Noile „metode de educaţie” în grădiniţele japoneze
Ce credeţi că vedeţi pe imagine? Un teren de joacă pentru copii cu două niveluri situat printre copaci? Aproape că este aşa, dar nu numai printre copaci, ci şi în jurul celui mai puternic şi rămuros copac din această grădină. Interactivitatea, interacţiunea spaţiului interior cu cel exterior – este una din cele mai populare tendinţe în arhitectura modernă. Şi în acest caz, interacţionează totul ce poate:
- spaţiul deschis şi închis
- materiale naturale şi artificiale
- educaţie şi joaca în aerul liber
Această "structură" a fost proiectată de arhitecţii japonezi, ca o parte a uneia din grădiniţele din Tokyo. O jumătate din structură este încorporată în sticlă, acolo sunt situate clase de limbă engleză, cealaltă jumătate reprezintă un set de platforme de diferite niveluri, un fel de "scară" în jurul unui copac şi copacul este sub cerul liber, unde copiii îşi pot petrece timpul în aşteptarea autobuzului şcolar. Din motive de securitate, în toate locurile posibile sunt stabilite garduri, iar podeaua este acoperită cu un finisaj moale. Dar, după cum puteţi vedea, copiii, înainte de a pătrunde acolo, îşi pun căşti (deşi pentru noi acest lucru este uimitor. Căştile de protecţie pentru ciclişti şi poleyn (acoperămînt pentru genunchi) sunt strict necesare în timpul acestor jocuri sportive în aproape toate ţările).
Profesorii şi arhitecţii japonezi speră că această organizare a spaţiului educaţional va contribui la o asimilare mai bună a cunoştinţelor. Şi eu sunt de acord cu ei. Totodată, înseşi ideea implică organizarea laolaltă cu cursuri de limbă engleză şi a lecţiilor de istorie naturală, de protecţie a mediului înconjurător, etc., pentru ca totul să fie perfect.
Mi se pare că un loc mai bun pentru joacă şi studiu este greu de imaginat. Iar dvs. ce credeţi?
Sursa: ecobelarus.blog.tut.by