ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Pe naţionalismul adevărat şi fals (Nikolai Sergheevici Trubetskoy)



Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate


Tradiţia viaţa atunci când oamenii sunt purtătorii culturii lor naţionale, creativ este în curs de dezvoltare, care trece la noile generaţii ale identităţii lor, aşa cum se stipulează în actualul stil de viaţă pentru un secol. Înclinaţie naturală a omului de cultura naţională a poporului său este naţionalismul adevărat, care vă permite să stocaţi pe teren înfiinţat ordinii mondiale, ci pentru că naţionalismul ar trebui să fie cultivată şi consolidată în mod corespunzător la om. În prezent, mass-media sunt întâlnite adesea acuzatii din Rusia / si nu numai / naţionalism. Aceste taxe sunt persecutaţi de multe ori în anumite scopuri pur mercantil grupuri care doresc să slăbească conştiinţa naţională a popoarelor din Rusia. Dar este într-adevăr aşa de rău naţionalismul într-adevăr? Şi de ce este fenomenul natural de viaţă al fiecărei naţiuni artificiale fiind trataţi într-tip public? Acestea şi multe alte intrebari vor fi răspuns SN Trubetskoy articol despre naţionalism adevărat şi fals. "

Raportul de oameni de cultura de oameni sale pot fi destul de diferite. În romanogermantsev acest raport este determinat psihologie specială, ce poate fi numit egocentric. "Un bărbat cu o psihologie egocentric pronunţată inconştient se considera centrul Universului, coroana creaţiei, cele mai bune, cea mai perfectă a tuturor fiinţelor. Dintre celelalte două creaturi, unul care aproape de el, mai mult ca el - mai bine, dar faptul că mai îndepărtat din ea - este mai rău. Prin urmare, orice grup de persoane fizice la care aparţine persoana, recunoaşte cea mai perfectă. familiei sale, clasa lui din tribul său şi al rasei sale - mai bine decât toţi alţii ca ei. " Romanogermantsy, fiind complet saturat cu această mentalitate, toate de evaluare a culturilor din lume sunt construite pe el. Prin urmare, acestea pot fi două tipuri de relaţii la cultură: recunoaşterea faptului că şi cel mai perfect din lume a culturii este cea mai mare cultură a poporului căruia îi aparţine este "evaluarea" subiect (germană, franceză, etc), sau recunoaşterea faptului că coroana de perfectiune nu este doar acest tip de privat, dar totalul întreaga proximal legate de cultura ei, creat in colaborare cu toate naţiunile romanogermanskimi. Primul tip este în Europa, numele unui şovinism îngust (germană, franceză, etc.) Al doilea cel mai bine ar putea fi menţionate în continuare "şovinismului obscheromanogermansky." Cu toate acestea romanogermantsy au fost întotdeauna atât de naiv să creadă că numai ei - cei care se autointitulau umanităţii ", a culturii sale" civilizaţiei universale "şi, în sfârşit, şovinismul său -" cosmopolitism ". În ceea ce priveşte neromanogermanskih popoarelor, îşi asumă "europene" cultura, de obicei, împreună cu cultura ei percep de la romanogermantsev şi evaluare a acestei culturi, obţinându incorecte termeni fraudă "civilizaţiei universale" şi "cosmopolitism" mascare conţinutul uzkoetnograficheskoe a conceptelor relevante. Vă mulţumim pentru această cultură a acestor popoare scor nu se bazează pe egocentrismul, dar la fel de "eccentrism, mai precis - pe" Eurocentrism ". Despre faptul că, la ceea ce aduce în mod inevitabil dezastruoase Eurocentrism de neromanogermantsev occidental, am vorbit în alt loc. Scapa de aceste consecinţe intelectuali occidentalizaţi neromanogermanskih oamenii se pot produce doar o schimbare radicală în mintea lor, în metodele lor de cultură de evaluare, conştient că civilizaţia europeanănu este un culturii universale, ci mai degrabă o cultură a romanogermantsev model etnografic pentru care este obligatorie. Lovitura de stat trebuie să schimbe radical atitudinea naţiunilor occidentalizaţi neromanogermanskih toate problemele de cultură, precum şi vechi centrică de evaluare ar trebui să fie înlocuit cu un nou pokoyuscheysya pe motive cu totul diferite.

