Michael Shchetinin: «Totul abia a început …»
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Poveste despre şcoala rusă în Golden ValleyLa sfârşitul anilor 1970 el. în regiunea Belgorod, în satul Clear Zori, o, în primul rând unic în Uniunea Sovietică, Scoala de formare cuprinzător, liderul care a fost apoi încă un necunoscut profesor de muzică Mihail Shchetinin. Scoala a crescut, singularitatea noua şcoală shirilis zvonuri, şi la scurt timp dupa interviu Shchetinina în "Komsomolskaia Pravda", "ciudat" şcoală a atras cea mai mare atenţie din Moscova. Nesigur la feedback-ul prima de la Departamentul de Educaţie al URSS în curând va deveni puternic negative. Flagrante Shchetinina articol în "Lumea Nouă" combustibil adaugat la foc: să urmeze apelurile la Comitetul Central şi "studiu privind toate ierarhia de partid. Şcoala a fost închisă, set de carte viitoarei M. Shchetinina destrămat.
Cu câţiva ani în trecut, şi aici, în satul Kyrovograd Regiunea Zybkovo din Ucraina RSS re-deschis o şcoală internat de neobişnuită, care a adus nou atenţia şi şi peste tot: la domiciliu Sukhomlinskii apărut talentat profesor, aproape singur generozitate de punere în aplicare a acestora decât obişnuite modele mai mult - Mihai Shchetinin. Totuşi, şcoala din sat Zybkovo asteapta aceeasi soarta ca scoala din Yasniye Zori: urmată de o debandadă.
În 1988, oaspeţii au luat neobişnuit satul Azovs'ka regiunea Krasnodar: şcoala locală, împreună cu susţinătorii săi au ajuns director de Mihail Shchetinin. Relaţie neobişnuită între elevi şi profesori, cu nimic organizarea comparabilă a procesului de învăţământ, libertatea de exprimare a studenţilor, care părea un comportament iritabil pentru mulţi dintre cei care au "învăţat câţiva ani deja, şi ştie ceva", o atracţie inexplicabilă a unui nou director, si cel mai important - spiritul de unitate şi creativitate, scapă orice clasificare, şi provoacă astfel anxietate autentic în situaţii de excludere şi de lipsa cererii pentru toate disponibile, dar a devenit pedagogice modele inutil într-un număr de profesori - toate acestea şi determină cauza care stă de conflict în echipa pedagogică a şcolii Azov. Curând, grupul a fost împărţit: M. Shchetinin parte de profesori si elevi sa mutat la Valea de Aur la Gelendjik. La dispozitia lor au fost furnizate până la cazărmile armatei, care au fost să se transforme într-un loc în care locuiţi, dacă nu, atunci cel puţin să înveţe ...
Acesta a fost începutul şcolii ruse de familii liceul, a condus deja astăzi academicianul Mihail RW Shchetinin. Şcoli, singurul de acest gen din ţară întreg: un nou tip de instituţie de învăţământ, copiii care au primit din părţi different de Rusia, CSI şi balance current on bugetul de stat la nivelul termen experimentale site permanent al Ministerului Educaţiei al Rusiei cu scopul de a unor soluţii practice for punerea în aplicare program integrat de educaţie-ruse toate în primul trimestru al anului, primul secol douăzeci de ani.
Trebuie să spun că pentru eliberarea publice ruse de renaştere a şcolilor naţionale, în general, nu este nou. Discuţie pe această temă au fost deosebit de plină de viaţă la începutul anilor 90. Astfel, în decembrie 1993, în Moscova, la iniţiativa Rusiei Consiliul Mondial, cu participarea activă a Patriarhiei Moscovei a avut loc Conferinţa de-ruse Toate problemele presante ale şcolii naţionale ruse. Asta e ea, în esenţă, prima dată, şi a fost anunţat că Rusia de azi "nu există decât o singură speranţă - este o şcoală naţională rusă. În timpul conferinţei, a fost prezentat şi discutat este, probabil, singura dată când organizaţia experienţa şcoala rusă, pe baza uneia dintre Moscova şcoli de conducere - № 141, al cărui director, LN Pogodin partajate în timpul conferinţei o serie de învăţământ evoluţiile semnificative şi sa referit la întrebarea generalăîn management.
