ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Interviu cu un elev din Moldova despre școala academicianului Șcetinin (VIDEO)

 

Un elev din Moldova, care studiază în școala lui Șcetinin, se află la noi în ospeție la ecology.md. Adolescentul spune că odată ajuns acolo, omul se schimbă pentru totdeauna.

Pentru prima dată în studioul nostru discutăm cu David, elev al liceului de formare complexă a personalității copilului „Mihail Șcetinin”. O școală unică, potrivit lui David, locuitorul așezării ecologice din Moldova „Sceastlivoe”, ce lansează procese uimitoare. Iar drept cel mai prețios și colorat proces este deschiderea. Developarea potențialului uman în această școală reprezintă familiarizarea și accesul la calitățile ce acționează principal asupra activității și implicării elevilor. Ideea constă, cu ajutorul mediului de studii și sistemului lui Șcetinin, să fie extrase din adîncurile copilului capacități și posibilități extraordinare, pentru dezvoltarea multilaterală a personalității.

Deschiderea

Deschiderea este absolut originală. Toți tinerii, care se află în acest centru de studii, trec diferit calea deschiderii. David este convins că e suficient să ajungi aici chiar și pentru o perioadă mică, est suficient pentru lansarea unor mecanisme. Iar cei care doresc să se dezvolte le va fi de folos să vină aici și să se cufunde în atmosfera acestei școli. Astfel, el a avut nevoie de două săptămîni pentru a se deschide. Iar deschiderea l-a însoțit pe David cu dorința de a oferi. L-a determinat să-și verifice propriile forțe și posibilitățile în cadrul studiilor. Dăruind, el a aflat direcțiile care i-au permis să se includă în sistem și să rămînă acolo depășind momentele dificile. Iar mai departe a venit încrederea în sine. Încrederii că în orice direcție aleasă se poate mișca la fel. De exemplu, în muzică. David nu a cîntat vreodată și nici nu se interesa de cîntat pentru credea că nu are voce și capacități. Acum el reușește să cînte în cor și separat.

Selectarea

Mai repede se pot deschid cei, care au fost aleși, în care pedagogul-curator cu experiență a văzut o forță. Forța se exprimă în capacitatea de se dezvolta. Doar nivelul de pregătire pentru schimbare denotă dorința reală a elevului de a-și continua studiile la liceul „M. Șcetinin”.

„Cursantul” nostru David a trecut o selecție d 15 concurenți pentru un loc. În rezultatul termenului de încercare, el a fost înscris la liceu, fapt cu care în felicităm.

Iar mai departe- acolo nu există așa noțiune că nu poți. Sau vrei sau nu vrei și gata! Tu poți totul și trebuie să te miști în această direcție.

Dezvoltarea complexă a personalității include…

Sistemul de studii al lui Mihail Șcetinin lucrează cu capacitățile mentale, sentimentele și planul emoțional al copilului și cu forma lui fizică în complex. În acest scop, la școală sînt create condiții speciale. Pedagogii utilizează instrumentele și experiența elevilor. Realizarea cunoștințelor și abilităților se reflectă în exercițiile practice.

Profesorii. Prin ce se deosebesc de alții?

Ei se deosebesc de învățătorii noștri din școlile obișnuite prin responsabilitate. Există un interes, urmează și prezentarea materialului ca să înțeleagă toți elevii fără excepție. Iar pedagogii și curatorii școlii au „Casa albă”, unde trăiesc împreună și își cizelează măiestria de responsabilitate pentru succesele elevilor. Profesorii sînt tineri și diferiți. Ca și elevii. Ei se evidențiază prin conceptul de viziune a lumii. Gîndurile lor sînt înalte. Ei nu pun piedici.

Practica

Aplicarea practică a cunoștințelor are lor sub formă de jocuri intelectuale, crearea proiectelor arhitecturale, construcția caselor și infrastructurii sociale. Pictarea și amenajarea pereților din încăperi reflectă baza creativă și artistică a realizării spațiului estetic. Împreună, copiii le ajută elevilor din noua promoție să ajungă la nivelul lor și să-l perfecționeze. Îndrumarea novicilor este o practică foarte eficientă și utilă. Ea include motivarea, direcționarea, indicarea greșelilor.

Orele

David studiază următoarele discipline: societatea, geografia, limba rusă, matematica chimia, biologia, istoria, limba engleză, limba arabă. Se învață totul imediat. Dacă e limba, atunci și gramatica, și pronunțarea și cuvintele, și citirea totul împreună. Acolo nu sînt manuale. Doar concepția scrisă pe tablă de profesori. Concepția este conspectată. Și dacă nu este clară, atunci este explicată de cei car au înțeles, pînă cînd nu vor înțelege toți.

Verificarea

Verificarea cunoștințelor este efectuată prin lucrări de control și examene în sistemul d cinci puncte. Uneori, lucrările de control au loc sub formă de joc. De exemplu, la biologie, copiii au construit o celulă vie a organismului, la viteză, împărțiți în cîteva echipe. Sînt și verificări orale sau în scris, în grup sau individuale.

Despre lucrurile plăcute ce au loc în incinta școlii

Pentru David a devenit plăcut timpul petrecut împreună cu prietenii, jocurile în masă, încurajările și comunicarea. Comunicarea în timpul orelor nu este potrivită și este sistată dur. Disciplina este foarte strictă și este respectată de toți elevii școlii.

Ce schimbări au observat părinții lui David după două luni de studii în școala Șcetinin.

Primul lucru ce s-a observat este nivelul fizic al tînărului. Băiatul de 16 ani a învins un bărbat matur, ceea ce nu s-a mai întîmplat demult. S-a schimbat atitudinea față de sarcini. El nu mai solicită implicarea în lucrul său. Multe momente pozitive. A apărut o atitudine reală asupra lucrurilor.

Cum vede acum Davis sensul vieții

David consideră că cel mai atractiv lucru este mișcarea spre dezvoltarea personală/ e vrea să ofere acestei luni atîta cît poate, fără a se ascunde în spatele necunoașterii și justificărilor și așa ca să-o placă atît studierea cît și aplicarea. David încearcă să-și exprime căutarea și dezvoltarea prin fapte concrete. Pentru prima dată, el a simțit plăcere, bucurie și forțe în procesul depunerii eforturilor. Lui David acum îi reușește totul ce îl interesează cu adevărat. El îi ajută pe cei care au rămas puțin în urmă și așa are loc întărirea reciprocă a pozițiilor.

David și-a extins granițele propriei percepții și a văzut diversitatea vieții oamenilor, sistemelor, lumii.

Școala „M. Șcetinin” este locul în care diversitatea i se pare fermecătoare, complexitatea și simplitatea nu influențează asupra rezultatului, iar controlul capătă forma dorinței.

Anna Kunț

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
136
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
120
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
172
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
113