Este de datoria fiecărui neromanogermanskogo oameni este că, în primul rând, de a depăşi toate egocentrismul lor proprii, şi în al doilea rând, pentru a vă proteja de fraudă "civilizaţiei universale" din dorinta de prin toate mijloacele să fie un "adevărat europeană." Acest lucru a datoriilor pot fi formulate în două aforisme: "Cunoaşte-te pe tine însuţi" şi "fii tu insuti".

Lupta cu propriile egocentrismul lor este posibilă numai atunci când cunoaşterea de sine. Auto adevarat va arăta persoană (sau persoane), adevărat locul său în lume, arată-i că - nu centrul universului, nu-i buricul pamantului. Dar este de sine va duce el să înţeleagă natura de oameni (sau oameni), în general, să se asigure că nu numai eu ştiu că un subiect, dar nici unul din alte ilk său nu este centrul sau vârful. De la înţelegerea naturii sale proprii, om sau un popor prin aprofundarea conştiinţei de sine vine la o valoare egală a tuturor oamenilor şi naţiunilor. O concluzie din aceste prehensions este afirmarea identităţii lor, dorinţa de a fi ei înşişi. Şi nu numai dorinţa, ci şi capacitatea. Pentru cine nu ştie el însuşi, nu poate, nu poate fi tu insuti.

Numai percepe natura sa, esenţa sa cu o claritate perfectă şi completitudinea, oamenii pot să rămână fără un moment distinctiv nu se contrazice, se înşală sau altele. Şi numai în cadrul unităţii de armonie şi integrităţii persoanei, pe baza cunoştinţelor clară şi completă a naturii individuale şi constituie cea mai mare atinsă pe pământ fericit. Cu toate acestea, şi aceasta este esenţa moralei, pentru că în sine adevărat-cunoştinţelor, în special cu o claritate neobişnuită este cunoscută voce de conştiinţă, şi persoanele care trăiesc într-un mod care nu ar fi în conflict cu tine însuţi şi să fie întotdeauna în faţa unui sincer, va fi necesar morale. În acest există cea mai mare atins de o frumusete spirituala dat persoana, pentru auto-înşelăciune şi auto-contradictorii, inevitabil în absenţa auto-cunoaştere adevărată, să facă întotdeauna o persoană spiritual urât. În acelaşi auto-cunoastere este disponibilă şi o înţelepciune om, ca o practice, lumeşti, şi teoretic, pentru orice alte cunoştinţe şi iluzorii zadar. În cele din urmă, ajungând la numai identitate pe baza de auto-cunoastere, de oameni (şi oamenii) pot BT-vă că desfăşoară efectiv misiunea sa pe pământ, care este într-adevăr aşa, ca şi pentru ceea ce a fost creat. Pe scurt, auto-cunoaştere este singurul şi cel mai înalt scop al omului pe pământ. Acesta este scopul, ci, în acelaşi timp şi bani.

Această idee nu este nouă, dar foarte vechi. Ea şi-a exprimat deja reduse 23 secole în urmă, şi Know lui Socrate "te pe tine însuţi", nu a inventat el însuşi, şi să citească inscripţionările de pe templul de la Delphi. Dar Socrate este primul de a articula această idee, în primul rând a dat seama că cunoaşterea de sine este o problemă şi de etică şi logică, că este dreptul de gândire acelaşi lucru, cât de mult şi pot provoca o viaţă morală. În viaţă, în general, "pe tine însuţi ştiu", dând fiecare persoană la fel, dar pe meritele fiecărei sarcini diferite, şi anume, ca urmare a fuziunii sale între relativ, subiectiv şi absolută, universale cele mai potrivite pentru a deveni un principiu de temporal şi vneprostranstvennym la fel de acceptabilă pentru toţi oamenii, fără deosebire de naţionalităţi şi perioade istorice. Acest principiu rămâne valabil pentru această zi, în plus, la toate popoarele. A fost uşor să dovedească faptul că niciuna dintre religiile existente în lumenu a respins şi nu exclude dreptul de a scurta durata de viaţă, iar unele religii confirma chiar şi o va extinde, am putea arăta că majoritatea conceptelor areligioznyh cu acest principiu a obţine destul de-a lungul. Cu toate acestea, acest lucru ne-ar duce prea departe şi ne-ar distrage atenţia de la obiectivul imediat al raţionamentului nostru.

