Moto- și velo-industria verde Yamaha la Tokyo Motor Show 2013
La auto- și velo- Salon ordinar de la Tokyo (al 43-lea la rând ) standul companiei Yamaha, având o experiență de un secol în fabricarea instrumentelor muzicale, echipamentelor de sport, transporturilor și multor alte produse, în mod tradițional a diferențiat pe fundalul altor concurenți. Mai ales când este vorba de segmentul "verde" . Yamaha a prezentat la concurs, întotdeauna futurist, bike-uri sportive PED1 și PES1, o versiune inofensivă a scuterului VINO, ecomoto EKids pentru adolescenți și o bicicletă elegantă YPJ - 01. Pe scurt, compania a încercat să intre în voie amatorilor de diferite tipuri de transporturi.
Să începem cu concepte electrice PED1 și PES1. Yamaha PED1 (Passion Electric Dirt) este o motocicletă pentru orice drum, iar PES1 ( Passion Electric Street) este destinat pentru deplasări pe traseuri publice. Masa primului - 85 kg , al doilea - 100 kg. Printre alte diferențe evidente - pneuri și "mușchii" evidenți la PES1. După imagini afișate puteți compara prototipuri ( în sus – fotografia unei motociclete de tip crossover, mai jos - imaginea cu streetbike).
Ambele motociclete sunt dotate cu moduri manuale și automate pentru schimbarea vitezelor, ambele sunt echipate cu motoare fără perii și baterii litiu – ion, reîncărcabile și detașabile ( DC Smart Power Module e-mill). Avantajele modificărilor la concepte dotate cu tracțiune electrică de tip "SUV" și "street" sunt, în mod evident, conducerea fără emisii în liniște, precum și o manevrabilitate și un control excelent al transporturilor. Ca și în cazul majorității conceptelor similare, producătorul nu a oferit o prezentare a caracteristicilor detaliate ale modelelor și nu a spus dacă acestea sunt destinate pentru producție de serie.
Debutant în capitala japoneză, Yamaha EVINO, este versiunea electrică a scuterului popular VINO. O caracteristică neobișnuită a designului – blocul de putere, expus pentru văzul tuturor, instalat sub scaun , care include un motor de curent continuu fără perii și o baterie litiu-ion, ușor detașabilă. Transportul are opțiunea de frânare recuperativă. EVINO este poziționat ca un scuter pentru călătorii scurte.
Să trecem la motocicleta electrică "pentru copii", Yamaha EKids . Blocul de putere include aceleași elemente ca și la EVINO. Dimensiunile EKids sunt 1,245x 0,575x 0,715 m , greutatea - 39 kg. Deoarece utilizarea diferitelor lichide industriale este inutilă la această bicicletă, ea poate fi ușor transportată în condiții de siguranță într-o mașină sau condusă într-o încăpere. Este opțiune ideală pentru tânăra generație de a descoperi avantajele transportului ecologic.
În final ultimul "rookie verde" Yamaha (recrut) în segmentul tehnicii pe două roți la Tokyo Motor Show 2013 - bicicleta electrică YPJ - 01. Prin lansarea acestui produs japonezii au sărbători aniversarea de 20 de ani a modelul Yamaha PAS. Puterea motorului - 250 de wați, tip de baterie - litiu-ion, este prevăzută afișarea informațiilor cu privire la funcționarea sistemului velo pe display-ul smartphone-ului.
Parada eco premierii Yamaha la Tokyo este o dovadă că compania urmărește tendințele din sectorul de transport cu zero emisii nocive (astfel de scutere, cum ar fi EVINO, la sigur, în viitorul apropiat vor inunda străzile metropolei) și încearcă să acopere toate categoriile de clienți (inclusiv adolescenții - EKids), precum și lucrează pentru a apropia bike-urile sportive electrice de modele cu motoare cu ardere internă pe benzină, atât după designul exterior, cât și după confortul în călătorie. Desigur, nu toate prototipurile expuse la Salon vor merge în serie, deoarece nu au fost concepute pentru ieșire în linie, ci pentru a demonstra publicului că transporturi electrice de asemenea pot fi practice și elegante.