Într-un segment de case inteligente apar decizii bugetare
În ultima vreme tot mai des sunt auzite afirmațiile că sistemul de casă "inteligentă" încetează să fie un atribut al locuințelor de lux și este pus rapid în aplicare în segmente de preț mijlociu și inferior de pe piața imobiliară. În acest articol am încercat să verificăm, dacă având în buzunar 15 - 30000 de ruble, putem învăța apartamentul să controleze de la distanță iluminat, încălzire și ventilație.
Potrivit reprezentanților companiilor specializate în sisteme de control inteligent al comunicațiilor, principalul motiv pentru scăderea bruscă a prețurilor la sisteme de casă "inteligentă" este apariția unor soluții care nu necesită o reparație totală a locuințelor. Anterior astfel de tehnologii presupuneau montarea cablurilor suplimentare și altor rețele, ceea ce presupunea efectuarea lucrărilor costisitoare de tencuială decorativă, precum și alte modificări în decorul casei.
Acum, în cele mai multe cazuri, sistemul de casă "inteligentă" reprezintă un set de senzori și controale, instalarea cărora nu are nevoie de nici un fel de reparații, precum și de chemarea specialiștilor. Toate elementele sistemului sunt pur și simplu înșurubate în zonele desemnate, și cunoștințe de bază în domeniul electricității deseori sunt suficiente pentru a face casa "inteligentă".
Într-adevăr, evaluarea superficială a prețurilor la oferte pentru astfel de sisteme indică că instalarea într-un apartament de o cameră al sistemului de control de la distanță a încălzirii și iluminatului, precum și a sistemul de control pentru debitul apei nu va depăși 30 de mii de ruble.
Dacă doriți să adăugați mai multe funcționalități, de exemplu, blocarea automată a ușii, control al climei, și sistemul de supraveghere video, bugetul va crește până la 50-60 de mii de ruble, dar și aceste prețuri nu par critice, mai ales având în vedere miturile stabilite privind incredibila scumpete la astfel de sisteme.
Experții prezic reducerea continue a prețurilor la sisteme de casă "inteligentă", asociată cu intrarea unor noi producători pe piață. Dacă anterior brandurile prezentate ar putea fi numărate pe degetele la o mână , atunci acum există o concurența reală de preț care ar trebui să bucure cumpărătorii.