Este important de remarcat faptul că rezultatele de auto-cunoastere pot fi diferite în funcţie nu numai de persoanele fizice să te cunoşti, dar, de asemenea, gradul şi forma de cunoaştere. ascet de lucru creştine, care constă în depăşirea seductie de păcat şi dorinţa de a fi modul în care Dumnezeu la creat pe om, este, în esenţă auto-produse cu harul Leadership si zilnic se roage. Aceasta conduce discipolului nu numai pentru a excelenţei morale ridicate, dar de asemenea, la introspecţie mistică în sensul vieţii şi universului. Socrate Auto, lipsite de conţinut metafizic, care rezultă în armonie identitate psihologice, a înţelepciunii de comportament, chiar şi la o anumită perspicacitate în chestiuni lumeşti, în totalitate, cu toate acestea, agnosticismul în materie metafizică. În unele auto-cunoaştere are loc atunci când o predominanţă puternică de reflecţie logică şi alţii - cu participarea decisiv al instinctelor iraţionale. Forme de auto-cunoaştere sunt foarte diverse. Este important ca ca rezultat al mai mare claritate şi mai mult sau mai puţin complete de imagine în sine, o cunoaştere clară a naturii sale şi greutatea fiecărui element, fiecare manifestare a naturii în relaţiile lor reciproce între ele.

Totul măsura în care acest lucru este valabil nu numai pentru individ, dar, de asemenea, la auto-colective de cunoştinţe. Dacă doar uita-te la oameni ca o entitate psihologică, cunoscut sub numele de personalitate colectivă - trebuie să fie recunoscute pentru ca posibile, iar o forma de auto-cunoaştere obligatorii. Conştiinţa de sine este logic, în legătură cu noţiunea de identitate, în cazul în care există o persoană, nu pot şi ar trebui să fie auto-cunoastere. Şi dacă în sfera privată a vieţii umane este de la sine vsebemlyuschey la epuizarea tuturor la dispoziţie o singură persoană fericit, întreaga realizabile le frumuseţea morală şi spirituală şi înţelepciune, acelaşi principiu universal este pentru identitatea colectivă a oamenilor. Natura acestei personalitate este că oamenii au trăit timp de secole, şi în timpul acestor secole, este în continuă schimbare, astfel încât rezultatele de oameni de sine de o epocă nu mai sunt valabile pentru perioada ulterioară, deşi există întotdeauna sunt fundamentul bine-cunoscute, punctul de plecare al oricărui loc de muncă samopoznavatelnoy noi.

"Cunoaşte-te pe tine însuţi" şi "fii tu însuţi" - sunt două aspecte ale uneia şi aceeaşi situaţie. Exterior auto adevărat este exprimată într-o viaţă armonios distinctiv şi activităţile acestui individ. Pentru oamenii de acest lucru - o cultura originala naţionale. Oamenii vin să se ştie, în cazul în care natura lui spirituală, caracterul său individual găsească expresia lor cea mai mare şi cea mai vie în cultura naţională sa iniţială, şi dacă această cultură este destul de armonice, adică părţile sale separate, nu se contrazic reciproc. Crearea unei asemenea culturi este adevăratul ţel al tuturor oamenilor, la fel ca la o persoană care aparţine această naţiune este de a realiza un astfel de stil de viaţă în care deplină, stralucitor si perfect încorporate naturii sale spirituale iniţiale. Ambele aceste sarcini, sarcina de a poporului şi sarcina de a fiecărui individ, care face parte din oameni, strâns legate unele de altele, sunt reciproc complementare şi interdependente.

