Cum locuitorii din Bolivia au falimentat reţeaua McDonalds
Bolivia este primul stat din America Latină, care rămâne fără McDonald’s. Însă, puțini știu că evenimentul nu este meritul guvernării din Bolivia, ci gradul de conștientizare a cetățenilor săi, care nu s-au lăsat ademeniţi de trucurile de publicitate, eliberînd astfel țara de sub dominația fast-food! Reprezentanţii faimosului lanţ de restaurante fast-food au recunoscut oficial că în această regiune s-au atestat cele mai slabe vânzari la hamburgeri în ultimii 10 ani din întreaga lume.
După 14 ani de activitate în Bolivia, compania McDonald’s a fost nevoită să închidă toate restaurantele amplasate în cele mai mari trei orașe din țară.
Acest fapt a determinat o lovitură puternică asupra managementul corporaţiei care a decis să facă un film documentar, "De ce McDonald’s a intrat in faliment în Bolivia?". În acest film directorii de creație ai Companiei încearcă să răspundă la întrebarea de ce, după atâția ani de propagandă activă pentru burgeri, bolivienii îndrăznesc încă să prefere plăcintele. Mai mult decât atât, de regulă, plăcinte de casă.
În Bolivia, imaginile fericite și logotipul auriu McDonald’s nu se asociază în nici un fel cu "porțile fericirii". Spre deosebire de Statele Unite, această ţară din America nu s-a scufundat în publicitatea fast-food. Bolivienii, fundamental nu au încredere în alimentele gătite într-un interval de timp scurt. Aici, modul rapid și ușor de gătit nu şi-a găsit aplicarea în practică.
Șaizeci la sută din populația indigenă nici pragul nu-l calcă. Oamenii spun că vizitarea acestor unități nu are un efect pozitiv asupra situației financiare și mai cu seamă, asupra sănătăţii. Bolivienii sunt obisnuiţi şi preferă alimente de înaltă calitate, care sunt pregătite în timpul necesar. Timpul de gătire scurt le provoacă bolivienilor o anxietate, ei văd în aceste alimente un risc pentru sanatatea lor. De aceea, în ciuda prețurilor "prietenoase" la produse, McDonald’s nu a putut convinge bolivienii să consume BigMc, McNuggets ş.a.
Proprietarii restaurantelor situate în orașele Cochabamba și Santa Cruz de la Sierra, au raportat că în ultimii zece ani au activitat în pierdere. McDonald’s a scos mulţi bani pentru a extinde afacerea în Bolivia. Însă chiar şi aşa, un gigant nu poate continua să funcționeze fără careva venit.