Pe jante din aliaj instalăm anvelope ecologice
Pe jante din aliaj instalăm anvelope ecologice
De obicei, înainte automobilul pentru fiecare dintre noi a fost asociat nu numai cu un mijloc de transport universal, dar şi cu o poluare abundentă a mediului şi smogului toxic gri, care învăluia străzile urbane în vremea caldă şi fără vânt. Acum, în industria de automobile începe o eră nouă de producţie de maşini, care funcţionează cu combustibilul alternativ, cauzând pagube mai mici mediului înconjurător.
Fireşte, tendinţa de producere a mărfurilor ecologice a fost preluată de companiile, care fabrică anvelope pentru autoturisme. Multe dintre ele au început în descrierea anvelopelor să menţioneze faptul că pneurile lor sunt ecologice. În ce constă acestă caracteristică? Ce înseamnă oferta de a instala anvelope ecologice pe jante din aliaj. De ce anvelopele, în genere, pot fi considerate ecologice?
Să pornim de la opus, şi să acordăm atenţie modului în care se poluează natura la producerea anvelopelor auto.
1. Producţia de cauciuc natural pentru fabricarea gumei necesită prelucrarea terenurilor de până la un milion de hectar în zona tropicală umedă şi contribuie la fixarea nedorită a carbonului de atmosferă. (10% din emisiile nocive cauzate de ciclul de viaţă al anvelopei).
2. Se pare că impactul asupra mediului înconjurător, legat direct de producerea anvelopelor, este nesemnificativ în comparaţie cu celelalte etape ale ciclului de viaţă a anvelopelor - numai 2% din emisiile nocive.
3. Efectul negativ al pneurilor asupra naturii, este cauzat, în principal, de consumul mărit de combustibil, folosit pentru a depăşi rezistenţa la rulare, care determină consumul de combustibil suplimentar de aproximativ de 20% şi deja conduce la emisii semnificative în aer (86% din emisiile nocive). Particulele de cauciuc, care apar la ştergerea anvelopei, au un impact redus asupra mediului.
4. Anvelope uzate pot fi reutilizate: restaurarea, folosirea în calitate de combustibil (anvelopele au o valoare energetică egală cu cărbune), fabricarea produselor pe baza cauciucului sau folosirea în construcţii pentru acoperiri flexibile sau, de exemplu, pentru diferite tipuri de garduri (parcuri, locuri de joacă). Această ultima etapă a ciclului de viaţă a anvelopei corespunde cu 2% din emisiile nocive.
După cum se poate observa din comparaţie, impactul principal negativ al pneurilor asupra mediului este legat de utilizarea acestora. Apoi vin, în ordine descrescătoare, factorii care au un efect chiar mai mic: faza de producţie de materie primă, apoi etapa de producere a anvelopelor, apoi prelucrarea lor după finalizarea serviciului. În ceea ce priveşte transportarea anvelopelor noi în procesul de comercializare, precum şi colectarea şi transportarea deşeurilor de anvelope, influenţa lor în comparaţie cu etapele sus-menţionate este neînsemnată.
Potrivit experţilor, Michelin se consideră a fi unul dintre liderii în producţia de anvelope ecologice. În 2006, 3,6% din profiturile companiei au fost investite în cercetări, ceea ce a constituit 591 milioane de euro. Inginerii Michelin într-adevăr s-au concentrat asupra tendinţelor ecologice în procesul de producere şi exploatare a anvelopelor pentru automobile. O realizare semnificativă a experţilor companiei pot fi considerate dezvoltările în domeniul obţinerii unui astfel de cauciuc, care ar fi în măsură nu numai să reziste în mod scăzut la rulare, dar şi să posede, de asemenea, caracteristicile tehnice de mare viteză, de alergare la distanţe mari şi de tracţiune. Studiile efectuate încă la sfârşitul anului 2004, au demonstrat că în conformitate cu standardele ISO 8767, printre care 23 de modele de anvelope, prezentate pe piaţă (dimensiunile de tip 175/65 R 14T şi 195/65 R 15h), Michelin Energy E3A (ultima generaţie) arată rezistenţă la rulare cu 15% mai puţin, decât alte anvelope de această categorie. Acum, rezistenţa scăzută la rularea anvelopelor din cauciuc, montate pe discuri presate ale anvelopelor Michelin nu numai că ajută la reducerea cantităţii de emisii toxice în atmosferă, ci şi contribuie la realizarea unor economii de carburanţi semnificative, care la rândul său, duce la o scădere în gazele de eşapament pe autostradă.
Folosirea în lume a noilor anvelope ecologice Michelin Energy Saver, în perioada 2008 - 2009 a dus la economii de peste 66,7 milioane de litri de combustibil şi la reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 134 mii de tone. Utilizarea anvelopelor noi de economisire a energiei Michelin Energy Saver vă permite de a reduce consumul de 0,2 litri de benzină la 100 de kilometri şi de a reduce cu 4 grame alocarea de CO2 pe 1 kilometru.