De lucru pe cont propriu, auto-cunoaştere individuală, fiecare om se ştie, de altfel, şi ca reprezentant al poporului. O viaţă spirituală a fiecărei persoane întruchipează întotdeauna elemente cunoscute ale psihicului naţionale, machiaj şi spirituale a fiecărui reprezentant al unui popor are întotdeaunatrăsături de caracter naţional în diferite, în funcţie de individ, compuşi cu altele şi cu caracteristicile unei privat (individ, familie, moşii). Cu auto-cunoaşterea toate aceste caracteristici naţionale în legătură lor comune cu caracter individual găsi aprobarea lor, dar înnobilaţi. Şi pentru că acest om, percepând în sine, începe să "fie ei înşişi", el este cu siguranţă, şi un reprezentant proeminent al poporului său. său de viaţă, fiind o expresie completă şi armonioasă a simţului său de identitate a individualităţii întruchipeze inevitabil, şi trăsături naţionale. În cazul în care persoana este angajată în activitatea de creaţie culturală, creativitatea lui, poartă amprenta personalităţii sale, va fi inevitabil colorate de tonul de caracterul naţional, în orice caz, nu ar fi în contradicţie cu acest personaj. Dar chiar dacă persoana în cauză, nu va participa activ la creativitatea culturală, dar numai pasiv absorbi rezultatele creativitate, sau de a participa în calitate de interpret într-o anumită zonă a vieţii culturale a poporului său - chiar şi în acest caz, faptul că o întruchipare completă şi vie a viaţa şi opera caracteristici cunoscute ale caracterului naţional (mai ales gusturile şi predispoziţiile) va ajuta cu siguranţă să accentueze şi să consolideze tonul general al vieţii naţionale a acestei naţiuni. Şi de viaţă este ceea ce inspiră creatorul de valori culturale, care îi dă probleme şi materiale creative. Astfel, individuale de auto-cunoaştere contribuie la identitatea culturii naţionale şi identitate, care, după cum am indicat, este o corela de auto-naţionale de cunoştinţe.

Dar, înapoi la cultura naţională originală în sine contribuie la auto-conştientizarea individuală a reprezentanţilor individuale ale oamenilor. Aceasta facilitează înţelegerea şi cunoaşterea acestor caracteristici de natura lor mentale individuale, care sunt manifestări comune ale caracterului naţional. Pentru o adevărată cultură naţională a tuturor acestor caracteristici sunt intruchiparea luminoase şi convexe, care permite fiecărui individ de a le găsi mai uşor în mine, să le cunoaştem (prin cultura), în forma lor reală şi să le evalueze în mod corect în termen gospodărie comună. Armonios cultura samobtnaya naţională permite orice membru al acestui ansamblu naţionale să fie şi să rămână pe noi înşine, să locuiţi în acelaşi timp, o comunicare constantă cu propriile lor. În aceste condiţii, oamenii pot participa la viaţa culturală a poporului lor destul de sincer, nu sincer nu pretind altora sau de a se că el niciodată într-adevăr a fost şi nu va.

Aşa cum se poate observa din toate acestea, există între individ şi naţionale de sine o conexiune intimă şi interacţiune constantă. Cele mai multe persoane sunt în oameni care "se ştiu" şi "să devină ei înşişi" - atat de mult succes în activitatea sa pe auto naţionale de conştientizare şi de a crea o cultură distinctiv naţional, care, la rândul său, este cheia succesului şi intensitatea auto individuale . Numai atunci când existenţa acestei interacţiuni între evoluţia individuale şi naţionale posibil auto-corectă a culturii naţionale. Altfel, acesta din urmă se poate referi la un anumit punct, în timp ce caracterul naţional, care constă în caractere distincte să se schimbe. În acest caz, întregul înţeles al culturii naţionale originale vor fi pierdute. Cultura pierde un răspuns plin de viaţă în psihicul utilizatorilor săi, va înceta să fie o întruchipare a spiritului naţional şi a recurs la minciuni tradiţionale şi ipocrizie că pot împiedica doar, nu a facilita individuale sine şi individuale de identitate.

Dacă vom accepta că cel mai înalt ideal de om pământeşti este o complet si perfect auto-cunoaştere,trebuie să recunoaştem că singura cultura care pot contribui la astfel de auto-cunoaştere, este adevărat. Pentru a promova individuale de auto-cunoastere, cultura trebuie să încorporeze elemente de psihologie, care sunt comune tuturor sau cea mai mare de persoane implicate în această cultură, şi anume set de elemente de psihologie la nivel naţional. În acelaşi timp, incorporeaza elemente de cultură ar trebui să fie în mod clar, distinct, pentru mai luminoase vor fi realizate, este mai uşor de fiecare individ să le cunoască, prin cultură în sine. Cu alte cuvinte, doar destul de distinctiv culturii naţionale este real, dar îndeplineşte estetice etice, şi chiar şi cererile utilitara care sunt introduse in fiecare cultura. Dacă o persoană nu poate fi recunoscută ca fiind cu adevărat înţelept, virtuos, frumos şi fericit atunci când el însuşi ştia şi a fost el insusi "- apoi acelaşi lucru este valabil la oameni. Un "fii tu însuţi", aşa cum se aplica persoanelor - aceasta înseamnă "să aibă o cultură distinctiv naţional." În cazul în care cererea de cultura faptul că a oferit "fericirea maximă pentru majoritatea oamenilor, din cauza aceasta nu se schimba. La urma urmei, adevarata fericire nu se află în confort, în care nu satisfacţia cu privire la orice nevoi speciale, şi în echilibru, o armonie între toate elementele vieţii psihice (inclusiv nevoilor ") între ele. Prin ea însăşi, nici o cultură nu fericirea de a da astfel un om nu poate. Pentru fericirea nu este în afara omului, şi în el însuşi, şi singura modalitate a realiza aceasta este auto-cunoaştere. Cultura poate ajuta doar o persoană pentru a deveni fericit, pentru a facilita munca sa la auto-cunoastere. Şi pentru a face acest lucru poate fi doar în cazul în care urmează prin ceea ce ne-am definit mai sus: este destul de luminos şi originale.