Cu toate acestea, deciziile luate de către Conferinţa privind şcoala rusă, în 1993, cu toate scară globală şi, ulterior, partea generală, a rămas la nivelul de discuţii şi teorii. De fapt, încet diminuat şi organizarea şcolii naţionale ruse, la Moscova: este o idee cu o publicitate largă de mass-media imediat politizate şi distorsionat pe fundalul politizarea general al vieţii sociale din ţară.
şcoala rusă tribale, Centrul pentru Educaţie Continuă academice Shchetinina În schimb, puţin cunoscute în Rusia. Este paradoxal: pe ea aproape nimeni nu a auzit chiar de pe coasta Mării Negre, ci din toată ţara din ţările vecine în adresa sunt sute de scrisori cu marcat doar "Gelendjik, Shchetinin. şcoala rusă nu este primul an în factureze direct Ministerului Educaţiei, în fiecare an, ea are o varietate de vizitatori, inclusiv din străinătate, cu ea strâns im.Rerihov Centrul International, o organizaţie neguvernamentală, la ONU, un membru al consiliului de administraţie artista emerita a Rusiei N. Bondarciuk în timpul său au contribuit la faptul că şcoala Shchetinina, conceptele sale învăţat o mulţime de oameni şi Rusia, precum şi în afara acestuia. Şi nu fără succes: în toţi aceşti ani mulţi oameni de diferite profesii - profesori, oameni de afaceri, jurnalişti şi entuziaşti - au vizitat şcoala schetininskoy, sa întâlnit cu viaţa ei şi de experienţă ea. Pentru toti cei care doresc, uşile şcolii deschisă, deşi în locuri este de multe ori pur şi simplu nu sunt suficiente: pentru mulţi oaspeţi sunt doar 350 de copii şi adulţi.
Septembrie 1999. Sosire in Gelendjik noaptea târziu, am realizat că, în Valley'll de Aur obţine doar noaptea târziu. companion mod aleatoriu de la staţia de autobuz, whiled departe de timp înainte de sosirea unui autobuz Soci, conversaţia a întrebat direct: "Ce să schetininintsam merge?" Şi, după ce a primit un răspuns afirmativ, a devenit imediat un bun prieten: "Ei bine, aşa ceva în acea noapte. Există cazaci, au stabilit, să suspende noapte."
"Dar, în general, va primi doar o colecţie de piersici, şi strugurii sunt coapte, - el a continuat conversaţia într-un autobuz de noapte, alpinism serpentine pentru a trece Mihailovski - Ei sunt acolo şi grădini acestora, precum şi agricole: struţi capre, vaci şi chiar sunt crescute. . Şi recent barkasik primit, acum peşte în mers pe jos de mare, voi, ei înşişi curat, ei au magazine nu există artă, şi mult mai mult. greu de lucru, Gang-un cuvant -, cazacii! "
Am condus la Pshada. În drumul contur abia vizibilă a dolmenele vechi, farurile transformat tufişuri rutiere în cluburi de fum congelate.
"Biserica a fost abandonat Arkhypivka, - partenerul meu a vorbit din nou," doar în picioare pereţi, înainte de sportmagazin a fost Deci uite cum a reconstruit, cu cupola de aur - este un spectacol pentru ochi inflamat "Acum, tatăl meu este!.. Si care au construit" Toate la fel, femei cazacilor DAROM -! şi aşa cum a făcut! şi ei înşişi cât trăiesc? În baie de pictat - şi, de asemenea, s-au construit.
În prima oră din noapte am ajuns în Valea de Aur, şi are un amical la revedere un călător colegi. "Tu, du-te direct la cazaci, - a spus el la ultima - cazacii un gardian şcoală, să spunem, spun ei, vin de departe, este necesar să-şi petreacă noaptea Şi pe bisericii şi a vedea cum te duci la mare.. Chiar înot - vara indiana!"
stele mari de sud spânzurat scăzut. Negru vârfurile munţilor din jur au fost decorate cu coliere de diamante. "Bună ziua!" - Mi-a spus un voturi câteva din intuneric, si trei baieti spătos ridicat mâinile lor, ca un prieten - "Bună ziua!"
