Noul airliner va fi cu 70% mai econom
Noul airliner va fi cu 70% mai econom
Cercetătorii MIT au anunţat despre elaborarea aeronavei comerciale de generaţie nouă, care va cheltui cu 70% mai puţin combustibil, decât avioanele existente la ziua de azi.
Din păcate, acest model nu este un avion de mâine sau de poimâine. Acest proiect depăşeşte dezvoltarea actuală a tehnologiilor în domeniul construcţiei de aeronave cu trei generaţii (N +3). Şi posibilitatea realizării acestui proiect se referă la anul 2035.
Ed Greytzer, profesorul de Aeronautică şi Astronautică, a menţionat la prezentarea oficială a proiectului, că dezvoltarea noii aeronave a fost efectuată în conformitate cu noile criterii ale NASA. Proiectul implică crearea unui mijloc de transport de înaltă eficienţă şi necesită schimbări radicale în paradigma aeronauticei moderne.
De-a lungul ultimilor 50 de ani concepţia fundamentală a aeronavelor a rămas practic neschimbată – o structură uşor identicabilă de tip “tubul cu aripi”, s-a răspândit aproape asupra tuturor tipurilor de aeronave. Din timpurile creării primelor avioane şi până la dezvoltarea rapidă a aviaţiei, o atenţie destul de mică s-a acordat eficacităţii transportului de aviaţie, pe primul plan au fost întotdeauna viteza şi capacitatea portantă.
Prin urmare, echipa profesorului Greytz a propus două concepţii noi de aeronave ale viitorului "D" ("Double Bubble") şi "H" ("hybrid wing body"). Primul dintre aeronave este un aerobus cu 180 de locuri, care va înlocui Boeing 737 - avionul pentru zborurile interne. Al doilea concept - un aerobus de 350 de pasageri, care reprezintă o construcţie de tip "aripa zburătoare" (un hibrid al aripei şi fuzelajului) şi trebuie să înlocuiască aeronava pentru zborurile internaţionale, Boeing 777.
Principalele diferenţe de ingenerie ale aeronavelor seriei «D» constă în reconfigurarea structurii clasice de tip “tubul cu aripi“. În loc de un singur fuzelaj cilindric, inginerii de la MIT au sugerat utilizarea a două cavităţi paralele, unite împreună, secţiunea transversală seamănă cu două bule conectate. Autorii au propus să deplaseze motoarele în secţiunea de coadă, ceea ce a permis a îmbunătăţi foarte mult aerodinamica corpului, în special, la vitezele mari.
Conform calculelor, aeronavele noi vor fi cu 10% mai lente decât omologii lor moderni, însă, datorită fuzelajului cu două volume, vor accelera îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor.
Avioanele noi vor apărea prin 2035, când numărul de trafic aerian se va dubla. Cu toate acestea, cercetătorii MIT sunt dispuşi să construiască mult mai devreme aeronave noi cu un coeficient al eficacităţii de 50%.