Geografia verde și alte idei creative de la WWF
"World Wild life Fund" din China, a organizat această campanie publicitară socială pentru a lărgi perspectivele internaționale în domeniul politicii ecologice. Totodată, cititorul atent, imediat va înţelege că această serie de postere înfățișează nu numai reprezentanţii florii și faunii care ar trebui să fie salvaţi, dar de asemenea și hărțile geografice indicînd habitatul lor. De exemplu, aceste recife de corali și aceşti rechini, trăiesc lîngă coasta Australiei. Ghiciţi conţinutul altor postere!
Aici, probabil, veţi avea nevoie de unele indicii: bivolii la adăpare sunt ornamentaţi de cadru de verdeață, care imită configuraţia Republicii Democratice Congo.
Iar, această dumbravă de mesteacăn şi cocori, simbolizează ţara Chinei: nu putem spune nimic, „WWF” știe cum să atragă atenția publicului.
Înghețata capătă un sens cu totul nou. Și, într-adevăr, pe acest poster este afișată reala ireversibilitate a încălzirii globale: sub gheţarii din Antarctica sunt stocate miliarde de tone de metan, care în cazul de topire a gheții, vor da o lovitură puternică atmosferei planetei. Microorganismele care reciclează rămășițele pădurilor preistorice, existente pe al şaselea continent pînă la glaciațiune, emană gazul metan. Ăsta e motivul real pentru a opri aparatele electrice nefolositoare chiar acum.
Îngheţata "eskimo" pe beţişor: versiunea este diferită, dar ideea aceeaşi: fiecare este în măsură să reducă amprenta de carbon și în același timp să salveze multe oraşe din lume, de la scufundarea care ameninţă planeta deja, în viitorul apropiat.
În pădure sunt în căutare animalele: lupi, rîși, mistreţi, șopîrle, gîndaci, cerbi ... oricare juvine. „WWF” tinde să demonstreze că fără locuitorii obișnuiţi, pădurea va sărăci. Acest poster, în mod clar, atrage atenția asupra problemelor de braconaj și de menținere a diversității biologice.
Cine nu-și amintește de celebrul leu ”Metro Golden Mayer”, care anticipează filmele sau desenele animate? "Animale sălbatice dispar" - declară brusc „WWF”. Iată cît de plictisitor ar arăta cadrul introductiv al studioului, dacă leii de azi nu ar fi în pericol de dispariţie, ci ar dispărea de pe fața pămîntului cu un secol mai devreme. Noi nu trebuie să admitem acest lucru!
Aceeași poveste ... dar cu un sens invers. Dresorul circului a supărat mult leii, cu un tratament lipsit de etică: a clacat din bici, a tras cu pistolul, a înfometat animalele. Regele animalelor nu şi-a pierdut cumpătul şi a soluţionat problema în felul lui (anume aşa a procedat leul „Metro Golden Mayer” în următoarea zi după filmarea cadrelor celebre). Cît de mare este plăcerea afişată pe botul lui mustăcios!
Cimpanzeul de circ este trist, cu un ochi negru bătut şi filosofează: "Omul se trage din maimuțe, dar noi nu suntem mîndri de acest fapt". Putem disputa teoria lui Darwin ani de zile, însă nu în ea rezidă sensul: dresarea, este o pedeapsă crudă pentru animalele, care nu sunt născute pentru distracții umane.
Această fată fermecătoare din reclama vegetariană de la PETA este Sheridan Fisher, un model celebru australian, a cărui fotografii au apărut pe coperta și paginile multor reviste, inclusiv „Playboy”, „Cosmopolitan”, etc. Primul poster, în mod tradițional, ne îndeamnă să fim blînzi cu „iepurii” și să nu producem suferinţe animalelor din cauza obiceiurilor noastre alimentare. Al doilea poster, poate fi interpretat diferit: fie ca "întoarce pagina vieţii și devin-o vegetarian" sau ca "rupe încă o frunză de varză ...". Ei bine, de dragul salvării omenirii și a fraților ei mai mici, toate mijloacele sunt bune. "De ce eu vreau ca oamenii să devină vegetarieni? - Pentru a reduce șansa de a face un atac de cord, de a căpăta cancer, accident vascular cerebral sau obezitate. Cu atît de multe alternative delicioase care sunt astăzi, este ușor ca niciodată să ne bucurăm de o masă bună, fără a lua viața cuiva, "- spune Fisher.
Sursa: facepla.net