Am vorbit. Când a aflat ce se întîmplase, unul dintre cazaci au luat geanta mea: "Intră, confortabil Prietenul meu, aşa ieri în Rostov la părinţii lui stânga.. Aici este patul lui. Lucruri am pus împreună. În dimineaţa veni până la santinelă, explica. Noapte bună !
În cameră spaţioasă de-a lungul pereţilor, în două niveluri de culcuşuri au fost, de-abia perceptibil miros de flori sălbatice, şi a fost extrem de confortabil. De mare ca cupola cort de circ, nu plafonryalsya în umbră. Rafturi de cărţi, manuale cineva si notebook-uri, chitara zid moale în picăţele pe pictograma lampa din colţul ... Totul parea extrem de familiar, şi inima mea era acasă în linişte şi de bine, deşi compania a încercat şi prietenii adevărate. Aceasta a fost prima impresie.
Vrei să ştii de ştiri rurale - du-te la un magazin local. O femeie plăcută spatele tejghelei.
-Bună ziua! Şi ceea ce nu au?
- Şi noi am totul şi preţurile sunt mai mici decât în Gelendjik!
- Şi ce sferturi sunt femei cu cupole pictat aici, cu tine, stelele sunt vopsite?
- Este cunoscut faptul că şcoală. Şi ştii care le-au pictat? Şi care a construit? - Dintr-o data, vorbind furios vânzătoare. - Copii care au construit - pentru maini copii permis! cerc Apoi soarele, marea, plaja ar fi, dar ele sunt toată ziua, apoi du-te în grădini, în căldura de mere colectate. servitute Penal este unul! Şi cărţi, nu stati, eu chiar nu stiu cum si ce acestea sunt de învăţare ceva ...
- Din toată ţara, deoarece, spun ei, vino, - am remarcat.
- Eu chiar nu ştiu despre de unde vin, şi eu sunt copiii la o şcoală nu va renunta! servitute penală pentru copii ea! Când au ceva de odihnă? Toate cu un loc de muncă graba!
Despre scoala schetininskoy nu au fost astfel de comentarii. secte totalitare - care este modul în care ea a fost numit unul dintre preotii ortodocsi, a cărui articol apărut în presa locală, imediat pune pe masă toate persoanele prima Krasnodar Territory.
Acuzaţiile de sectarism, am act de la o dată, a sunat la directorul şcolii din Valea de Aur, mai mult decât o singură dată. Noi înţelegem că, este inacceptabil. Cu toate acestea, tipurile nenumărate - şi metropolitane şi provinciale - zvonuri şcoală schetininskoy oarecum mai aproape de adevăr nu poate fi care vorbesc despre ori extraordinară a comunei, de exemplu, Makarenko. Dar, aşa cum astăzi comuna grav, în general, nimeni nu crede definiţia noţiunii de "comunitate rusă, breasla" pare cel mai potrivit pentru aptly caracteristicile relaţii în şcoala rusă de Academician generice Shchetinina. Acesta este un sat cazac, este un cerc cazac şi, în sfârşit, o familie mare de persoane înrudite spiritual.
- Si eu va finaliza această evaluare? - Am pus o întrebare, Mihail Petrovich la reuniune.
- În general, da, - a declarat zâmbet Shchetinin - Dar mai important să înţelegem ce dimensiunea reală de rudenie familiei spirituale a oamenilor, veţi vedea..
