E-Cell: Mercedes-Benz este gata să producă vehicule electrice
E-Cell: Mercedes-Benz este gata să producă vehicule electrice
Mercedes-Benz, recent, nu a făcut declaraţii despre intenţiile sale de a lansa în serie maşini electrice. Cu toate acestea, astăzi a devenit cunoscut faptul că acest producător al maşinilor de lux împreună cu Tesla Motor, producatorul supercarelor electrice de elită, deja în această toamnă intenţionează să elibereze primul lot experimental de vehicule electrice sub numele de "E-Cell". Demonstrând anterior în octombrie, la Motor Show din Paris, primul reprezentant al maşinii complet electrice de clasa A.
Maşina electrică va fi produsă la uzina Mercedes din Stuttgart, Germania, în acelaşi loc unde sunt fabricaţi reprezentanţii clasei A pe benzină (A-CLass). Livrările noului vehicul electric în Europa vor fi pornite la începutul anului viitor.
Compania Tesla, precum şi în cazul de cooperare cu Toyota pentru crearea RAV4 EV (planificat pentru 2012), va furniza baterii, controlor şi sistemul de taxare.
După cum afirmă reprezentaţii companiei, o taxare a bateriei o "E-Cell" va fi îndeajuns pentru 200 de kilometri. Motorul electric va produce un cuplu impresionant de 290 Nm. Mai multe informaţii despre această maşină electrică interesantă ar trebui să apară în următoarele câteva zile. Reprezentanţii companiei Tesla au anunţat că vehiculul este echipat cu o baterie electrică voluminoasă, constând de 4000 de celule cu o capacitate totală de 40kW/ h. Anume participarea acestei companii în proiect a făcut posibilă apariţia rapidă a maşinii electrice germane sub marca celebră de Mercedes-Benz.
Asta e modul în care tehnologiile, testate cu succes pe masinile de elită, în cel mai scurt timp, se concretizează în maşini mici de serie, populare în Germania, pe care le putem numi „consumatorii mici de waţi”.
Lucrul asupra prototipului maşinii electrice Mercedes-Benz a început acum un an, în septembrie 2009, şi o lună mai târziu modelul conceptual nu a fost doar gata, acesta funcţiona. Dezvoltarea şi rafinamentul vehicului electric a fost efectuat în Statele Unite.
Bateria masivă a redus centrul de greutate, iar cuplului electric înalt a făcut maşina foarte "vie", chiar şi la viteze foarte mici. Testele E-Cell au fost efectuate în California, unde electricul a demonstrat o manipulare şi o acceleraţie foarte bună, fiind, conform unor parametrii, mai superior, decât analogul său pe benzină. Acest electric, probabil, va devini un concurent direct pentru colegii săi de clasă: japonezul Mitsubishi i-MiEV şi clonele sale. Deşi echilibrul real al forţelor va fi cunoscut doar după o lansare finală în serie şi anunţarea preţurilor cu amănuntul.