Maşini alimentate cu hidrogen şi infrastructură de încărcare, în 10 oraşe din Europa
O coaliţie de companii inovatoare din domeniul transportului, care promovează folosirea hidrogenului pe post de combustibil, va pune pe piaţa europeană 200 de maşini electrice de tip fuel cell, 125 de camioane electrice care funcţionează cu hidrogen şi 29 de staţii de reîncărcare cu hidrogen.
Austria, Belgia, Danemarca, Franţa, Germani, Islanda, Olanda, Norvegia, Suedia şi Marea Britanie sunt ţările care vor beneficia până în 2019 de acest proiect cu o valoare de 32 de milioane de dolari.
Investiţia va fi făcută de către „Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking” şi va fi cea mai mare investiţie de acest gen de până acum.
Avantajele şi dezavantajele propulsării cu hidrogen
Maşinile care funcţionează cu hidrogen se alimentează mult mai rapid decât cele electrice. Un plin durează circa 5 minute, în timp ce o maşină electrică poate sta la încarcat şi 12 ore, în funcţie de puterea sursei de alimentare.
Totuşi, trebuie respectat un timp de aşteptare între încarcările consecutive a 2 maşini cu propulsie pe hidrogen, necesar pentru reglarea presiunii şi a temperaturii hidrogenului în staţie.
Timpul de aşteptare la staţie nu este însă singurul dezavantaj al acestor maşini. Hidrogenul are o eficienţă scăzută, iar pentru stocarea lui este nevoie de baterii, care sunt la fel de dăunătoare precum cele necesare pentru maşinile 100% electrice.
În plus, costul unei staţii de încărcare poate ajunge la 1 milion de dolari, de zeci de ori mai mare decât în cazul încărcătoarelor cu energie electrică.
Sursa: green-report.ro