Mitsubishi iMiEV: Prima fază a testelor a finalizat în Marea Britanie
Mitsubishi iMiEV: Prima fază a testelor a finalizat în Marea Britanie
Expertii afirmă că în urmatoarele 24 de luni vehiculele electrice vor penetra activ pe piaţa de masă. Şi toţi producătorii, care contează pe o bucăţică gustoasă a acestei pieţe, testează intens şi, paralel, dau publicităţii realizările lor în electrificarea mijloacelor de transport electrice individuale.
Prima perioadă de încercare de trei luni a vehicului electric japonez Mitsubishi iMiEV s-a încheiat în Marea Britanie. 25 de vehicule electrice ale acestui model au demonstrat kilometrajul mediu zilnic de 40 km şi au fost parcate 97% din timp, ceea ce este chiar acceptabil pentru maşina de oraş cu o capacitate a bateriilor de rezervă pentru mai mult de 100 km fără reîncărcare. Cele mai multe excursii individuale nu au depăşit cursa de 10 km, ceea ce face din automobilul electric o alegere ideală pentru mediul urban, mai ales cu o infrastructură bine dezvoltată de locuri pentru reîncărcare. În termen de trei luni din ianuarie până în martie 2010, toate vehiculele electrice au fost utilizate în oraş şi pe autostrăzi, ceea ce a făcut posibil să se evalueze potenţialul lor în toată gama de viteze admise.
Testele vehiculelor electrice au fost efectuate la temperaturi suficient de joase, care afectează negativ capacitatea bateriei, însă maşinile electrice au arătat că pot funcţiona la temperaturi de -10 grade C. Aceasta, desigur, este mai degrabă o iarnă moale britanică, decât -30 ale noastre, dar, totuşi este iarnă. Potrivit statisticilor, utilizarea vehiculelor electrice a scăzut cu o scădere puternică a temperaturii, însă experţii explică acest fapt prin utilizarea, în general, scăzută a maşinilor în condiţiile meteorologice nefavorabile.
i-MiEV a dovedit valabilitatea sa pentru a fi utilizat în medii reale urbane. Foarte important este faptul că nici un conducător auto, care a participat la teste, nu s-a plâns de mersul insuficient al vehicului electric, deoarece în cursul testului capacitatea acumulatorului a fost folosită numai la 30%. Pentru taxarea vehiculelor electrice a fost cheltuit doar 20% din timp, deşi acestea au staţionat aproximativ 97% din timpul de testare. În general, este un rezultat foarte bun, atât pentru Mitsubishi, cât şi pentru maşinile electrice viitoare din Marea Britanie şi Europa de Vest. Rezultatele experimentale vor fi folosite pentru cercetări ulterioare şi dezvoltarea modelelor viitoare de vehicule electrice, precum şi pentru revizuirea celor existente şi lansarea lor în producţie de masă.