ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Cum școala modernă ucide la copii dragostea pentru natură

De faptul că aproape toți copiii nu-i interesează grădinăritul și nu văd și nu înțeleg în ce țară frumoasă trăiesc este vinovat și programa școlară la biologie, care doar îi dezgustă.

Oameni din generația mai în vîrstă, citiți acum după mine cîteva paragrafe din manualul de "biologie" pentru clasa a 9-a din 2006:

Începe cu cuvinte foarte frumoase:"biologia este știința despre viață". Iar apoi urmează ceva ce nu se potrivește în capul unui copil sau chiar al unui adult. Nu-ți vine să crezi? Vă propun o selecție de termeni și fără descifrare din carte (și la ce bun, copiii și așa vor înțelege?):

"adaptare filologică", "mioglobină în eritrocite", "izolare reproductivă", "cariotip cromozomial", "heterotrofe", "bacterii nitrofizante", "lizozomi în aparatul Golgi" și ... sute de alți termeni.

Dar iată informațiile "valoroase" pentru copii:

- "o mare flexibilitate biochimică a organismelor heterozigote duce la supraviețuirea lor mai bună, în favoarea heterozigoților".

- "procesul de mutație este sursa rezervei de variabilitate ereditară a populațiilor."

- "...ecdoterme, endoterme și mezoderme diferențiate în funcție de structură"

- "diploiditatea permite păstrarea mutațiilor într-o stare eterogenă."

Nu veți crede, dar sînt sute astfel de propoziții în carte!

Personal, am deschis manualul doar pentru că o profesoară mi-a spus cum nepoata ei, o elevă eminentă, se chinuia și plîngea peste un text foarte complicat, inaccesibil înțelegerii, voi spune fără exagerare, tuturor copiilor și adulților.

ȘI IATĂ STAU ÎN CLASE MILIOANE DE ELEVI ȘI SE UITĂ PROSTEȘTE ÎN JUR ANI DE ZILE, FĂRĂ A ÎNCEARCA MĂCAR SĂ ÎNȚELEAGĂ CEVA, DAR PUR ȘI SIMPLU ÎNVAȚĂ  TOTUL PE DE ROST

Nu văd rostul unei astfel de "educații" prostești a copiilor și rupîndu-mi mințile, mi-am dat totuși seama de ce apar astfel de manuale "literare". Pur și simplu un "grup de doctori în științe" a decis să "reducă cu ușurință banii" și a rescris întregul curs universitar în manualul școlar. Iar Comisia de pe lîngă președinte (cît de inteligent scris, cu toate acestea!) a oferit și un premiu. Ei spun că dacă copiii vor memora cuvintele "inteligente",  vom avea și propriile noastre fructe și legume în Rusia. Și despre faptul cum trebuie să le crească DE FAPT –nu există NICI  UN CUVÂNT în carte.

REZULTATUL UTILIZĂRII UNOR ASTFEL DE MANUALE ESTE EXISTENȚA FĂRĂ GRIJĂ A COPIILOR ÎN ȘCOLI. ȘI CA REZULTAT, DEZVOLTAREA PROSTIEI, INDIFERENȚEI, LIPSEI SPIRITUALITĂȚII ȘI CHIAR A CRUZIMII.

Cruzimea față de lumea animală ne era insuflată și nouă, generației mai în vîrstă.

O imagine groaznică din  copilăria mea: directorul, înconjurat de noi, elevii, ucide o broască țestoasă, iar noi, șocați, ascunzându-ne în spatele unul altuia, strigăm-ucigași! Dar țestoasa a fost ucisă cu greutate și cu un sentiment de împlinire a datoriei, a fost plasată în alcool, iar cadavrul a fost expus în clasă. Îmi amintesc și acum de acest caz cu fior și nu găsesc un răspuns la întrebarea - DE CE NU PUTEAM STUDIA O BROASCĂ ȚESTOASĂ VIE??? Ea locuia în apropiere, într-un iaz, nu deranja pe nimeni, dar acum au pus-o într-un dulap de sticlă, moartă, ca să nu fugă.

Astfel de "lecții" nu erau în zadar și deja  noi prindeam cu entuziasm cei mai frumoși fluturi și făceam "herbarii-cimitire", fixînd frumusețea pe tablete. Iar acum hobby-ul colectării celor mai rari, mai frumoși fluturi morți a luat proporții monstruoase și că - de acest fanatism, pe care nimeni din lumea modernă nu îl observă - nu este acum vina, printre altele, a școlii moderne?!

Notă: deoarece autorii "biologiei" moderne, pe care am descris-o mai sus, au primit Premiul ... Președintelui Federației Ruse pentru "creația" lor, înseamnă că nu merită să așteptăm un manual normal care să-i învețe pe copii să vadă frumusețea naturii, să o apere și să o protejeze.

Cum văd începutul unei cărți pentru copii? Iată așa:

"Planeta vie verde-albastră Pămînt. Rupeți-vă de manuale pentru o vreme, băieți. Lecțiile voastre, spre deosebire de matematică și fizică, vor fi diferite. Profesorii vă vor conduce în cea mai apropiată pădure, cît timp  încă nu este tăiată, iar cel mai valoros humus (baza vieții) nu este acoperit cu asfalt. Dar poate că anume voi, aflînd despre  toată frumusețea și unicitatea naturii din excursii și acest manual, cînd veți crește, veți deveni un scut uman în calea buldozerelor și compactoarelor de asfalt. Și veți sădi grădini și parcuri. Acolo vor crește fructe fără substanțe chimice, vor cînta păsările și vor crește ciuperci, iar veverițele pe care nu le vedeți pentru prima dată vor sta pe umeri și vor mînca din mâinile voastre...".

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
158
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
144
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
197
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
120