Astfel, cultura ar trebui să fie pentru fiecare naţiune la alta. În cultura sa naţională, fiecare naţiune trebuie să identifice în mod clar toate individualităţii sale, cu modul în care toate elementele acestei culturi în armonie unii cu alţii, fiind pictate într-un singur ton naţionale. Diferenţele dintre culturi naţionale diferite unele de altele pentru a fi mai puternică, mai mare de diferenţele de psihologii naţionale a transportatorilor lor, naţiunile individuale. Popoarele sunt apropiate una de alta în caracterul lor naţional şi cultura sunt similare. Dar cultura umană este aceeaşi pentru toţi oamenii - este imposibilă. Cu o varietate colorata de caracter naţional şi tipuri mentale de astfel de "cultură universală" ar fi reduse fie la satisfacerea nevoilor pur materiale cu încălcarea totală a nevoilor spirituale ale oricărei impuse la toate popoarele din formele de viaţă care decurg din caracterul naţional al uneia dintre specimene etnografice. În acest caz şi în altul, acest "universale ale omului" cultura nu ar îndeplini cerinţele stabilite de către orice adevărată cultură. Adevărata fericire nu ea ar fi dat.

Astfel, lupta pentru cultura universală ar trebui să fie respinsă. Dimpotrivă, dorinţa fiecărui popor de a stabili lor distinctiv culturii naţionale este o justificare completă morală. Fiecare cosmopolitismul culturale sau internaţionalismului merită condamnarea puternică. Cu toate acestea, nu toate naţionalismul este logic şi moral justificată. Există diferite tipuri de naţionalism, dintre care unele sunt false, altele sunt adevărate, şi numai naţionalismul este un adevărat principiile necondiţionată pozitive de conduită al poporului.

Din cele de mai sus este clar că un adevărat, moral si logic justificate pot fi recunoscute numai în acest naţionalism, care se bazează pe cultura naţională original, sau trimis la o astfel de cultură. Ideea acestei culturi ar trebui să ghideze toate acţiunile un naţionalist adevărat. El o apără, pentru ea, el este lupta. Orice lucru care poate ajuta la cultura originala naţional, trebuie să suporte, tot ce o poate opri, el ar trebui eliminat.

Desprednako în cazul în care o măsură similară, ajungem la formele existente de naţionalism, este uşor pentru a vedea că în majoritatea cazurilor, naţionalismul nu este adevărat şi fals.

