Educaţie şi joacă: proiecte de ecologie pentru copii
Educaţie şi joacă: proiecte de ecologie pentru copii
Nu este doar dificil să determini un copil să înveţe - e aproape ireal. De aceea, proiectele ecologice pentru copii, adesea, în formă de jocuri distractive, câştigă o popularitate tot mai mare în rândul specialiştilor în cauză.
Este extrem de important faptul că, treptat apare o conştientizare a necesităţii de a dezvolta această temă printre copii din cea mai fragedă vârstă.
De fapt, problemele mediului la grădiniţă, prezentate corect, într-o formă vie, cu un accent maxim asupra intereselor copilului, pot da un start de succes la toate procesele ulterioare care, în mod ideal, depăşesc conţinutul exerciţiilor cu educatoare şi devin o temă naturală şi importantă pentru copil (luând în considerare vârsta şi nivelul de percepţie a lumii înconjurătoare) în viitor.
Desigur, pentru copii proiectele ecologice joacă rolul punctelor de focalizare, care permit, în mod operativ şi oportun, să reacţionăm la orice neînţelegere a subiectului de către copil, ajută să observăm lacunele în cunoştinţele sale şi să contribuim la cele mai bune rezultate în sfârşit. Ataşarea copilului faţă de lumea adulţilor cu ajutorul mecanismelor adaptate la vârsta lui este, de asemenea, un respect considerabil pentru copilul, care le vede (în ciuda neînţelegerii filistine a multor adulţi) şi le observă pe toate. Aici încă se află o altă componentă importantă pentru formarea personalităţii viitoare a copilului, obişnuit cu respect şi o anumită rigoare faţă de sine.
Dar, este foarte dorit ca tema ecologiei la grădiniţă să nu să se limiteze doar cu prezentările şi să evolueze treptat în continuare: omisiunile comise în educaţia generaţiilor anterioare în problema cunoştinţelor ecologice şi a culturii adecvate nu ar trebui să fie proiectate şi trecute asupra generaţiilor noi, care încă sunt dispuşi să perceapă lumea fără criterii eronate „importante / nu este important”. În final, respingerea durabilă a ecologiei pe ultimul plan a dus la ceea că copiii ca nimeni altcineva suferă din cauza multiplelor negative, în timp ce părinţii lor adesea nu au nici o idee reală despre factorii distructivi, de care s-ar fi putut scăpa sau proteja în cazul competenţei.
Sursa: ecovoice.ru