Se aşeză în faţa mea şi se părea că luchilsya de moale, forţa fermecător, spiritual surprinzător de puternic, care a impresionat atât de cele mai multe ale clienţilor săi pot auzi inima. Omul care aproape literal străluceau cu dragoste, calm implicarea inima, ingenuu şi înţelept contemplativ, părea înzestrat cu cunoştinţe de secrete puternic şi vechi, accesibil, ca un basm, doar o inimă curată. Mi-am amintit cuvintele unor oameni a căror impresii de o excursie la Shchetinin rămas vii şi de neuitat pentru mulţi ani: "Da, el - un sfânt, şi sfinţii Săi copii ... si locul unde neobişnuit: ca şi cum pământul şi respiră şi vorbeşte. Simt Doar ea" .
De la ferestrele deschise sunt vizibile de cabinet căptuşite cu curti de piatra, frumoase cu flori, albine buzzed peste ele. Două podul cocoşat peste stream-flux au fost luate la vale, în cazul în care el nu a opri construcţia, înalt, baieti tăbăcite tăiat vile noi case de altfel, proiectul ei înşişi ca elevi, o fetita de doisprezece ani a zidarie. Un pic mai departe pe scena de vară, care recent a mers la dans clase, acum lucrează ca un instructor de combatere-hand: unele de cincisprezece ani, şi cineva în 30 lor a trecut deja mai mult de un "hot spot" În general, viaţa copiilor de diferite. De exemplu, şcoala este ceva în noua familie şi de a trăi Vyakhirev Lena (crede-ma, nimeni nu îşi aduce aminte că tatăl său intitulat "Gazprom"), şi un băiat foarte ordinare, Misha, care, în timpul său cu diagnosticul final a fost trimis la un psihiatrie spital pe cale să-l zabovit in scoala Shchetinina acum de completare în condiţii de siguranţă absolvent al Universităţii. El, de altfel, nu există nici douăzeci ...
ShireKie despicat roci - au aliniat pe pereţii unor terems - mâinile copiilor pictat peisaje din locurile de unde au venit ucenicii: aplecat peste râul mesteacan, taiga şi coasta de stâncile de pe râurile Siberiei; câmpiile acoperite de zăpadă şi dealuri. Ca o fereastra pentru diferite colturi ale tarii, ferestre în sufletele copiilor.
- Deci, familia înrudite sufletele, mi-a adus înapoi Shchetinin - este un citit lung ...
- Esenţa şcolii noastre de familie Rusă - fiind persoana esenţiale, şi anume existenţa veşnică a omului ca o particulă de spaţiu mare, spirituale lui fiind ca universul principiul constructiv şi creativ - infinit şi fără început. Înţeles sau nu astăzi avem acest adevăr de bază - este o altă problemă. Cu toate acestea, trăim cu toţii în spaţiu, şi de a trăi în spaţiu - este să înţeleagă şi să efectueze un dispozitiv care să cunoască în mod clar legile de mişcare şi dezvoltare, modul propriu de existenţă în el.
Spaţiu fără margini, şi improbabil a gradului de spaţiile sale, la nesfârşit în eternitate este posibilă doar cu condiţia că nu există în el principiu al armoniei, care este, complementaritatea dezvoltarea generală a tuturor formelor şi a nivelurilor de viaţă pe un singur concept, calea singură imagine la unele mai mari constanta, acceptarea necondiţionată a tuturor lucrurilor pentru infailibil. Spatiu - acest lucru înseamnă toate lucrurile vii şi în jurul vzaimoinformirovannost complet toate componentele sale, fiecare proces în desfăşurare, fenomenele din actul de creatie.
Armonia este realizat acceptarea şi conştientizarea de sens comune, de fiecare element care constituie un singur - doar în acest mod poate fi atins prin dezvoltare, ca un întreg sistem armonios, şi fiecare componentă unică a acestui sistem. Acest principiu este construit întregul univers, este în funcţie de existenţa şi natura şi societatea, el este, de asemenea, o condiţie de viaţă şi fiecare naţiune ca un întreg ansamblu, spirituală. Adoptat, şi ne-a informat sensul One, imaginea sa, se pare, este ceea ce găsim în noi, ca lumea din jurul său propriu, ca mine. Şi mai pure mintea omului, căutare globală pentru rasa lui, tot ceea ce uneşte fiecare dintre noi se conectează cu toată lumea, dar noi toţi să se alăture, desigur, iubirea, adevărul, şi - cunoştinţe de ea, pe care le descoperi în sine Inainte de a intra în afara. Această adâncime de cunoştinţe noi numim credinţă, şi-l dă mod de a dobândi cunoştinţe noi.
