Electrocarele Audi se alimentează în timpul mersului
Compania și-a prezentat invenția – o suspensie rotor eROT, ce sporește confortul în timpul mersului și concomitent generează energie electrică.
Suspensia electromecanică compensează neregularitățile drumului, fără a avea nevoie de amortizatoare verticale. Detaliul colectează energia cinetică în timpul balansării automobilului cînd acesta merge prin hopuri, dealuri și alte suprafețe curbe.
Astfel, Audi a fost dotată cu pîrghii speciale ce transmit mișcarea roților spre suspensia eROT, unde sistemul de roți dințate generează energia electrică. Aceasta se acumulează în acumulatorul Li-on cu capacitatea de 0,5 kWt/oră.
În prezent, sistemul generează 100-150 kWt pe traseele obișnuite, iar nivelul maxim ajunge la 613 kWt pe drumurile cu acoperire proastă. Chiar și pe asfaltul drept suspensia generează 3 kWt.
Detaliul poate fi instalat pe electrocare, dar și pe hibride. Potrivit producătorilor, suspensia contribuie la reducerea emisiilor de carbon cu 3 g/km.
Acest concept este elaborat de giganții industriei auto și chiar laboratoarele fără profil. Fiecare producător are propria schemă de construcție.
De obicei, energia de la balansarea roților se împrăștie sub formă de căldură. Audi a propus instalarea unor amortizatoare orizontale, ce generează energie electrică, iar pe de altă parte permite construirea unui portbagaj mai mare.
Sursa: rodovid.me