Gara Soarelui din Rotterdam
Rotterdam este unul dintre cele mai mari noduri de cale ferată din Țările de Jos. Astfel încît, gara veche de trenuri, construită în 1957, a încetat de mult să facă față cu traficul de pasageri. Din acest motiv a fost renovată, extinsă și modernizată, transformată într-un obiectiv "verde".
În present, gara de trenuri din Rotterdam deservește aproximativ 110.000 pasageri pe zi. Infrastructura de transport din Olanda este în creștere rapidă și se așteaptă ca în viitorii zece ani, gara va fi capabilă să deservească zilnic de trei ori mai mulți pasageri. Pentru aceste obiective ambițioase și s-a luat hotărîrea de reconstrucție pe scară largă realizată în comun de către companiile de construcție, Benthem Crouwel Arhitects, MVSA Arhitects și West 8.
În 1957, când clădirea gării a fost construită, în vogă era betonul - simbol al progresului arhitectural și atotputerniciei Umanității. Acum, în prim plan sunt materialele naturale, iată de ce interiorul acestei clădiri, după reconstrucție a primit o mulțime de elemente din lemn, inclusiv pereții interior și exterior, grinzile, pardoaseala.
Al doilea material important ce a definit noua gară de trenuri din Rotterdam, este sticla. În locul acoperișului obișnuit, clădirea a fost decorate cu o cupolă transparentă atrium, prin care în interior pătrunde foarte multă lumină. Ceea ce permite de a nu folosi practic iluminatul artificial în timpul zilei.
În incinta gării, energia electrică este asigurată de la sursele "verzi". Aproximativ o treime din suprafața acoperișului este acoperit cu panouri solare care vor produce 320 megawați pe an.
În gara din Rotterdam a fost amenajată o parcare pentru 750 de autoturisme și 5.200 de biciclete.