Migrații, mega-orașe, consum alarmant, în imagini (Foto)
Canalul Lamma, China, 2011. Mișcarea bunurilor pe mare este o migrație nevăzută a materiilor prime și a produselor în jurul lumii.
Artistul Marcus Lyon explorează în fotografiile sale consumul și migrația într-o lume tot mai mică. Lyon a călătorit în toată lumea și a creat imagini în serie limitată ale sistemelor de tranzit, nodurilor de transport sau conglomerărilor urban.
Imaginile lui, surprinse de la înălțime, sunt reale și trucate în același timp. Tehnica lui este simplă: pune împreună bucăți din sute de fotografii ale aceleiași scene. Astfel, el creează o aglomerare care oglindește consumul în creștere, extinderea urbană și prăpastia dintre bogați și săraci.
“Din punct de vedere emoțional și al mediului, aceste idei, acțiuni, mișcări, procese de proicție de masă sunt atât de mari încât o singură imagine nu poate defini influența lor. (…) Așa că am acceptat provocarea de a crea noi limbaje vizuale prin care pot comunica un adevăr mai profund”, spune artistul.
Damasc, Siria, 2009. „La începutul secolului 21, expansiunea de neoprit a informațiilor digitale și de satelit i-a dat putere cetățeanului și a reprezentat o provocare pentru abilitățile statului de a controla opinii, acțiuni și media. Migrația informației de la politică la popor vestește o schimbare semnificativă în multe societăți autoritare”
Dubai, Emiratele Arabe Unite. „Pe măsură ce societățile noastre prosperă economic, impactul nostru asupra lumii naturale se intensifică. Folosirea vehiculelor motorizate este prezentată ca dreptul la libertate de mișcare. Dar mașinile influențează abilitatea noastră de a controla consumul resurselor finite, ceea ce limitează libertățile oamenilor în viitor”
Londra, Marea Britanie, 2010. „Pe măsură ce posibilitățile oamenilor de a face ocolul lumii crește exponențial, afectăm abilitatea noastră de a defini geografic identitățile. Sălile de așteptare din aeroporturi și hotelurile business se înalță către o altă lume unde realitățile comunității reale se amestecă în mod ciudat cu noțiunea de a aparține unei societăți diferite a punctelor de zbor și a serviciilor de administrație”
Pudong, Shanghai, China, 2010. „La începutul secolului 21, bao fa hu din China – noii îmbogățiți – au devenit forța conducătoare a unei expansiuni a proprietății urbane. Creșterea demografică din Shanghai, de 37,53%, în ultimul deceniu, inclusiv 9 milioane de migranți pe termen lung, a transformat orașul. În mai puțin de perioada unei generații, câmpurile rurale de orez s-au transformat în comunități în cer”
Cape Flats, Africa de Sud, 2011. Muncitorii fără pământ au fost marginalizați în Cape Flats, unde li s-au alăturat femei și copii, zona devenind un orășel vibrant, în expansiune.
Cape Flats, Africa de Sud, 2011. Pe măsură ce economiile țărilor în curs de dezvoltare sunt transformate de atracția față de spațiul urban, valuri de migrație dinspre rural transformă marginea orașului. Deși sunt văzute ca locuri ale sărăciei și crimei, suburbiile din Cape Town sunt hub-uri virante de antreprenoriat.
Liberty Road, Houston, Texas, 2014. Pentru mulți istorici ai economiei, căile ferate au fost factorul crucial al industrializării americane în secoul 19. Industria valorează azi 60 de miliarde de dolari, înseamnă 140.000 de mile de căi ferate, 221.000 de angajați. Anual, se consumă 1,5 trilioane de materii prime, chimicale și materiale de construcții în numele progresului.
Sursa: green-report.ro