Frumos și teribil
Citiți pentru a admira perspectivele dezvoltării tehnologice a omenirii și, din păcate, a se îngrozit de perspectiva catastrofei economice și geopolitice pe care o asigură cleptocrația petrolieră creată de Putin.
Serghei Filonov, vice-președinte pentru tehnologie în compania Crowdage Academy, proprietar al mașinii Tesla:
Când am înregistrat mașina La Inspectoratul de Stat a trebuit să se introducă o categorie nouă de transport. Astfel de mașini pur și simplu lipseau în baza de date.
Andrei Podșibeakin, CEO al agentiei Social Insight, jurnalist : mașina nu are țevi de eșapament. Probabil că ofițerii Inspectoratului au fost surprinși.
Filonov: Și nu numai de acest lucru. Nu ați văzut ce are mașina sub capotă! ( Fără succes încearcă să deschidă capota) De fapt, mașina este mai deșteaptă decât se pare. ( Capota se deschide, sub ea – un gol) Așa.
Podșibeakin : Binișor, are două portbagaje! Este greu să încărcați mașina? De la o priză convențională?
Filonov : Mașina are un dispozitiv pentru încărcare. Eu am cumpărat două seturi suplimentare. Dispozitiv se conectează la priză și se introduce în locul rezervorului de benzină. Cu puterea de 12 kilowați se încarcă toată noaptea. Cu o rezervă de energie plină merge circa 450 km, dar numai pe autostradă. În zona Moscovei așa ceva este imposibil , mai ales că uneori vrei să accelerezi, în sistemul Tesla accelerația durează 4,2 secunde până la o100 km. Mai mult de 250 de kilometri pe zi la Moscova nu am mers, în timpul nopții rezerva de energie se restabilește . Însă eu merg și mai puțin. Doar nu sunt un șofer de taxi .
Podșibeakin : încărcarea este scumpă ?
Filonov : 68 ruble - o încărcare completă. Conform tarifelor de noapte. Mașina poate fi folosită și ca o sursă de alimentare neîntreruptă. Noaptea o încărcați conform tarifelor de noapte și ziua alimentați cu energia electrică casa. Este o economie!
Gândiți-vă bine.
Nu este California și nu este o mașină experimentală pe străzile din Cupertino.
E Moscova, pe traseele căreia circulă o mașină de serie fără nici un motor pe benzină. Încărcarea completă costă cât două călătorii cu metrou.
Acum, aceasta mașină împreună cu devamare și transportare costă 200.000 dolari (oficialii ruși își cumpără "Mercedes" la acest preț ), dar este clar că, după 10 de ani, astfel de mașini vor fi mai ieftine decât mașinile cu motor cu combustie internă, iar peste 20 de ani astfel de mașini vor fi în majoritate.
Adică? Nu numai copiii noștri, dar și noi avem toate șansele pentru a vedea străzile pline de mașini silențioase ecologice ce se încarcă ca telefoane mobile.
Unde va fi atunci Rusia transformată definitiv în ultimii 15 ani, într-un apendice de materii prime al țările dezvoltate, întreaga economie este legată de producția și exportul hidrocarburilor?
Ne pare rău, nepoții, că nu am lăsat în urma noastră caruri electrice, dar putem invidia faptul că ziarele din timpurile noastre concurează în ipoteze, cât de mult bani are Putin în băncile elvețiene: o sută de mii de miliarde sau trei "brazillioane"?