Cel mai adesea, suntem martorii naţionaliştii astfel, pentru care identitatea culturii naţionale a poporului lor nu este important. Ei caută doar pentru a se asigura că oamenii lor la orice pret a fost independenţei naţionale, ca el a fost considerat "mare" de oameni, "mare" puteri, ca membru cu drepturi depline al familiei de oameni de stat "şi în viaţa his zi cu zi din tot ce a fost ca să aceste "oameni mari". Acest tip apare în naţiuni diferite, dar cel mai frecvent apare în oameni "mici", de altfel neromanogermanskih în care el ia o deosebit de urât, caricatură aproape formular. În acest auto-naţionalism nu conteaza, deoarece suporterii lui nu a vrut să fie "sine", ci mai degrabă vrei sa fie "alţii", "cât de mare", "ca un domn", iar nu pe fond sau, uneori, mare nici de masterat. În cazul în care condiţiile istorice sunt adăugate astfel încât oamenii care intră sub incidenţa guvern sau economice dominaţie a altui popor, atît de străin să-l în spirit, şi nu poate crea o cultură distinctiv naţional fără a scăpa de opresiunii politice sau dominaţiei economice de străini - dorinţa de emancipare, pentru a autonomie de stat este destul de aprofundată, logic şi moral justificată. Cu toate acestea, trebuie să amintesc întotdeauna că această dorinţă este legitimă doar atunci când apare în numele culturii naţionale originale, pentru o autonomie de stat ca un scop în sine - bezsmyslenna. Între timp, o întrebare naţionalist, independenţa de stat şi de recurs de mare este un scop în sine. Mai mult, de dragul acestui obiectiv în sine, este sacrificat distinctiv culturii naţionale. Pentru naţionaliştii acest tip, astfel încât oamenii lor au fost destul de asemănătoare cu "europenii reale" încearcă să impună această naţiune, nu numai că sunt adesea complet străin să-l în spiritul statului de drept, sub forma romanogermanskogo şi viaţa economică, ci ideologia romano-germanic, artă şi materiale de viaţă. Europenizare, dorinţa de reproducere exactă în toate domeniile vieţii model obscheromano-germanic conduce la pierderea completă a tuturor identităţii naţionale şi un popor condus de astfel de naţionalişti, foarte curând, este distinctiv numai la limba infama "mama". Iar acesta din urmă, devenind "public" de limbă şi de adaptare la noi concepte şi străin şi forme de viaţă, grav denaturat, absoarbe marea cantitate de rom-germanism şi neologisme stîngace. În final, oficial "de stat" limba de mulţi "mici", afirmă, angajat pe o cale a naţionalismului, sunt aproape de neînţeles pentru masele reale, chiar neuspevshih privatiza şi canalizării la gradul de "democraţie în general."

În mod evident, un fel de naţionalism, acest lucru nu lupta pentru identitatea naţională, pentru a se asigura că oamenii au început să se, dar numai la similitudinea cu marele puteri existente, nu pot fi acceptate ca fiind adevărate. Ea se bazează pe cunoaşterea de sine nu este la fel de vanitate meschină, care este antiteza auto adevărat-cunoaştere. Termenul "naţional autodeterminare", care vrea să lucreze cu reprezentanţii acestui tip de naţionalism, în special atunci când acestea aparţin uneia dintre "oameni mici" pot doar să inducă în eroare. De fapt, nimic "naţional" şi nu "de sine" în această stare de spirit nu există nici o scurgere, şi, prin urmare, nu este surprinzător faptul că "samostiynichestvo" atât de des în legătură cu socialismul, conţine întotdeauna elemente de cosmopolitism şi internaţionalismul.

Un alt tip de naţionalism inoportună se manifestă în VoinsEvidenţa pragul de şovinism. Iată de afacere reduce efortul de extindere a limbii şi culturii poporului său la număr cât mai mare de străini, elimina orice urmă de identitate naţională. Falsitatea de acest tip de naţionalism este clar, fără nici o explicaţie. După toate, acest identităţii culturale naţionale este valoros numai în măsura în care este în armonie cu aspectul mentale creatorii şi transportatori. Odată ce cultura este transferat la persoanele cu o modalitate mentală a unui străin, sensul întregii identitatea ei este pierdut si scorul în sine este schimbarea culturii. În această corelaţie ignorând orice forma dată de cultură cu o entitate etnică special, este principala eroare de şovinism agresiv. Acest şovinism se bazează pe vanitate şi negarea de valoare egală de popoare şi culturi, cuvântul cu privire la auto-mărire egocentric, este de neconceput pentru un resortisant veritabil autocunoastere si la fel este si antiteza naţionalismului adevărat.

O formă specială de naţionalism greşit ar trebui să fie recunoscute şi un fel de conservatorism cultural, care echivala artificial identităţii naţionale cu unele deja crearea în valorile culturale din trecut şi forme de viaţă şi nu le permite să schimbe chiar şi atunci când este clar că acestea nu mai sunt satisfăcătoare să întruchipeze psihicul naţionale. În acest caz, este ca şi cum cu şovinism, ignorând legătură vitală între psihicul cultura cu transportatorii sale la un moment dat şi culturii este administrat o valoare absolută independent de relaţia sa cu poporul: "nu o cultură pentru oameni şi cultura poporului din nou." Acest abolit sens moral şi logică a identităţii, ca corelative de sine continuă şi continuă la nivel naţional.