înţelegerea noastră de similitudini noastre la fiecare si toate fiintele, cu alte cuvinte, gradul de conştientizare de asemănarea noastră, pentru a permite constatare este în special în concordanţă cu toate celelalte, cunoştinţe de ritmuri multiple de viaţă să trăiască în armonie - un flux de lavă într-o - cu ei. În cele din urmă, este capacitatea de a trăi în armonie cu natura, in armonie cu el însuşi, în relaţiile moi, catifelate cu ceilalţi. Sonastroy cu toate că - aceasta este principala condiţie pentru om, pentru lucrările sale de creaţie, pentru a obţine o nouă cunoaştere.
Acum alta. Omul este mai mult sau mai puţin conştient trăiesc în natură şi societate - în spaţiul râul vieţii - să înveţe să construiască şi să scape de obiceiul de distrugere. Este nevoie de secole. Toate experienţa pozitivă este în acest domeniu, precum şi toate informaţiile despre procesele în mod constant în curs de spaţiu merg imediat într-un fel de intelectual şi spiritual "baza de date" din om, un fel de informaţii structura matriciala, format prin milenii de vieţi omeneşti şi să îi permită să - constient sau nu - de a lua diferite lider în procesul cosmic în fiecare moment din viaţa sa.
Astfel, o persoană nu poate fi prezentat ca fiind limitat la o singură generaţie, cu atât mai mult - de câţiva ani sau decenii. El - un copil de eternitate, şi, prin urmare, el - el însuşi Rod, Rod suporturi de stocare, care cuprinde în sine un număr infinit de triburi de existenţa lor. vârstă Rodochelovek nu are: memorie de Rhoda, concentrate în noi, marcat în concepte precum conştiinţă, scânteia divină, spiritul - este cu adevărat nepreţuitcomoara, care este prezentată în puterea noastră inepuizabilă de cunoaştere. Cu condiţia, desigur, deschiderea noastră se bazează pe el.
Vnevozrastnosti principiul că există în şcoala noastră, şi susţine, în rodocheloveka un copil, de deschidere potenţialul său spiritual mare, cunoştinţe cosmism ascunse în memoria tribale. În plus, echipa vnevozrastnoy, şi, de fapt - o familie îşi asumă sarcina de creare a sistemului de educaţie şi învăţământ, redistribuirea responsabilităţilor între membrii, în funcţie de calitatea şi caracteristicile de rezultatul muncii lor, idiosyncracies, dar holdele nici un caz de date de vârstă.
Şcoala rodocheloveka fi stabilită rodochelovekom, dar, deoarece copiii, la fel ca adulţii, ar trebui să devină profesori - co-creatori ai unei astfel de şcoli. Ca nişte copii şi adulţi - studenţi, în cooperare lor comună. Întregul proces de învăţare se bazează pe construirea încrederii între oameni, între elevi şi profesori, rolul care la rândul lor se încadrează la toate. Dar când astfel de relaţii sunt construite, de învăţare se produce de la sine - fără a crezut că cineva care învaţă ceva şi pe cineva pentru ceva ce ştie. Există o întâlnire - un fenomen de fundamentale pentru noi - o întâlnire între oameni care deţin aceste cunoştinţe. Gradul de încredere reciproc, relaţiile deschise şi este mai mult sau mai puţin de schimb de informaţii - nu numai verbal, cât şi la nivel subconştient. În acest proces de comunicare şi vor dobândi cunoştinţe noi, dar, de fapt, va fi amintit de mult uitate.
