Cum apar cimitirile mașinilor noi
În ultimii ani, în lume se observă o scădere a cererii și a consumului final de mașini noi. Criza vânzărilor cu măiestrie se ascunde de producătorii renumiți de automobile prin grafice frumoase a achizițiilor făcute de dileri. Acest truc este numit "umplerea canalului".
Un exemplu de grafic de vânzări de automobile, General Motors
După cifra șocantă de 815 mii de automobile, parcate la dealer în ultima lună, cu o durată de inactivitate de 83 de zile, în aprilie umplerea canalului GM crește până la un nou record de 826 de mii de mașini cu perioada de inactivitate de 85 de zile, de fapt presupunând o vânzare suplimentară de 11 000 de mașini, dar, în realitate, vânzările au crescut cu doar 2.3%, fiind cu 13 000 de vehicule mai mici, decât în luna martie.
Indicatori de dezvoltare durabilă permit companiilor de automobile să facă bani pe piața de capital. Astfel se produce iluzia prosperării depline.
Ce se întâmplă cu mașinile nevândute
În ceea ce privește General Motors, aceștia așteaptă cu nerăbdare sosirea unui nou oligarh rus, care va cumpăra un milion de aceste mașini abandonate și deja puțin ruginite, și totul se va repeta din nou.
Aici vedeți mii și mii de mașini nevândute Peugeot, parcate pe o pistă lângă St. Petersburg, în Rusia. Toate acestea sunt importate din Europa și lepădate aici pe un termen nelimitat.
Dar imaginea de ansamblu nu se schimbă. În lumea de astăzi, există sute de astfel de locuri, în care continuă să se acumuleze mașini noi. Pe piste de decolare-aterizare, baze aeriene abandonate, docuri vechi sunt parcate mii de automobile. Oare ce fac ele acolo?
Mai jos puteți vedea o imagine de parcare în masă din Swindon, Marea Britanie, cu mii și mii de automobile nevândute, care stau acolo fără ca clienții să știe despre ele.
Lumea stocurilor nevândute de automobile
Avem o problemă! Nimeni nu cumpără mașini noi! Ei bine, acestea sunt vândute, dar nu la aceeași scară ca și înainte. Milioane de automobile absolut noi pur și simplu stau pe piste si parcări din întreaga lume. Acolo ele încep să ruginească, nesupravegheate.
Nissan și-a anunțat planurile de a reduce 1.200 de angajați din Sunderland. Mii de automobile nevândute sunt stocate în jurul pistei de încercare a fabricii.
Producătorii de automobile trebuie să cumpere tot mai multe și mai multe terenuri doar pentru a-și parca marfa, deoarece tot mai multe mașini ies de pe conveier.
Pare că aceste scăderi nu se vor opri. În întreaga lume există stocuri imense de mașini nevândute, numărul acestora crește în fiecare zi.
Există literalmente mii de aceste "parcări" aglomerate cu automobile nevândute în aproape fiecare țară de pe planetă. Bineînțeles că acest lucru nu se afișează.
Zona de depozitare deschisă de mașini în Peterborough - plină până la refuz.
Paradoxul constă în faptul că companiile auto nu pot reduce prețul și face o vânzarea a acestor automobile nou-nouțe, deoarece apoi nu vor putea vinde scump mașinile care acum ies de pe conveier. Iar costul fiecărui automobil vândut include cheltuielile pentru aceste ”depozite”.
Astăzi, în lume există mai multe mașini decât oameni, aproximativ 10 miliarde de bucăți. Nu putem fizic să folosim nici măcar o jumătate din ele.
În același timp, nimeni nu are de gând să oprească producția lor. În timp ce economia spune că nimeni nu are atâțea bani pentru a le cheltui pe o mașină nouă, producătorii continuă să ”arăte” creșterile de vânzări.
Ele pur și simplu rămân să putrezească, ca aceste Rover 75 nou-nouțe din China. Cât au stat ele acolo de sunt acoperite cu așa un strat de praf? Un an, poate mai mult. Și ce șanse au ele acum, când au apărut deja modele mai noi?
Unii producători și-au mutat producția în China, spre exemplu General Motors și Cadillac. Apoi, automobilele sunt transportate în containere pe mare și descărcate în porturi. Cu toate acestea, cererea de import a scăzut și acum parcările chineze se umplă cu noi mașini americane și europene. Iar pe piața internă din China nimeni nu le poate cumpăra, salariile sunt prea mici.
Aici vedem cum autoturismele importate au umplut 150 de hectare în centrul de distribuție Toyota în Long Beach, California.