Mituri despre prejudiciile aduse mediului înconjurător de vehicule electrice
Din cînd în cînd, în mass-media apar articole revelatoare, în care autorii susțin fără compromisuri că maşinile electrice sunt mult mai periculoase pentru mediul înconjurător decît autovehiculele pe benzină de dimensiuni similare.
Ultimul val de critici a provocat publicarea unui raport de către cercetătorii de la Universitatea Norvegiană de Ştiinţă şi Tehnologie, care au ajuns la concluzia că maşinile hibride produc mai multe emisii de carbon decât mașinile pe benzină sau pe motorină. Să examinăm cîteva mituri despre vehiculele electrice.
○ Analizând astfel de articole "revelatoare", ar trebui să se ia în considerare mai mulți factori, despre care autorii, de obicei, păstrează tăcerea. De exemplu, siguranța maşinii electrice sau a hibridului pentru mediul înconjurător va fi determinată în mare măsură de faptul, ce fel de centrale electrice produc energie electrică în regiunea dvs. Pentru comparație, în Europa sunt folosite tot mai activ centralele electrice termice care ard cărbune, în timp ce în Statele Unite, se folosesc adesea gaze naturale, hidrocentrale electrice și energia nucleară. Cele mai curate surse de energie electrică pentru vehicule electrice sunt, cu siguranță, energiile eoliană şi solară.
○ Al doilea lucru care ar trebui să fie luat în seamă atunci când citim lucrările care critică automobile electrice sunt maşinile pe benzină, cu care acestea sunt comparate. De exemplu, în Europa, o mașină medie consumă 5.88 litri la 100 km, în timp ce în SUA, consumul mediu de carburanţi este aproape de două ori mai mare , aproximativ 9.4 litri la 100 de kilometri. Luînd în considerare acest lucru, atunci când se compară emisiile provenite de la un hibrid care consumă 4,7 litri la 100 km ( modelul Toyota Prius), cu o maşină europeană medie, diferența va fi aproape invizibilă, întrucât, comparând cu maşinile americane, hibrizii oferă economii semnificative și prin urmare, mai puține emisii de dioxid de carbon.
○ De asemenea, trebuie amintit faptul că lumea tinde să treacă treptat de la utilizarea centralelor electrice termice la sursele regenerabile de energie, ceea ce înseamnă că cu timpul energia electrică utilizată pentru încărcarea bateriilor la autovehicule electrice și hibride va deveni "mai curată", pe când ce mașinile pe benzină și motorină nu au posibilitatea de a reduce emisiile de dioxid de carbon.
○ Unii autori indică faptul că la extragerea metalelor, care sunt utilizate în bateriile litiu-ion, de asemenea, se produc emisii semnificative de dioxid de carbon, să nu mai vorbim de energie cheltuită pentru producerea acumulatoarelor. Oamenii de ştiinţă norvegieni au estimat că emisiile industriale, echilibrează daunele aduse de vehicule electrice sau hibrizii europeni medii, dacă vehiculul electric nu va servi mai mult de 96000 km. Pe de altă parte, compania Nissan, susține că chiar și după 10 ani de utilizare sau după 200000 km acumulatorul maşinii electrice Leaf va conserva 70% din capacitate.
Data viitoare cînd veţi da peste un titlu elocvent care condamnă vehiculele electrice ca o amenințare pentru mediul înconjurător, gândiţi-vă la faptele menţionate mai sus, care pot fi scutite sau în mod deliberat omise în articolul controversat.
Maşinile electrice, încă nu sunt răspândite pe o scară largă, cînd a apărut o serie de articole cu caracter scandalos în care sunt criticate în mod nejustificat maşinile verzi. Mass-media nu este de partea tehnologiilor verzi atunci când acestea sunt eliminate după apariţia gălăgiei din nimic.
Sursa: ekopower.ru