În cele din urmă, principala sarcină a unui astfel de transfer creativă a cunoştinţelor dobândite de a deveni celălalt - dacă este posibil, rapid şi la preţuri accesibile. Pentru noi este important şi valoros omul însuşi, de a intelege de cunoştinţe, nu ştiinţa ca atare. Orice stiinta, toate legile ştiinţifice, studiate de către om, ar trebui să dezvolte relaţiile sale cu alţi oameni şi lumea din jur. Numai în acest caz, orice şcoală ar fi în concordanţă cu sensul de viaţă al studenţilor şi pentru a justifica existenţa sa. Omul, ca specie, nu se poate integra în artificiale proces cognitiv fără chip, organizate de către şcoală modernă pe creatura odnokolennoe, un mic şi primitiv. Un copil proteste şi respinge un astfel de proces, care acţionează ca o opoziţie la sfera socială, publicul care nu sunt capabili să înţeleagă imensitatea aspiraţiile copiilor şi retrogradat le antics.
Acum, o şcoală naţională. Gajul din Rusia viitor - în prejudecată noastre împotriva istoriei noastre, în directă legătură cu memoria strămoşilor. Acesta este principiul de naţionalitate sau de clan şi imagini ale şcolii noastre: principiul de reconstrucţie a imaginii de viaţă ale rodocheloveka, în acest caz - slave, rusa. În general, imaginea de cuvinte cheie în conceptul nostru de istorie, pentru că gândirea creativă este, de fapt, o intrare directă în cultura rusă mare şi spiritualitate, înţelegerea de sensul său. Istoria Rusiei, suntem înclinaţi să considere ca o istorie a genului. Dar profund greşită că Rusă - acest lucru este de naţionalitate. Russ este lumina. Şi, în opinia noastră, fiecare poartă sufletul, există un fel de rus. Omuleţul a realiza imensitatea ei: limba, cantece populare, dans, artizanat, arte martiale, obiceiurile şi tradiţiile - tot ceea ce face conceptul de oameni, nu va fi prima apariţie a termenilor pentru copii - rodocheloveka - în lume, dezvoltată iniţial revelat desfăşurate în el şi ei la fel ...
Aici sunt doar sa nu abuzati de cuvintele: naţional, Rusia populare,. Este scurs departe esenta lor, sensul lor mai adânc. În general, am neconceput complica cuvintele joc lipsit de sens pentru vieţile noastre şi de muncă, la aceleaşi cuvinte rare, am încălzit sentiment. În comunicarea cu copii foarte repede manifestat toate falsitatea discursul nostru cu introducerea de gust complicate se transformă, pe care credem ca ne face mai destepti si mai semnificativ. injura frecvente în discursul nostru recomanda aparent noi, ca"Am văzut o trăieşte" sărăcăcios "de oameni, dar, în realitate, majoritatea dintre noi este angajat frica simple. Amintiţi-vă, atât de des spunem: "Nu este aşa, nu se poate!" - Şi a opri mişcarea de gândurile noastre, sentimentele noastre. După toate, de lumea din jurul este un flux de Cuvântul lui Dumnezeu, care este, perpetuum mobile, viaţa veşnică. În cuvintele vechi al poporului rus a avut nici restricţionarea circulaţiei de exprimare crezut, prezintă o încredere constantă în corectitudinea şi coerenţa fluxului de viaţa lor cu fluxul cosmice eterne. Nu a fost mişcarea constantă şi reînnoirea spiritului, fără restricţii şi puffins iluzorii de viaţă, a fost o permanentă căutare de noi căi, idei perpetuă mişcare. Greşit pur şi simplu nu exista - toate experienţă adus. Prin urmare, strămoşii noştri au fost determinate într-adevăr minunat, în puritatea lor de viaţă de recunoştinţă, şi auto-conştient participat în activitatea sa, verifica cu mişcarea veşnică, trăind într-o lavă din lumea înconjurătoare. Viaţa lor a fost măsurată, simplu şi înţelept.
... Şi ceea ce tu numeşti o şcoală naţională, cred, să apară foarte curând. În curând vor exista oameni gata sa-l creeze, pentru că fiecare şcoală începe cu un om, iar el, în cele din urmă, să se şi creatorul şi de judecător. Acest proces este, desigur, va fi un lung, o mulţime de muncă: este necesar să reamintim experienţa Makarenko, Shatsky, va trebui să lucreze în provincie - de acolo, deoarece rădăcinile. Dar principalul lucru - este să înveţe pe oameni să se simtă relaţia lor. Ne-ar fi inima curata. Totul abia incepe ...
