puţină atenţie. Programul oferă de primă clasă sunt minime. Citirea nu este învăţat până în clasa a doua, deşi copiii sunt introduse în litere (în clasa 1 şi 2). În liceu (clasele 1-8) de studenţi au profesor clasă (principal), care predă, supraveghează şi se ocupă de copii şi stă cu clasa (ideal) în toate cele opt ani de scoala. Ar trebui remarcat că, în astfel de manuale în şcoli Waldorf acolo: toţi copiii au cartea de munca, care devine lor registru de lucru. Astfel, ei scriu cărţile lor, care reflectă experienţa lor şi ceea ce au învăţat. clase Senior utilizarea manuale în plus pentru a lucra la lecţiile de bază. Din păcate, şcolile Waldorf pot fi găsite doar în câteva oraşe mari (Moscova, Sankt-Petersburg, Kiev) ...
• Liceul Teoretic Shchetinina - o adevarata comunitate in cele mai bune contextul acestei notiuni. Se diferenţiază de alte şcoli în sensul că este în pădure, şi, de fapt, un mic stat. Aici veţi găsi, de asemenea, clase de aceeaşi vârstă, manuale şi lecţii de ... Şcoala este construită pe cinci piloni: dezvoltarea morală şi spirituală din fiecare; lupta pentru cunoaştere, muncă (sau mai degrabă, dragostea de a lucra în toate formele, de exemplu, toate clădirile şcolare construite de către elevii înşişi); senzaţie de declaraţie frumoase, frumoase din jurul şi, în final, un training puternic fizic fiecare.
• să Nahodka profesorilor ruse pot fi atribuite pe baza Miloslav Balobanovym Scoala Park (Ekaterinburg). În Parcul poziţia principială trei: respingerea de sesiuni de formare obligatorii de aceeaşi vârstă, în educaţie şi aproape în totalitate - de la estimări. În mod ideal, şi nu au nevoie de nici un paşaport, nu de evaluare. Potrivit Miloslav Balaban, cele mai bune de educaţie a copilului ar fi un portofoliu cu revizuiri ale tuturor profesorilor cu privire la succesul său. Este vorba despre succes! Pentru el şi judecător de acestea şi să lucreze şi să o ia la facultate. Elevii parc-şcolile nu sunt împărţite în clase, cu fiecare dintre ele se defineşte în raport cu fiecare studio: fie este un membru permanent (un membru al "Echipa"), fie client sau un vizitator (oaspete). În plus, fiecare cadru didactic (şef de studio), există "cultivat ei"elevii odmasterya - ajută în mod activ profesorului de a lucra cu ceilalţi membri permanenţi sau a clienţilor. Orice elev al şcolii poate parc, la orice moment pentru a schimba starea dvs. în legătură cu acest studio - un vizitator de a deveni un client, atunci un membru permanent, iar apoi ca ucenic (acesta din urmă, desigur, de comun acord cu profesorul) poate schimba statutul în direcţia opusă.

În ciuda multe aspecte pozitive ale şcolilor alternative, trebuie remarcat faptul că principiile de bază ale sistemului lor de învăţământ este foarte rău combinată cu domeniul normativ al educaţiei în masă. Prin urmare, atâta timp cât există un sistem de curent, şcoli alternative sunt puţin probabil să supravieţuiască în formă de o instituţie, ci doar ca un parteneriat non-profit a întreprinzătorilor individuali, activităţi independente de învăţământ (articolul 48 din Legea "Cu privire la Educaţie").

Această activitate nu este licenţiat şi nu este supusă la numeroase acte juridice care reglementează activitatea instituţiilor de învăţământ. Ceea ce, în principiu, nu poate fi de mult pentru a speria părinţii, pentru că acum documentele privind înfiinţarea de probă, nici o şcoală alternativă nu emite ...

Aproape toată lumea înţelege că şcoala nu garantează cursul complet, diploma (Invatamantul Superior) nu garantează o înaltă poziţie şi salariu mare, care este mult mai important să învăţăm pe copii pentru a găsi informaţii atunci când este nevoie, mai degrabă decât să conţină o în cap cu o mare volume. Şi mulţi sunt gata de dragul copilului lor este supus la castrarea creativ şi, în plus, mai mult şi să înveţe independent, să-l loc într-o şcoală alternativă ... Dar ...


Home Şcolarizare

Dar unii parinti merge mai departe, şi, în picioare, în ochii din sistemul de învăţământ ca fiind eretici, doar iei copiii lor la şcoală, care este, să le traducă în educaţia la domiciliu ... Ce motivează astfel de nebun rare, nu se teme să îşi asume responsabilitatea pentru viaţa copiilor lor în întregime în sine nu, se temea de obstacole birocratice pe suport de hârtie şi altele pereubezhdeniya furios, nu mai vorbim de rudele ... Şi adevărul, pentru că ceea ce scoala nu poate trăi chiar şi în lumea noastră şi să stăpânească cunoştinţe, să înveţe să socializezi cu oamenii, pentru a primi un bun un loc de muncă de prestigiu, o cariera, castiga bani buni, pentru a asigura vârstei sale ... si aşa mai departe şi aşa mai departe.
Nu vom aminti că în domeniul educaţiei ţarist ori de start a fost foarte răspândită, nu vom mai aminti că în perioada sovietică, sunt personalitate foarte cunoscută a studiat la domiciliu. Ne-am gândit ce un filistin este ghidat prin trimiterea copilului său iubit la şcoală? La baza tuturor - vă faceţi griji cu privire la viitor. Teama de el. Viitorul în cazul educaţiei de acasă este foarte vag şi nu se potrivesc unui model: scoala - o instituţie - de lucru - de pensionare, în cazul în care totul este pe o singură dată la modelul stabilit.

