Modelele electrice, hibrid si tehnologiile noi, vedetele Salonului Auto de la Frankfurt
Salonul Auto de la Frankfurt va reuni cele mai importante nume din industria auto mondiala, cu 70 de modele si concepte prezentate in premiera, iesind in evidenta vehicule electrice, automobile cu propulsie hibrida si prototipuri menite sa demonstreze cele mai noi tehnologii si idei de design.
Salonul va fi deschis publicului in perioada 12-22 septembrie. Evenimentul este gazduit de uriasul centru de expozitie Frankfurt Messe, pe o suprafata de 230.000 de metri patrati, aproximativ cat 32 de terenuri de fotbal, potrivit Associated Press, preluata de Washington Post.
Expozitia este organizata odata la doi ani, iar ultima editie, din 2011, a atras 928.000 de vizitatori.
In SUA, cea mai dezvoltata piata pentru automobilul electric, teama de a ramane pe marginea drumului in pana de curent a indepartat clientii de modele precum Chevrolet Volt sau Nissan Leaf, care nu au reusit sa castige o cota de piata semnificativa in cei trei ani care au trecut de la lansare.
Totodata, modelele hibrid cu propulsor pe benzina sunt nepopulare in Europa, unde automobilele obisnuite cu motor diesel sunt in general mai economice.
Per total, automobilele electrice si hibride reprezinta mai putin de 0,2% din piata europeana.
BMW va prezenta la Frankfurt modelul electric i8, un automobil sport de lux care poate accelera de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 4,5 secunde.
Audi a pregatit un concept hibrid Quattro cu propulsor de 700 de cai putere si o viteza maxima limitata la 305 kilometri pe ora.
Toyota vine cu o versiune concept a modelului compact Yaris, echipata cu trei motoare electrice si un propulsor pe benzina cu 4 cilindri, sistem capabil sa dezvolte 400 de cai putere.
Volkswagen, cel mai mare producator auto european, va dezvalui o varianta electrica a popularului Golf si un model Up! cu baterii.
Avand in vedere pretul mai ridicat si problemele de autonomie, automobilele electrice nu vor inregistra probabil un succes rasunator in Europa, insa vor ajuta companiile sa se incadreze in standardele de mediu ale Uniunii Europene privind emisiile poluante si vor demonstra progresul tehnologic al industriei.
Sursa: green-report.ro