Conversaţia noastră a durat cinci ore. Shchetinina, desigur, a aşteptat o mulţime de lucruri: de lucru pentru construcţii, problemele economice, a sosit recent vizitatori ... Tremurând mâna mea, la despărţire, el a zâmbit: "Şi, desigur - a spus el - să trăiască mai simple, este doar să trăiască.. Pentru mulţi, nu este uşor Trebuie să ne uităm în jurul nostru: despre viaţă, şi de a lucra atât de mult!". Şi vrei - să provină din nou înainte Tu,. apropo, cati ani? Douăzeci şi cinci? "Ei bine, stau la sursă ..."
... El a fost, de asemenea, la sursă. Peste umerii lui a fost o jumătate de secol, douăzeci ani el a creat în mod constant un vis - şi sute de băieţi şi fete în jurul. Fantastic insula in mijlocul unui ocean ostil? În mare măsură adevărat. "Ocean" este cu siguranţă mult mai ostil: academicianul Shchetinina, familia lui de familie au fost mai multe tentative de asasinat, unul dintre fiul fratelui mort fundul lui ... Dar chiar şi mai rău - în jur de neînţelegeri şi înstrăinare; grosimea unui earthiness omului este aproape imposibil de a sparge caz ...
Sau era mai bine să vadă cu ochii lor o dată ochii copiilor lui strălucire, curate duş şi inimile arzătoare tineri? Mulţi dintre absolvenţii de colegiu de 15 ani, elevii de douăzeci de ani absolvent schetininskoy Scoala - economisti, educatori, ingineri, arhitecţi, şi alţi oameni de ştiinţă tineri - destul de serios şi responsabil, vorbesc despre scurt timp de la participarea în public, viaţa politică şi economică a Rusiei. Şi, uneori, un miracol în zilele noastre pare să se încălzească şi dragostea pentru patrie altruist.
Nu uita, de asemenea, că vorbim despre şcoala rusă naţional, suntem în primul rând despre fiecare om din Rusia, o conştientizare a comuniunea lor spirituală cu Patriei sale, renaşterea lui spirituală, şi acest lucru implică sale alegeri morale specifice despre viitorul lor şi viitorul copiilor.
În cele din urmă, ar fi necesar pentru a aduce punctul de vedere al unuia dintre publiciştii celebrul Moscova Xenia baston, făcute la o conferinţă pe tema şcolii naţionale ruse în 1993: "Şi acum întrebarea staet: Ce scoala naţionale la şcoală, noi vrem să construim" Ne dorim o şcoală naţională, care va asigura pe deplin? istorice a naţiunii, care a fost întotdeauna existenţa istorică a poporului rus, sau vrem scoala etnografic, care va păstra numai capcanele vieţii naţionale: bastoane, cu cruciuliţe, şcoala parohială, unele semne exterioare de ortodoxie, dar, în general, ar însemna de oameni fiind in forma rezervare? Te asigurCă o şcoală naţională, vom permite voie să creeze, deoarece o astfel de şcoli naţionale nu ameninţă pe nimeni. Prin urmare, noi trebuie să răspundă pentru ele însele, deoarece această întrebare: vrem o şcoală naţională a Rusiei, care va permite să fie deplină a poporului, să îi permită să răspundă la toate provocările, care va fi de înaltă calitate, moderne, capabile de a furniza învăţământ la nivel de tehnologii avansate. Şi că, în sfârşit, este pasiune în legătură cu scopul principal - mântuirea neamului, păstrarea istoriei sale. "
Îmi amintesc ... cuvintele academicianului Shchetinina despre scoala ei: "Noi - a navei şi a navei până la soldat." Shooting la noi ... vrei să devină un pasager, dar aici toate marinari Esti gata pentru a deveni un marinar, o echipa? ".
Alex-armate
Ziar "Coast" Voronej 8 august, 1999