De cine depinde viitorul energiei solare?
Cine este stăpânul în casă? În societatea modernă este rar întâlnită o dominare pronunțată a unuia dintre soți. De obicei, relațiile de familie sunt un amestec de compromisuri pe baza sentimentelor calde și intereselor comune. Întrebările importante ale vieții de familie și gospodăriei casnice sunt rezolvate împreună. Cu toate acestea, rolurile soților sunt distincte. Cine este "mai important" la cumpărarea instalațiilor solare de uz casnic?
Sondajul de 200 de respondenți realizat de o companie energetică 1BOG în anii 2011-2012 a arătat ca în rândul cuplurilor din Statele Unite un interes mai mare pentru instalarea panourilor solare de uz casnic au arătat bărbații. Ei au inițiat introducerea tehnologiilor verzi în 68 % de cazuri, în timp ce femeile doar în 11 % de cazuri. Bărbații mai des au depus eforturi maxime (în 77 % de cazuri) pentru a instala panouri, decât femeile (în 15% de cazuri).
Această situație este în discordanță cu cunoscuta "regulă" de menaj. Este cunoscut faptul că femeile inițiază și controlează în medie 80 % din cheltuielile casei. Pe de altă parte, pasiunea bărbaților pentru tehnică este bine cunoscută. Bărbații sunt mai avansați din punct de vedere tehnic, mai ales atunci când vine vorba de noi tehnologii , ceea ce explică, evident, rolul lor în punerea în aplicare a convertoarelor solare. Bărbații mai des au depus eforturi maxime pentru a instala panourile solare
Această explicație nu "a fost pe plac" doamnelor Raina Russo și Glenna Wiseman. Recent, ele au publicat rezultatele propriei sale cercetări, în care pentru prima dată în industrie au reflectat "opinia femeilor" cu privire la dezvoltarea energiei solare. Pentru a evalua situația reală la cele cinci etape de procurare a sistemelor fotovoltaice casnice, doamnele au pus câte 20 de întrebări menajerelor.
Pasul 1. Decizia de a intra pe piață. Aproximativ 63 % dintre femei susțin că anume ele au inițiat discuția privind necesitatea de a instala celulele fotovoltaice. Aproximativ 27 % din discuțiile au fost rezultatul eforturilor din partea ambilor soți, și doar în 11 % de cazuri bărbații "au apucat taurul de coarne".
Pasul 2. Lista de cumpărături. Mai mult de jumătate din respondenți (56 %) au consultat reprezentații de 2-3 companii în privința viitoarei tranzacții. La această etapă nu a fost dezvăluită dominația sexului feminin. Dar un astfel de rezultat indică faptul că furnizorii angro ar trebui să acorde mai multă atenție la informarea utilizatorilor finali ai produsului, ci nu doar companiilor instalatoare.
Pasul 3. Alegerea executantului. La această etapă, cel mai adesea (în 67 % de cazuri) decizia a fost luată de către ambii soți. Cu toate acestea, dacă lua decizia unul dintre soți, de obicei, era femeia (30 %), și nu bărbat (3 %).
Pasul 4. Plata facturilor. Regula bine-cunoscută a fost confirmată în urma interviurilor. Marea majoritate a femeilor (83 %) au declarat că anume ele au achitat facturile.
Pasul 5. "Din gură în gură". Avizul unui bun prieten despre produs, bazat pe experiența personală, este cea mai bună publicitate. Femeilor le place să vorbească, ele sunt dispuse să facă schimb voluntar de informații cu membrii familiei și prietenele. Marketologii cunosc bine acest fapt și sunt dispuși să plătească clienților pentru informații. Ce ar vrea să obțină femeile pentru astfel de "servicii de publicitate"? Companiile sunt dispuse să plătească pentru fiecare cumpărător atras de partea lor, dar femeile preferă o reducere a sumei plăților (76 % ), decât banii pentru fiecare recomandare (26 %) .
Astfel, cele două sondaje realizate cu un interval de numai doi ani au dat rezultate diametral opuse. Cum poate fi așa ceva? Primul motiv care vine în mintea bărbaților: rezultatele celui de-al doilea sondaj au fost influențate de ideile feministe ale autorilor săi.
Dar poate că sunt juste ambele rezultate ? Rolul de lider al bărbaților în punerea în aplicare a tehnologiilor verzi în gospodărie casnică este pur și simplu pierdut . În ultimii doi ani energia solara casnică a demonstrat în mod clar beneficiile care sunt înțelese acum literalmente de toată lumea, inclusiv și de doamnele care poartă povara grea de cheltuire a banilor de familie.