Harta alcoolică a lumii
Harta alcoolică a lumii
Un echivalent de 6,1 litri de alcool pur pe persoană s-a băut în lume în 2005, potrivit raportului Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), publicate pe 11 februarie. Cei mai tari "băutori", sunt, în principal, în Europa şi fostele republici sovietice. Moldovenii sunt cei mai notori băutori, consumând 18.2 litri pe persoană, ceea ce este aproximativ cu 2 litri mai mult, decât beau cehii, care sunt pe locul al doilea. În plus, în Moldova consumul a mai mult de 10 de litri de lichior casnic pe an rămâne „neinventariat”, ceea ce îl face deosebit de nociv pentru sănătate. Acest tip de băutură – basamac – constituie aproape 30% din consumul mondial de alcool. OMS estimează că, alcoolul provoacă 2,5 milioane de decese pe an, mai mult, decât SIDA sau tuberculoza. În Rusia şi CSI moartea fiecărui al cincilea bărbat este cauzată de consumul de alcool.
Harta alcoolică a lumii
În conformitate cu alte date (2009), moartea fiecăruia al patrulea cetăţean rus - de la alcool. În 2005, statisticile oficiale din Comitetul de stat din Rusia au declarat doar 3% din numărul total de decese de la alcool, luând în considerare numai cazuri "directe", fapt, care, în mod evident, nu divulgă situaţia.
Potrivit cifrelor furnizate de Camera Publică, anual alcoolul ucide 500 – 700 de mii de cetăţeni ruşi, două treimi din decese sunt cauzate de accidente şi de violenţă. În plus, 80% din crime şi 40% din sinucideri sunt comise într-o stare de ebrietate. La 60% de victime ale accidenţelor rutiere a fost identificat conţinut ridicat de alcoolului în sânge.
Numărul alcoolicilor tineri este în creştere: conform datelor oficiale ale Ministerului Sănătăţii Publice din Rusia, se reduce pragul de vârstă pentru consumul de alcool de către adolescenţi. Deci, dacă în timpurile sovietice adolescenţii au încercat alcool la vârsta de 17 ani, acum această vârstă a scăzut până la 14 ani. Acum 80% din tineri consumă alcool, 40% fac acest lucru zilnic (date pentru 2009).
Cauza importantă a alcoolismului - disponibilitatea! Berea în magazine este mai ieftină, decât laptele - este foarte uşor să faci primul pas, în plus, este "la modă" - pentru să-ţi arăţi "maturitatea".
Se pune întrebarea: cine a dat naştere la astfel de tradiţii şi cui le sunt avantajoase şi cu ce scop mai profund, decât veniturile financiare, se face acest lucru?
Dar mai importantă este întrebarea: cum să luptăm cu acest fenomen şi ce putem face pentru noi înşine, fără a ne aştepta la reglementarea din partea statului şi fără a ne aştepta la o acţiune globală din sus?
Unul din obiectivele proiectului "1 Vision" constă în faptul că, încă la o vârstă fragedă să luăm măsuri pentru a preveni situaţii similare - ar trebui să lucrăm cu rădăcini, în loc să luptăm cu consecinţe, această luptă arată ca o luptă cu morile de vânt.
Dacă vi este dragă viaţa şi viitorul copiilor dvs, gândiţi-vă ce fel de exemplu le arătaţi, deoarece ei încă nu sunt în măsură să înţeleagă consecinţele!
Sursa cu link pe economist.com