Nu este greu să vadă că toate tipurile de mai sus de plumb naţionalismul greşit la consecinţe practice, dezastruoase pentru cultura naţională: primul tip duce la o depersonalizate naţionale, deznaţionalizarea culturii, al doilea - pierderea de puritate a transportatorilor din această cultură, al treilea - într-un impas, vestitoare de moarte.


Se subînţelege că am considerat unele tipuri de naţionalism false se pot conecta unul cu celălalt în diverse tipuri mixte. Toate acestea au între sunt trăsătură comună, care nu este fundamental bazat pe auto-naţionale de cunoştinţe în vysheopredelennom sens al cuvântului. Dar chiar şi cei soiuri de naţionalism, care se presupune că provin dintr-o auto-naţionale de conştientizare şi-l doreşte pentru a justifica distinctiv culturii naţionale, nu este intotdeauna adevarat. Adevărul este că, de foarte multe ori cea mai mare de auto-definite prea îngust şi corect realizate. Adesea, adevărat auto-cunoaştere previne orice comenzi rapide pe care oamenii dat nici un motiv pentru a lipi de el şi de la care din anumite motive nu doriţi să refuze. De exemplu, direcţia de muncă cultural al românilor este în mare măsură datorită faptului că se considera "latinii" pe motiv că printre elementele din care sunt create de naţionalitate română, în vremuri foarte îndepărtate a fost şi un detaşament mic de militari romani. În mod similar, naţionalismul modern grec, fiind, în esenţă, un tip mixt al naţionalismului greşit, exacerbată falsitatea lor, şi mai vedere unilaterală de greci în prishozhdenie lor: fiind de fapt un amestec de mai multe elemente etnice, a fost întreprinse în colaborare cu alte "balcanice" popoarele o serie de etape comune evoluţiei culturale, se considera numai descendenti ai vechilor greci. Aceste aberaţii depind doar de faptul că cunoaşterea de sine, în toate aceste cazuri nu este organică, nu este o sursă de naţionalism, ci mai degrabă o încercare de a justifica samostiynicheskih istorice şi tendinţele de naţionalism şovin.

Zgâie de diferite tipuri de kontrasticheski naţionalismului greşit subliniază ceea ce trebuie să fie naţionalismul adevărat. emergente de la nivel naţional cunoaşterii de sine, el este toate bazate pe recunoaşterea iniţială naţionale nevoie de cultură, face ca această cultură ca suprem şi numai lui sarcina, luând în considerare orice fenomen în domeniul interne şi externe Politica, în fiecare moment istoric în durata de viaţă a oamenilor din punct de vedere al obiectivelor sale principale. Cunoaşterea de sine îi conferă caracterul cunoscut samodovleniya, împiedicând-l impună cu forţa această cultură distinctiv naţionale ale altor naţiuni sau să imite servil alte persoane, în spirit străin, dar din anumite motive se bucură de prestigiu în zona antropogeograficheskoy anumite. În relaţiile sale cu alte naţiuni naţionaliste adevărat, lipsită de orice vanitate naţionale sau ambiţie. Bazându-se pe ei viziune asupra lumii auto-suficiente pentru cunoaşterea de sine, el va fi întotdeauna fundamental iubitoare de pace şi tolerante cu privire la orice identitate străin. Acesta va fi ciudat şi artificiale izolare naţională. Percepe cu mare claritate şi exhaustivitatea mintea original al poporului său, el va alege o sensibilitate specială, în orice alte persoane toate caracteristicile care sunt similare cu ale lui. Şi dacă alte persoane au fost în măsură să ofere una din aceste trasaturi sunt incarnare de succes în formă de o valoare culturală, apoi naţionalist adevărat nu va ezita să împrumute această valoare, adaptându-l la inventarul general al identităţii sale culturale. Cele două sunt aproape la caracterul lor naţional al persoanelor care trăiesc în comuniune unii cu alţii, şi ambele sunt conduse de naţionaliştii adevărat, cu siguranţă va avea o cultură foarte asemănător cu unul de altul, tocmai pentru că o astfel de liber schimb acceptabile pentru ambele valori culturale. Dar această unitate culturală încă fundamental diferită de unitatea artificială, care este rezultatul aspiraţiile porabotitelskih a unuia dintre conlocuitoare fiecare cu alte popoare.

