Cinci afaceri care au adoptat bicicletele cargo
Bicicletele cargo nu mai sunt doar o modă a familiilor cu mulți copii din nordul Europei. Au devenit un instrument esențial al afacerilor de curierat din întreaga lume. Întreprinderi și organizații apelează la acest vehicul pentru a-și reduce costurile de livrare, emisiile de carbon, dar și pentru a-și maximiza profiturile. Guvernul german a creat chiar un ghid de promovare a utilizării acestor biciclete de către întreprinderi, iar unele studii sugerează că 50% din livrările urbane ar putea fi făcute cu bicicleta.
Mother Nature Network a realizat un top al celor mai mari afaceri care au inclus în strategia lor de dezvoltarea folosirea bicicletelor cargo.
IKEA
IKEA și-a câștigat deja simpatia în rândul comunității de bicicliști prin faptul că a pus la dispoziția angajaților flote de biciclete. Însă în Olanda, Danemarca și Suedia, IKEA a facut un pas important și in relația cu clienții săi. Aceștia pot opta pentru transportarea articolelor cumpărate cu biciclete cargo. În Olanda, acest lucru costă 10 euro, iar în Suedia bicicletele sunt puse la dispoziție gratuit.
Poșta daneză
Orice turist în Danemarca va observa numărul mare de biciclete de marfă de pe șosele. De fapt, unele estimări sugerează că 25% din familiile cu doi copii din Copenhaga dețin o bicicletă cargo. Compania care a ajutat la adoptarea acestui vehicol este poșta națională. Serviciul poștal funcționează cu biciclete de marfă de o lungă perioadă de timp, iar în urmă cu ceva timp, compania si-a comandat propriul model de bicicletă electrică – Nihola – care în semn de apreciere a primit și un timbru poștal.
Whole Foods
Serviciile de livrare pentru alimente pe biciclete sunt deja o modalitate foarte bună de a evita traficul din aglomerările urbane. De aceea, un magazin din Brooklyn, Whole Foods, a făcut echipă cu firmă de biciclete cargo pentru a începe livrările cu un vehicul electric care se reîncarcă de la o stație dotată cu panouri fotovoltaice.
UPS
La fel ca și poșta daneză, UPS știe ce înseamnă livrarea pachetelor la timp. Acesta poate fi motivul pentru care UPS a început experimentele cu biciclete de marfă în Oregon, Rhode Island și în alte locuri. În Europa, UPS și-a comandat o flotă de biciclete cargo special concepute pentru livrări urbane.
B-Line
În timp ce marile companii de servicii de livrare privesc bicicletele de marfă ca pe un segment din totalul flotei lor de vehicule, sunt companii mai mici de livrări care au plecat de la început cu ideea de a avea servicii exclusiv nepoluante ca o particularitate definitorie a afacerii lor. De exemplu, compania de livrări B-Line din Portland pretinde că de la începutul activității sale a reușit să înlocuiască echivalentul a 30.000 de curse efectuate de autoturismele și camioanele firmelor de curierat.
Studiile demarate în cadrul proiectului CycleLogistics au demonstrat că bicicletele şi cargo-bicicletele ar putea suporta 51% din toate livrările realizate în oraşele europene, care în momentul de faţă folosesc diverse autovehicule motorizate, dar și 90% din totalul deplasărilor la supermarketuri. Dacă aceste călătorii s-ar face cu bicicletă, ar însemna o reducere de 37 milioane de tone CO2 pe an sau 1% din emisiile curente la nivelul Europei, conform Centrului de Mobilitate din Austria.
Sursa: green-report.ro