La Craiova s-a lansat prima locomotivă din lume care funcţionează cu ulei de bucătărie.
Este o premieră în industria feroviară, iar inginerii companiei RELOC Electroputere VFU Craiova au lucrat timp de un an la noua locomotivă, costurile intregului proiect ridicându-se la aproape un milion de euro. Locomotiva funcţionează exclusiv cu biodiesel (B100) sau cu ulei de bucătărie, inginerii folosind pentru definitivarea acestei invenții un motor Diesel de 2.100 de cai putere, de la o locomotivă clasică pe care „l-au modificat pentru a funcţiona 100% ecologic. Astfel, costurile pentru combustibil au fost reduse la jumătate, iar gradul de poluare este extrem de scăzut.”
Este prima locomotivă de acest gen din România și din lume și se află, deocamdată, în teste.
„În principal, s-au transformat instalaţiile de alimentare, dar şi instalaţia care asigură condiţiile de ardere ale acestui combustibil”, spune Petre Bitică, şef serviciu în cadrul RELOC Electroputere într-un interviu acordat postului tv digi24.
Locomotiva ecologică are aceleaşi performanţe ca una Diesel clasică, la care se adaugă două mari avantaje: unul legat de mediu și unul legat de costuri. „Astfel locomotiva consumă aproximativ 800 de kilograme de combustibil biodiesel la 100 de kilometri, cu o încărcătură de 3.000 de tone. Motorină consumă 920 de kilograme pe aceeaşi distanţă, cu aceeaşi încărcătură. În plus, motorul nu mai poluează mediul înconjurător.” (infoalert.ro)
„Această locomotivă funcţionează cu biocombustibil şi este prietenoasă cu mediul, nu polulează. Nu conţine sulf, iar noxele sunt cu cele puţin 50% mai mici decât la utilizarea motorinei clasice“, a precizat Călin Graţian, preşedintele Reloc-Electroputere VFU Craiova.
Locomotiva prinde 100 de km/h iar inginerii care au construit-o sunt convinși că va ajunge la export. „Cu siguranţă este un produs unic în lume. Mai este, din câte ştiu eu, un proiect similar în Canada, dar nu de o astfel de anvergură. Sunt diferenţe tehnice majore între proiectul nostru, făcut la Craiova, şi cel făcut de canadieni”, a spus inginerul Cezar Buică pentru realitatea.net.
De la compania Electroputere VFU Craiova aflăm ca această fabrică are în portofoliu peste 6000 de locomotive, metrouri, tramvaie proiectate, construite, reconstruite, reparate sau modernizate și peste 20 de modele de proiectare pentru crearea unor locomotive, tramvaie sau metrouri inovative. Având o istorie de peste 50 de ani, de numele „Electroputere VFU” este legată modernizarea sistemului feroviar și urban, stabilind fundamentele dezvoltării industriei feroviare românești.
„În ceea ce privește industria feroviară, în perioada 1949-1960 Electroputere VFU a produs locomotive electrice de mină și de tramvaie, iar din 1960 s-a trecut la fabricația de Locomotive Diesel Electrice. După anul 1989 activitatea fabricii de Locomotive a fost axată pe modernizarea și reparația capitală a locomotivelor tip LDE 2100 CP și a locomotivelor electrice de 5100 kW. „
Sursa: cunoastelumea.ro