Dacă noi, în lumina tuturor acestor consideraţii generale să ne ia în considerare tipurile de naţionalismul rusesc, care a existat până acum, vom fi nevoiţi să recunoască faptul că naţionalismul adevărat în post-petrin Rusia a avut-o vreodata. Cele mai educat Rusă absolut nu a vrut să fie "ei înşişi" şi ar fi un europeni "adevărat", şi pentru faptul că Rusia, în ciuda dorinţei lor, tot nu ar putea deveni un stat cu adevărat europeană, mulţi dintre noi dispreţuiesc lui " înapoi "ţară. Prin urmare, cea mai mare parte a intelectualităţii ruse la timp cele mai recente, partidele de naţionalism. Alţii se numesc naţionalişti, dar este, practic, însemna de nationalism, numai dorinţa de mare putere, la putere militare străine şi economice, pentru a poziţiei internaţionale stralucitoare din Rusia, şi în acest scop a considerat necesar să se apropie cea mai mare a culturii ruse cu modelul din Europa de Vest. La atitudine servilă aceeaşi faţă de modelul occidental a fost stabilit de unele ruse "naţionalişti" cerere "rusificare", este de a promova trecere la ortodoxie, impunerea forţată a limbii ruse şi înlocuirea numelor loc ciudat din Rusia, mai mult sau mai puţin stângaci: toate acest lucru a fost făcut, pur şi simplu pentru că care acţionează ca germanii de ", iar germanii - oamenii din" culturale. Uneori, acest lucru dorinta de a fi un naţionalist, deoarece germanii şi naţionaliştii, să devină mai profund şi sistematic gandit forme de-afară. Deoarece germanii au fost aroganţa noastră naţionaliste justifica temeinicia rasa germanică în crearea unei culturi, naţionaliştii noştri, de asemenea, a încercat să vorbesc despre unele dintre culturii ruse unic al secolului al XIX-lea., Vârtej până dimensiuni polukosmicheskih importanţa fiecare chiar uşor se abat de la modelul de Vest un rus sau cel puţin russkopoddanogo tvortsa şi declarând că crearea unei contribuţii "valoroasă la geniu ruse în civilizaţia lumii." paralele Harm în pandant a înfiinţa un pan-germanism şi panslavism, şi Rusia a fost atribuită misiunea de a uni toate "de mers pe jos de-a lungul calea progresului lumii" (adică, troc identităţii lor în configuraţia romano-germanice) popoarelor slave, la slavi ( ca un concept lingvistică) ar putea să ia o buna "sau chiar" proeminent "loc în familia naţiunilor civilizate." Această direcţie de occidentalizare slavofilismul devenit recent la modă în Rusia, chiar şi în astfel de cercuri, în cazul în care, înainte de cuvântul "naţionalism" a fost considerată obscenă.

Cu toate acestea, slavofilismul mai mari nu pot fi considerate o formă de naţionalism curat adevărat. Este uşor pentru a vedea toate cele trei tipuri de naţionalism false, pe care am discutat de mai sus, şi la dominat prima treilea tip, iar mai târziu - primul şi al doilea. Întotdeauna tendinţa vizibilă de a construi naţionalismul rusesc după modelul de romano-germanic. Toate aceste caracteristici slavofilismul vechi şi trebuie să degenereze în mod inevitabil, în ciuda faptului că punctul de plecare a fost sentimentul său de identitate şi începutul de auto-cunoaştere naţionale. Aceste elemente au fost, aparent, nu înţeles în mod clar şi proiectat.

Astfel, naţionalismul adevărat se bazează în întregime pe auto-cunoaştere şi cerând în numele auto-ajustare a culturii ruse în spiritul de originalitate, până acum a fost în Rusia o multime de personalitati individuale (de exemplu, unele de la începutul anilor "Slavofilii). Ca un curs de public că nu există încă. În viitor, se va crea. Şi de aceea el are nevoie de o revoluţie completă în mintea intelectualităţii ruse, pe care am menţionat mai devreme în acest articol.

Sursă

ABONAȚI-VĂ
Miercuri, 10 februarie 2010 9:00
Vizualizări: 2927

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
70
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
49
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
114
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
99