Dar eşti sigur că copilul este "modelul stabilit" costum?

Conduită un experiment: Ia o foaie de hârtie şi să-l scrie 100 din prietenii lui. Apoi le apel şi de a afla ce fel de educaţie au primit, care, prin profesie, şi apoi a afla cum de mult timp au lucrat în această specialitate. Nouăzeci şi cinci de oameni vor să vă spun că nici una din zile ... Alte patru vor spune că diploma au dovedit a fi util pentru a înţelege modul în care a făcut o greşeală în alegerea unei cariere şi colegiu ... Asta este de 99 de persoane dintr-o recunosc sută că 5-6 ani de viaţă au pierdut nimic. Şi, în şedinţa la locul de muncă complet diferit de gradul de specialitate, acestea sunt în termen de două-trei luni de practica au învăţat tot ceea ce ar putea băga în cap în Institutul de cinci ani (bine, pe langa teoria marxism-leninismului şi istoria PCUS, desigur) ...

Intrebare: De ce termina scoala?
Răspuns: pentru a obţine un certificat!
Întrebare: De ce sa Attestat?
Răspuns: Pentru a introduce o universitate?
Întrebare: De ce în colegiu?
Răspuns: pentru a obţine o diplomă!
Şi, în sfârşit, întrebarea: De ce aveţi nevoie de o diplomă, în cazul în care nimeni nu lucrări de specialitate?

Acordate, până de curând, atunci când nu au o diplomă, doar nu a putut soluţiona pe orice loc de muncă, cu excepţia portar, operatorul lift si portar. Opţiunea doi a fost: fie pentru a deveni un docher, sau ... antreprenor (care este opinia greşită a majorităţii, nu este dat). În afaceri, de asemenea, o diplomă nu este necesar. Minte destul de ... Astăzi, multumesc lui Dumnezeu, spectrul de oportunitati pentru bezdiplomnikov extinse: Majoritatea întreprinderilor, este necesară deja o diplomă de învăţământ, precum şi CV-ul şi de portofoliu, de exemplu, o lista cu realizarile tale. Şi dacă te-au învăţat ceva şi realizat ceva, este doar un plus.

Şi ce, spune-mi, puteţi afla dacă, în locul a ceea ce copilul tau este interesant, el a avut şase-opt ore pentru a studia în şcoală şi integralele inele de benzen, şi apoi acasă mai mult?

... Spune-mi, cum de mult timp ai nevoie pentru a avea de a preda o persoană de pe stradă tot ceea ce faci pe munca ta? Comunicarea nu am întreb cum de mai mulţi ani! Deoarece Cert câteva luni.

Acum, din nou, să revenim la întrebarea: eşti sigur că copilul este mulţumit cu schema? Ceea ce el ar prefera să-şi petreacă 15 ani, care nu era la îndemână, studiul a ceea ce el place acum la un an sau trei articole în acest specialist?

Si lasa-ma citat în cele din urmă de la omul de afaceri Iuri Moroz:
"Deci, scrie asta. Rădăcinile ecuaţiei pătratice sunt egale cu b pătrat discriminantul plus sau minus şi împărţită 4a. Este foarte important! Este împărţită de către 4a!

Daca fiul sau fiica ta va veni acasă de la şcoală şi de a pune tata sau mama, şi cum să rezolve ecuaţiile pătratice, şi nu vă aduceţi aminte, aceasta nu înseamnă că copilul dumneavoastră este acum obiectul la şcoală să înveţe să nu? Unul va trebui să înveţe. Nu conteaza ca apoi uita totul şi niciodată în viaţa mea nu se aplică, dar va trebui să înveţe ...

... Stai, stai, stiu, eu sunt ceea ce vrei să spui. Cum se spune, matematică trebuie să fie capabili să se ocupe de calculatoare, acum! Esti sigur? Aţi fost vizitat in club calculator? Vino şi de a asculta ce spun ei despre baieti de zece ani, şi chiar mai tineri. Şi ce termeni le folosesc. Vă asigur că aceste baietii stiu o multime de termeni despre care profesor de ştiinţe de la şcoală şi auzit niciodată. Şi aşa cu privire la aplicarea efectivă a acestei cunoştinţe, astfel încât profesorul lăsat în urmă pentru totdeauna. Va susţin? Şi cine mai bine pentru a înţelege modul în care programul VCR, ai studii superioare, sau fiul tău, cu medii incomplete? ".

Vitaly Bear
http://teopsy.e-puzzle.ru/article5.htm

ABONAȚI-VĂ
Miercuri, 14 mai 2008 9:21
Vizualizări: 3989

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
84
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
60
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
123
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
102